Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 00:28
  #25
Medlem
freeriderXIIs avatar
Många skyller på Reinfeldt men även Göran Persson hade stor invandring under sina 10 år vid makten.

Runt 60 000 per år mot runt 100 000 under Reinfeldt.


På individnivå har jag inga större problem med de flesta invandrare ( de dåliga är ganska många men i klar minoritet) men på strategisk nivå är det inte bra för Sverige. Särskilt inte vad gäller insläppet av muslimer.

Det finns muslimer som lämnar Islam för kristendomen (trots risken) vilket är bra men de är hittills för få för att göra någon större skillnad.

Ibland kan man på Hamngatan känna sig som en främling i sitt eget land. Det har gått fort.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2017-04-14 kl. 00:37.
Citera
2017-04-14, 00:31
  #26
Medlem
EnSomKans avatar
Varför är det så jävla hemskt att alla inte är "blonda och blåögda"? Vad finns det för värde i hår och ögonfärg?

Jag hade blivit mer orolig ifall 80% av de i mitt gym var knarkare. Att någon inte har nordisk bakgrund är varken en negativ eller positiv sak. Allt handlar om vad det är för person du har att göra med. Och känner du inte personen är det väldigt korkat att lägga in en värdering i hur den människan är, enbart utifrån utseende.

Och varför känner du dig som en invandrare?

Jag har själv utländsk bakgrund, inte går jag runt och tänker "Jag känner mig som en invandrare i Sverige, det är så många blondiner". Jag känner snarare att jag är ännu en medborgare i detta land, oavsett ursprung.
Citera
2017-04-14, 00:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Fattar du vad samhörighet är? Att vara ensam vit på en buss full med negrer kan kännas jävligt otryggt även om dom inte är beväpnade.
Men det fattar väl inte en Abraham som du.

Nej det är sant, nu fick du mig att tänka klart. Bussnegrer tänder eld på våra ariska hjältesjälar
Citera
2017-04-14, 00:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Varför är det så jävla hemskt att alla inte är "blonda och blåögda"? Vad finns det för värde i hår och ögonfärg?

Jag hade blivit mer orolig ifall 80% av de i mitt gym var knarkare. Att någon inte har nordisk bakgrund är varken en negativ eller positiv sak. Allt handlar om vad det är för person du har att göra med. Och känner du inte personen är det väldigt korkat att lägga in en värdering i hur den människan är, enbart utifrån utseende.

Och varför känner du dig som en invandrare?

Jag har själv utländsk bakgrund, inte går jag runt och tänker "Jag känner mig som en invandrare i Sverige, det är så många blondiner". Jag känner snarare att jag är ännu en medborgare i detta land, oavsett ursprung.

Utlänningars åsikter är helt egala i det här så varför skriver ni? Jaha ni vill bara provocera, så ovanligt.
Citera
2017-04-14, 00:55
  #29
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Nej det är sant, nu fick du mig att tänka klart. Bussnegrer tänder eld på våra ariska hjältesjälar

Nja, visserligen försökte dom spränga upp en spelarbuss förra veckan i Tyskland, och så klart linjebussarna i Englad för ett par år sedan, aldrig hört talas om att dom satt eld på en dock. Många bilar som brinner annars, dagligdags. Araber, negrer? Spelar det någon roll? Samma smuts oavsett.

Ps. Dom tycks ha en förkärlek till att kapa lastbilar också. Ds.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-14 kl. 01:12.
Citera
2017-04-14, 00:58
  #30
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Nej det är sant, nu fick du mig att tänka klart. Bussnegrer tänder eld på våra ariska hjältesjälar
Anar jag ironi i din antipatriotiska retorik?
Skämt åsido, hur kul är det att känna sig otrygg?
__________________
Senast redigerad av Fiskmånglaren 2017-04-14 kl. 01:02.
Citera
2017-04-14, 01:00
  #31
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Utlänningars åsikter är helt egala i det här så varför skriver ni? Jaha ni vill bara provocera, så ovanligt.

Eller så kanske det inte skadar din redan skadade nazisthjärna att få höra lite andra perspektiv? Eller är du en sån som bara får sina åsikter bekräftade på facebook och annat håll, och ALDRIG möter "the other side"?
Citera
2017-04-14, 01:02
  #32
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Eller så kanske det inte skadar din redan skadade nazisthjärna att få höra lite andra perspektiv? Eller är du en sån som bara får sina åsikter bekräftade på facebook och annat håll, och ALDRIG möter "the other side"?

Vi är inte intresserade i din åsikt överhuvudtaget. Nämn en orsak till att vi borde vara det? Du borde återvända till Iran, ta din flickvän med dig. Vi pissar på dig, din genpol, din kultur och din religion. Jag menar, det är ju inget speciellt värde i den.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-14 kl. 01:18.
Citera
2017-04-14, 01:07
  #33
Medlem
kashats avatar
Jag förstår inte varför så många ifrågasätter detta.

Jag själv tränar för tillfället på fitness 24/7 i en förort.
Här är 90% araber och talar såklart arabiska. Ibland spelar dom tom arabisk musik på gymmet.
Jag blir galen på detta.

Musiken är oftast skit på gym så den delen kan vi skita i just nu, men att man inte hör svenska någonstans det är där vi börjar få problem tycker jag.

Även när jag är ute och handlar eller vad som helst utomhus så är det fortfarande 90% utländska språk. Det ser ut som Sverige i naturen, men så fort människor kommer är det annat språk.
Som att man är ensam på någon jävla utlandssemester.

Och ja jag har gått till dyrare gym också, fitnessworld tex, men även där var det 90% invandrare. Dock uppvuxna sådana som kunde bete sig. Men språkbruket var oftast inte svenska där heller.

Hur dom ser ut i hyn skiter jag blankt i när det kommer till gymmet, men när det är något som ligger och tär dag ut och dag in. Och sen att man inte ens hör folk prata svenska.
Ingen skräll att jag själv, råttfärgat hår och blå ögon är skapligt uttittad här. Det handlar fan inte om att man Nojjar. Det är fakta. Comprende?
Citera
2017-04-14, 01:13
  #34
Medlem
PeppaKaKas avatar
Jag tycker inte problemet är att dom är invandrare. Men faktumet att de finns störiga, respektlösa idioter, som ingen vågar göra något åt. Polotisk fråga antar jag
Citera
2017-04-14, 01:26
  #35
Medlem
Det här är definitionen av ett i-landsproblem. "Känner mig som en minoritet i mitt eget land" för att gymmet är fullproppat med blattar efter kl tio på kvällen hahaha. Svenskar utgör 90% av Sveriges befolkning, blattar 10%.

Sluta pissa på dig varje gång du ser en blatte så lär du nog se världen för vad den är och inte genom ett nerpissat panikfilter.
Citera
2017-04-14, 01:31
  #36
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Det här är definitionen av ett i-landsproblem. "Känner mig som en minoritet i mitt eget land" för att gymmet är fullproppat med blattar efter kl tio på kvällen hahaha. Svenskar utgör 90% av Sveriges befolkning, blattar 10%.

Sluta pissa på dig varje gång du ser en blatte så lär du nog se världen för vad den är och inte genom ett nerpissat panikfilter.

Jag orkar inte leta reda på all statistik just i natt, men jag ska göra det i morgon.

Du har hursomhelst fel. Jag återkommer imorgon.

Och är man en person med social fobi som du själv så kanske man ska akta sig för att klanka ner på andra och deras vardagsproblem. Bara ett tips.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-14 kl. 01:35.
Citera
gym

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback