Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 15:40
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
För det har ju inte några andra?

Kul att man har rätt att kontrollera det som skrivs, men man får inte avvika från den goda mallen. Varför jagar man ens fakenews då? Du är uppenbarligen för fakenews.

Med "liv" menar jag inte att sitta framför datorn, jag menar att faktiskt leva. Du vet, resa, träffa folk, etc. Är du väldigt aktiv på social media har du inte direkt ett liv, nej..

Den mesta fake-newsen kommer ju just från Avpixlat, Trump, etc. Finns ju hur mycket bevis för det som helst. Ta terrorattacken i Fredags, antar att du sett fakebilderna med inklippta muslimer? Mediaforskare är i stort överens om att MSM är mer trovärdig än alternativ media.

Menar du att du inte bör ha rätt att bestämma över ditt eget företag? Om du hade en tidsskrift, skulle du tillåta vem som helst att skriva vad som helst i den? Ingen skillnad. I tyskland är det förbjudet att uttrycka Nazistiska åsikter i helhet. Vi tittar även i Sverige på liknande lagidéer nu, gillar du det? För det är just SD och dylika som driver på den processen.. DVS, organisationsförbud etc.
Citera
2017-04-13, 16:32
  #62
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Med "liv" menar jag inte att sitta framför datorn, jag menar att faktiskt leva. Du vet, resa, träffa folk, etc. Är du väldigt aktiv på social media har du inte direkt ett liv, nej..

Den mesta fake-newsen kommer ju just från Avpixlat, Trump, etc. Finns ju hur mycket bevis för det som helst. Ta terrorattacken i Fredags, antar att du sett fakebilderna med inklippta muslimer? Mediaforskare är i stort överens om att MSM är mer trovärdig än alternativ media.

Menar du att du inte bör ha rätt att bestämma över ditt eget företag? Om du hade en tidsskrift, skulle du tillåta vem som helst att skriva vad som helst i den? Ingen skillnad. I tyskland är det förbjudet att uttrycka Nazistiska åsikter i helhet. Vi tittar även i Sverige på liknande lagidéer nu, gillar du det? För det är just SD och dylika som driver på den processen.. DVS, organisationsförbud etc.

Du är medveten om att en stor andel arbetare numera sitter framför datorn på jobbet? Sen kan man ju vara aktiv via mobilen, vilket många är.

Den stora mängden #Fakenews kommer från etablerad media. Det är alla insatta överens om. Att inskränka yttrandefriheten vill alla partier utom SD. Det är så de kan kontrollera nyhetsflödet.
Citera
2017-04-13, 16:34
  #63
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
OK, så då ställer du dig alltså emot den definitionen som MassimoMaximus la fram då, ni verkar annars stå på "samma sida".

OK, men då är alltså alla officiella definitioner av ordet "PK" inkorrekta? Ni nationaliste har helt enkelt hittat på vad förkortningen betyder och använder den idag på precis samma sätt som era meningsmotståndare använder ordet "rasist"?

Jag är för assylinvandring och all invandring enbart med anledning att det gör nationalister sårade. Jag hatar nationalister helt enkelt, bakåtsträvande avskum i min mening. Däremot tycker jag att man ska bygga en mur runt mellanöstern och Afrika så dom får hålla sig där tills dom kan bete sig.. Så, kalla det vad du vill.. Skiter i etiketter i vilket fall. Jag berörs ingenting av invandring, så, I don't give a fuck about it.

Exakt. Åsiktsmonopolet finns inte längre.

Då är du enbart en ideologisk aktivist och bör presentera dig som dito.
Citera
2017-04-13, 20:42
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Mina iakttagelser gäller första främst inlägg runt integration, invandring och kriminalitet.

I allt fler kommentarstrådar kan jag se hur de politiskt korrekta hamnar i en minoritetsställning. De börjar t.o.m kallas för troll. Och många av dem har inte bilder på sig själv utan massa intetsägande avatarbilder. Ungefär så som de inkorrekta betedde sig innan.

Har ni också märkt denna förändring?

Nja, inte där jag läser och skriver. Och Facebook *vännerna* är PK eller så vågar ingen mer yttra sig. Nej folk är fortfarande mångkulturkramare och idioter.
Citera
2017-04-13, 20:46
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Nja, inte där jag läser och skriver. Och Facebook *vännerna* är PK eller så vågar ingen mer yttra sig. Nej folk är fortfarande mångkulturkramare och idioter.

Efter händelsen i Stockholm har jag märkt en ökad tystnad, utom från de som alltid är frispråkiga.

Det är jäkligt tyst i sociala media.

Hur tolkar man det?
Citera
2017-04-14, 12:40
  #66
Moderator
manamanahs avatar
Extremt mycket ot raderat. Håll er till ämnet.

Mod.
Citera
2017-04-14, 15:14
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Efter händelsen i Stockholm har jag märkt en ökad tystnad, utom från de som alltid är frispråkiga.

Det är jäkligt tyst i sociala media.

Hur tolkar man det?

Defaitism? Liksom defaitismen här pa Flashback?
Citera
2017-04-14, 19:35
  #68
Avstängd
De politiskt korrekt har mest börjat låsa in sig i sina egna forum. De blockar alla dissidenter på Twitter och anmäler alla som besöker deras FB-grupper om man råkar yppa ett kritiskt ord. De bygger sina filterbubblor.
Citera
2017-04-14, 19:41
  #69
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Tufft är det långt ifrån. Det bekvämaste i dagens samhälle är att vara politiskt korrekt. En PK-ist riskerar och offrar i princip ingenting. Det är därför ideologin har så många anhängare. De som inte är politiskt korrekta jagas däremot antingen med hot, våld eller stigmatisering.

Att det är så bekvämt att vara politiskt korrekt är själva grundproblemet. Den dag du ser politiskt korrekta människor bli tvungna att göra uppoffringar för sin ideologi så kommer de få färre anhängare.
Citera
2017-04-14, 20:50
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Var börjar PK-ister få,det svårt? Jag ser ingenstans. Länka gärna en konversation på twitter eller dylikt. För jag har då inte märkt av detta som påstås.
Inte jag heller har märkt något. På min arbetsplats, minst 500 personer, skulle inte en enda kunna säga att han eller hon är emot dagens invandringsnivå, eller ännu värre att sympatisera med SD. Alla stora media ( SR, SVT, DN, mfl) är proppfulla med inslag som dyrkar stor invandring.
Citera
2017-04-17, 18:59
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Exakt. Åsiktsmonopolet finns inte längre.

Då är du enbart en ideologisk aktivist och bör presentera dig som dito.

Det är inte åsiktsmonopol, vi talar om att kasta sten i glashus snarare. Men, bra att du inser det själv iaf, även om du formulerade det annorlunda.
Citera
2017-11-09, 02:31
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
They have suffered a defeat yes, but behind the walls of #jagärhär, our enemies are regrouping

Den gruppen är väldigt aktiv och genomför många aktioner varje dag i olika kommentarsfält runtom på Facebook.

Men numera rätt kritiserad också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback