35 719 besökare online
1 095 829 medlemmar • 57 115 319 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Programvara: Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Sipofa
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av 1FF
Det finns flera olika sätt att reparera Windows på, provat DISM?

Gör en backup på varje enskilt program. Kolla in - CLONEAPP - från Mirinsoft.
Har redan provat allt det går inte att reparera. Gick igenom flera guider om hur man kan göra det, slutsatsen var "om inget fungerar behöver du ominstallera". Ska kolla upp CLONEAPP tack. Men ärligt talat är det inte bara att spara registret? Alla mina appar är redan sparade på en annan hårddisk som sagt.

1FF
Medlem
1FFs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Sipofa
Har redan provat allt det går inte att reparera. Gick igenom flera guider om hur man kan göra det, slutsatsen var "om inget fungerar behöver du ominstallera". Ska kolla upp CLONEAPP tack. Men ärligt talat är det inte bara att spara registret? Alla mina appar är redan sparade på en annan hårddisk som sagt.

Program behöver sina foldrar också.

Sipofa
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av 1FF
Program behöver sina foldrar också.
Vilket jag har. Jag säger ju att alla program är redan installerad på en annan hårddisk än den som jag tänker formatera och ominstallera windows på. Men är det något utöver detta som jag kan behöva, som finns på "system hårddisken"? %appdata%, register, vad mer?

1FF
Medlem
1FFs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Sipofa
Vilket jag har. Jag säger ju att alla program är redan installerad på en annan hårddisk än den som jag tänker formatera och ominstallera windows på. Men är det något utöver detta som jag kan behöva, som finns på "system hårddisken"? %appdata%, register, vad mer?

Jag menar GIVETVIS foldrar på den partitionen de är verksamma vilket är Os partitionen.

Jag har själv ett antal program på D:, en del av dem fungerar inte efter en ominstallation av C: därför att de har vitala foldrar på partitionen de agerar - C:.

Svara på ämne
Svara Topp Dela