Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 09:07
  #4585
Medlem
Manozs avatar
Hallå alla tekniktorskar! Skämt o sido..

Hur installerar jag windows 7 på bästa sätt? Kan någon snälla guida eller hjälpa mig på något sätt? Funkar inte att bara vänta på windows update.. Händer inget liksom.
Citera
2017-03-31, 10:17
  #4586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Hallå alla tekniktorskar! Skämt o sido..

'Skämt åsido' är nog uttrycket du söker.


Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Hur installerar jag windows 7 på bästa sätt? Kan någon snälla guida eller hjälpa mig på något sätt? Funkar inte att bara vänta på windows update.. Händer inget liksom.

Win7?

Menar du inte Win10?

Ett sprillans nytt Win7 kan man inte installera genom Windows Update.

Du får nog både uttrycka dig och förklara lite bättre.
Citera
2017-03-31, 10:21
  #4587
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Hallå alla tekniktorskar! Skämt o sido..

Hur installerar jag windows 7 på bästa sätt? Kan någon snälla guida eller hjälpa mig på något sätt? Funkar inte att bara vänta på windows update.. Händer inget liksom.

Frågan har varit uppe hur många gånger på forumet. Sök eller bläddrar här så finner du tips.

(FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows
Citera
2017-03-31, 12:59
  #4588
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavinn
'Skämt åsido' är nog uttrycket du söker.




Win7?

Menar du inte Win10?

Ett sprillans nytt Win7 kan man inte installera genom Windows Update.

Du får nog både uttrycka dig och förklara lite bättre.

Haha! Har ju vart vaken snart 2 dygn faktiskt. på en del preparat som kanske inte ses som vitaminer direkt.. Menmen, Livet, du vet.. Nej jag vet det och det var ju det jag nästan skrev ju attt det den bara står och laddar och letar gärna andra tips på ställen att ladda ner skrev jag även Jo men hörde man måste ju betala för win10 eller? Är den ens bra då? Hört en jävla massa tekniktorskar som pratar dåligt om just det.. Så hur jag gör jag nudå för att koma vidare? Jag vet det CyrusGNetWork och ber om ursäkt, verkligen, det gör jag jag. Men måste verkligen få ordning på denna burk nu innan den kanmske utlöper helt eller något.. Och tack återigen CyrusGNetWork för att du kunna länka en till tråd med tips, visste att dig kan man alltid lita på!
Citera
2017-04-11, 20:53
  #4589
Medlem
Sonen har en 5-6 år gammal dator (hp)med skärm (asus) windows 7. Den bara står.
Nu några frågor...

1, hur tömmer vi den på bilder lättast? Skiva? Extern disk?
2, hur gör vi för att fabriksåterställa den? Vet ej om vi har någon skiva kvar :/
3, vad kan man ta för den?

Hälsningar från den icketekniska morsan :P
Citera
2017-04-12, 16:53
  #4590
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniandi
Sonen har en 5-6 år gammal dator (hp)med skärm (asus) windows 7. Den bara står.
Nu några frågor...

1, hur tömmer vi den på bilder lättast? Skiva? Extern disk?
2, hur gör vi för att fabriksåterställa den? Vet ej om vi har någon skiva kvar :/
3, vad kan man ta för den?

Hälsningar från den icketekniska morsan :P

1: Lättast är nog att du/ni flyttar över viktiga filer till ett USB-minne.

2: Om nu recoverypartitionen är borta så är det enklast med en installationsskiva. Man bränner ut ISO-filen på en DVD-skiva med hjälp av ett brännareprogram - te.x IMGBurn.

3: Antingen på välsorterade nätbutiker eller på piratbukten.
Citera
2017-05-08, 13:58
  #4591
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag har ett Windows 7 installerat på datorn men plötsligt så vill den installera uppdateringar på datorn och när den startar om så fortsätter den att installera uppdateringar, men sen så får jag ett meddelande om att inställningarna misslyckades. Jag funderar på att formatera om datorn och installera ett helt fräscht Windows, men vad ska man göra annorlunda för att undvika att det händer igen?
Citera
2017-05-08, 14:17
  #4592
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag har ett Windows 7 installerat på datorn men plötsligt så vill den installera uppdateringar på datorn och när den startar om så fortsätter den att installera uppdateringar, men sen så får jag ett meddelande om att inställningarna misslyckades. Jag funderar på att formatera om datorn och installera ett helt fräscht Windows, men vad ska man göra annorlunda för att undvika att det händer igen?

Vad heter den eller dessa uppdateringar?
Citera
2017-05-08, 16:44
  #4593
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad heter den eller dessa uppdateringar?

Det finns flera men dessa ligger högst upp i listan och är störst.

Security Update for Microsoft Silverlight (KB3182373)
Definition Update for Microsoft Office 2013 (KB2760587)

Microsoft .NET Framework 4.5.2 for Windows 7 x64-based Systems (KB2901983)
Microsoft .NET Framework 4.6.1 for Windows 7 for x64 (KB3102433)
Citera
2017-05-08, 17:03
  #4594
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Det finns flera men dessa ligger högst upp i listan och är störst.

Security Update for Microsoft Silverlight (KB3182373)
Definition Update for Microsoft Office 2013 (KB2760587)

Microsoft .NET Framework 4.5.2 for Windows 7 x64-based Systems (KB2901983)
Microsoft .NET Framework 4.6.1 for Windows 7 for x64 (KB3102433)

Om du väljer en åt gången och börjar med den första uppdateringen, vad händer då?
Citera
2017-05-09, 18:05
  #4595
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du väljer en åt gången och börjar med den första uppdateringen, vad händer då?

Den verkar inte göra någonting, står på 0% complete.
Citera
2017-05-13, 02:49
  #4596
Medlem
Hejsan!

Det har hänt något konstigt med mitt windows, det verkar som att alla program jag startar vill vara i helskärmsläge. Med helskärmsläge menar jag verkligen hela skärmen, man ser inte windows startmeny eller någonting, detta gäller chrome, spotify och så vidare. Någon som vet vad detta beror på?

tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback