2017-04-10, 22:45
Medlem
Premium-CXs avatar
Jonas Inde tillbaka på Twitter - som @JudiskViking

För 56 min sedan:

Citat:
Mitt förra konto blev avstängt igår kväll precis innan jag skulle retweeta detta. Så kan vi ju inte ha det.
https://twitter.com/JudiskViking
Citera
2017-04-11, 03:17
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar rätt självklart att han håller på som han gör därför att han vill bli tvångsomhändertagen och få behandling.
Ja, om jag förstår honom rätt tycks han mest (egentligen bara?) ropa på och efterfråga behandlingshem för alkoholism, och inte primärt få någon hjälp via psykiatrisk vård. Eller, rätta mig någon om jag har fel.
Såsom Inde agerade och mådde i lördags kväll är ändå frågan om inte LPT/tvångsvård (mot hans vilja) borde ha kommit till stånd.

Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Printscreens på Indes twitter?
https://minfil.org/TaC70bb4be/oithu5.png

Dump i länken på några tweet där Inde hotar Soneby.
Bl.a. skriver han i ett av tweeten:
Citat:
Vi får se. Jag har hotat @martinsoneby till livet. Om han fortsätter med sina sugiga SD-skämt, så mördar jag honom.
Slår ihjäl honom.

För ca 5 timmar sedan la Soneby ut delar av Indes tweets där Soneby förekom. Där skrev han:
Citat:
här är några av jonas indes tweet hot mot mig som kom in i lördags kväll när han tagit en drink eller femtusen
https://twitter.com/martinsoneby

Soneby har egentligen hela tiden intagit en uppblåst och sarkastisk och, då i helgen, hetsande attityd gentemot Inde.
Något han också fått kritik för på Twitter - och som han mött upp med superdryg Allan Ballan-pose.
Ett par av Sonebys (@martinsoneby) raljanta, spännig-snubbe-vill-visa-att-han-är-cool-som-fan-tweets för ett par timmar sen:
Citat:
jag är livrädd skakar.
Citat:
jag fnissar lite om det får dig att må bättre
Citat:
det krävs väldigt speciella arselkvaliteter för att bli mordhotat och ändå framstå som arslet i situationen

Kommer Soneby slå mynt av detta framöver på olika sätt i sin stand up-karriär?
Stinker detta beteende av Soneby? Ja, som bara faan.
Senast redigerad av Premium-CX 2017-04-11 kl. 03:39.
Citera
2017-04-11, 07:36
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Ja, om jag förstår honom rätt tycks han mest (egentligen bara?) ropa på och efterfråga behandlingshem för alkoholism, och inte primärt få någon hjälp via psykiatrisk vård. Eller, rätta mig någon om jag har fel.
Såsom Inde agerade och mådde i lördags kväll är ändå frågan om inte LPT/tvångsvård (mot hans vilja) borde ha kommit till stånd.

https://minfil.org/TaC70bb4be/oithu5.png

Dump i länken på några tweet där Inde hotar Soneby.
Bl.a. skriver han i ett av tweeten:

För ca 5 timmar sedan la Soneby ut delar av Indes tweets där Soneby förekom. Där skrev han:https://twitter.com/martinsoneby

Soneby har egentligen hela tiden intagit en uppblåst och sarkastisk och, då i helgen, hetsande attityd gentemot Inde.
Något han också fått kritik för på Twitter - och som han mött upp med superdryg Allan Ballan-pose.
Ett par av Sonebys (@martinsoneby) raljanta, spännig-snubbe-vill-visa-att-han-är-cool-som-fan-tweets för ett par timmar sen:

Kommer Soneby slå mynt av detta framöver på olika sätt i sin stand up-karriär?
Stinker detta beteende av Soneby? Ja, som bara faan.

det krävs väldigt speciella arselkvaliteter för att bli mordhotat och ändå framstå som arslet i situationen skriver Sonenby. Insikten om att skurken faktiskt kanske återfinns i spegeln.
Citera
2017-04-11, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Jonas Inde tillbaka på Twitter - som @JudiskViking

För 56 min sedan:

https://twitter.com/JudiskViking
Är han jude på riktigt?
Citera
2017-04-11, 09:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yogawoman
.Vi alla som bryr oss kan väl skriva till södersoc och flagga. Då har man ju iaf gjort nåt. Jag gör det nu.
Jonas son bor med mamman i Dalarna sedan en tid.
Gör du det om du tycker det är roligt. Jag har inget behov av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansmannen
Är han jude på riktigt?
Vad tror du?
Citera
2017-04-11, 09:59
Medlem
swimp78s avatar
Jag fattar inte hur folk kan sitta här och försvara inde eller lipa över att folk svarar på eller driver med hans mordhot

Värst är nog de i tråden som ömmar för att han inte har vårdnad om sitt barn
Man får vara en bra enögd mansaktivist för att anse att ett bipolärt psyko med alkohol och agressionsproblem ska ha hand om barn

Inde uppfyller alla krav på den typiska "utökat självmord - mörda hela sin familj"-typen
Senast redigerad av swimp78 2017-04-11 kl. 10:12.
Citera
2017-04-11, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Gör du det om du tycker det är roligt. Jag har inget behov av det.

Vad tror du?
vet ej faktiskt, berätta. Låter ej svenskt. Så jag gissar på jude pga namn och psyksjuk.
Citera
2017-04-11, 10:08
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
vet ej faktiskt, berätta. Låter ej svenskt. Så jag gissar på jude pga namn och psyksjuk.
Han är ju dessutom homosexuell. Det har brunnit rejält i proppskåpet på den tomten
Citera
2017-04-11, 10:12
Medlem
swimp78s avatar
Han är inte det minsta judisk, han tar de där twitternamnen för att provocera
Citera
2017-04-11, 10:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Låter ej svenskt, hmm? Föräldrar från Sundsvall.

I januari 2016 gick Inde ut med att han sympatiserar med den nazistiska organisationen Nordiska motståndsrörelsen i samband med att han medverkat i deras podcast Radio Nordfront /wiki

En liten sammanfattning: han fick diagnosen bipolär depression i 2004 redan då han försökte ta livet av sig genom att hoppa från två våningar.

Hans depression utlöstes dock tidigare än så, när han fick lära sig att hans pappa inte var hans biologiska pappa. Hans mor har varit depressiv i omgångar.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-04-11 kl. 10:17.
Citera
2017-04-11, 10:23
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han är ju dessutom homosexuell. Det har brunnit rejält i proppskåpet på den tomten

Va? Vart kan man läsa om det?
Citera
2017-04-11, 10:26
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag fattar inte hur folk kan sitta här och försvara inde eller lipa över att folk svarar på eller driver med hans mordhot

Värst är nog de i tråden som ömmar för att han inte har vårdnad om sitt barn
Man får vara en bra enögd mansaktivist för att anse att ett bipolärt psyko med alkohol och agressionsproblem ska ha hand om barn

Inde uppfyller alla krav på den typiska "utökat självmord - mörda hela sin familj"-typen

Han mår ju fruktansvärt dåligt. Tror man måste gått igenom en liknande tuff period i sitt liv för att förstå, alternativt ha en vilja att förstå på ett djupare plan.

Självklart är det olämpligt med att sonen vistas där ensam för ögonblicket.

Å andra sida, vad kom först, mental kollaps följt av förlorande av vårdnaden, eller omvänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in