Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-10, 23:50
  #1
Medlem
Tjabba!

Ska gå över till ljuset. Jag har aldrig ägt en Mac men nu är tiden inne. Jag har ingen aning om vad jag behöver så jag ber ödmjukast om råd.

Jag arbetar som musiker och behöver kunna fixa lite enkla demos samt lägga ett spår på andras projekt.

Vitsen är att kunna jobba från hotellrummet när jag är ute och reser.

Ska jag köpa begagnat eller satsa på en ny? Jag sparar gärna pengar om det går men behövs det spenderas så gör jag det.

Tack på förhand!
Citera
2017-04-11, 00:13
  #2
Medlem
deadhead.s avatar
Min erfarenhet var lik dig att jag aldrig ägt en Mac sedan tidigare. Sedan ett tag tillbaka bodde jag i Trumpland och slog på stort och köpte en Macbook Pro 15'' Retina i7 på Ebay utan att ha tagit på den. Var en chansning, men priset var mer än hälften så billigt som en ny och denna hade endast bara 1-2 år på nacken.

Kan nog säga att det var mitt livs bästa köp! Kom ihåg! Snåla inte på processor samt lagringsutrymme!
Citera
2017-04-11, 08:00
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Jag hade köpt en begagnad. Mest för att jag inte är det minsta intresserad av den där jävla "touchbaren" istället för funktionstangenter och att gärna vill ha några vanliga USB-portar och inte bara USB-C.
Citera
2017-04-11, 08:10
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheech_
Tjabba!

Ska gå över till ljuset. Jag har aldrig ägt en Mac men nu är tiden inne. Jag har ingen aning om vad jag behöver så jag ber ödmjukast om råd.

Jag arbetar som musiker och behöver kunna fixa lite enkla demos samt lägga ett spår på andras projekt.

Vitsen är att kunna jobba från hotellrummet när jag är ute och reser.

Ska jag köpa begagnat eller satsa på en ny? Jag sparar gärna pengar om det går men behövs det spenderas så gör jag det.

Tack på förhand!