Citat:
Svår livssituation för Inde just nu. Ja, hur kan han få hjälp? Vad är det bästa för honom i detta nu?Jag vet bara att han bett om hjälp via sociala på södermalm, ja söders tadsdelsförvaltning. ett flertal gånger men fått nej! Sjukt med tanke på hans vilja att bli nykter, hans bipolära diagnos osv... fan, hemma i Härjedalen kastar dom behandlingarna efter alkoholisterna... konstigt hur det kan vara... precis. Han ringde själv 112 häromsistens för att han blev rädd... vad gjorde vården? Jo skickade hem honom dagen efter. Jag är rädd att vi förlorarar detta geni snart.... vad fan gör vi ?
Anmärkningsvärt det du nämner om soc/stadsdelsförvaltningen på Södermalm, att han inte får hjälp genom dem. På Twitter var han själv också inne på det (senast någon gång nu i helgen före avstängningen) i tweet med någon där han samtidigt namngav den person han varit i kontakt med på soc (tror hennes namn börjar på Fr...). Tidigare i år på Twitter har han också nämnt att han åtminstone sedan i höstas bett om en alkoholbehandling. Han var också inne tidigare i år på att han varit i kontakt med två socialarbetare. Och även att han fått nej till behandlingshem av (vad han skrev) "Södersoss" nån vecka efter han haft abstinens ("Kunde ha dött av abstinens häromveckan", hans ord 18 mars).
Den 6 mars tweetade Inde:
Citat:
Igår på Twitter, kort tid före hans konto avstängdes, replikerade han en @mangefik på frågan om motivation att genomföra en behandling:
Jonas Inde @JudiskJulafton Mar 6
Svar till @GPledare @aboscanin
Jonas Inde RT
Hotas? Slakt! Uppvaktat myndigheter om behandlingshemsvistelse sen okt '16. Abstinent nyligen:
Svar till @GPledare @aboscanin
Jonas Inde RT
Hotas? Slakt! Uppvaktat myndigheter om behandlingshemsvistelse sen okt '16. Abstinent nyligen:
Citat:
Jonas Inde @JudiskJulafton
Inatt behövde jag 2 Seroquel för att säkra nattsömnen. Vaknade efter nån timme. Galna tankar.
Tog alla tabletter (8). Blev rädd. Ringde 112.
Inatt behövde jag 2 Seroquel för att säkra nattsömnen. Vaknade efter nån timme. Galna tankar.
Tog alla tabletter (8). Blev rädd. Ringde 112.
Citat:
Bland det sista han skrev (före orden till @mangefik) var det här i svar till @JudiskJulafton @GPledare @aboscanin (två tweet):
Ja. Det har jag haft sedan i höstas.
Citat:
Första trevaren jag gjorde var när jag kontaktade min advokat och bad honom att undersöka möjligheten att få behandling genom Frivården.
Citat:
Hoppas verkligen att han klarar av sin aktuella situation.
(lika desperat som genomtänkt att jag började i den änden, jag kände givetvis på mig vad som väntade på Södersoss)