Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-08, 19:30
  #2761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denilsson78
Du är välkommen karlmikael
Bästa sättet enligt mig, androidbox & Perfect Player

Här har ni som vill ha EPG till camdserver

Uppdatering för CAMD EPG

Sverige:
http://epgguide.tk/CAMD_SE.xml
http://epgguide.tk/CAMD_SE.xml.gz

Tack Denilsson du är en klippa!

Ett problem har jag dock, det är undertexter som inte finns för i stort sett alla viasat och Cmore film kanalerna. Någon som har lösning på detta? Jag la in båda epgna som du postade Denilsson, under epg1 och epg2 kan det ha påverkat?

Har ni andra som kör camd text på Viasat film premier hd, comedy hd, Cmore film hd osv?

Mvh Karlmikael
2017-04-08, 19:43
  #2762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Tack Denilsson du är en klippa!

Ett problem har jag dock, det är undertexter som inte finns för i stort sett alla viasat och Cmore film kanalerna. Någon som har lösning på detta? Jag la in båda epgna som du postade Denilsson, under epg1 och epg2 kan det ha påverkat?

Har ni andra som kör camd text på Viasat film premier hd, comedy hd, Cmore film hd osv?

Mvh Karlmikael

Du ska bara använda dig av en av länkarna ovan, det är samma utbud. Skillnanden är att den med filändelse .gz är komprimerad.

Angående undertexter med Perfect Player så fungerar DVB om du har dekoder på native (om din enhet/firmware nu stödjer det) TXT subtitles tror jag bara fungerar med HW+. Testa ProgTV alternativt KODI om du vill ha fungerande undertexter. Det kommer snart en app som kommer ha support för detta samt custom firmware för m8s ll.
2017-04-08, 20:03
  #2763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Du ska bara använda dig av en av länkarna ovan, det är samma utbud. Skillnanden är att den med filändelse .gz är komprimerad.

Angående undertexter med Perfect Player så fungerar DVB om du har dekoder på native (om din enhet/firmware nu stödjer det) TXT subtitles tror jag bara fungerar med HW+. Testa ProgTV alternativt KODI om du vill ha fungerande undertexter. Det kommer snart en app som kommer ha support för detta samt custom firmware för m8s ll.

Tjenare, Tack för svar.


Hänger dock inte med på vad DVB är för nått? Googlade en del utan att bli klokare. Har testat ställta in dekoder på native och HW+ utan framgång. Kör perfect player köpta versionen på en Mini M8S II. Går det att få undertexterna att fungera eller förstår jag rätt att jag behöver köra progtv eller kodi istället tillsvidare?

Mvh Karlmikael.
__________________
Senast redigerad av Karlmikael 2017-04-08 kl. 20:11.
2017-04-08, 20:23
  #2764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Tjenare, Tack för svar.


Hänger dock inte med på vad DVB är för nått? Googlade en del utan att bli klokare. Har testat ställta in dekoder på native och HW+ utan framgång. Kör perfect player köpta versionen på en Mini M8S II. Går det att få undertexterna att fungera eller förstår jag rätt att jag behöver köra progtv eller kodi istället tillsvidare?

Mvh Karlmikael.

Ja precis. ProgTV fungerar hyfsat med undertexter, dock kommer det snart en uppdatering som åtgärdar fördröjning m.m. är din fokus på fungerande undertexter så rekommenderar jag KODI. För min del så är inte undertexter avgörande så just nu använder jag en M8S II med custom FW och modifierad ProgTV med stöd för AC3 m.m.
2017-04-08, 20:33
  #2765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Ja precis. ProgTV fungerar hyfsat med undertexter, dock kommer det snart en uppdatering som åtgärdar fördröjning m.m. är din fokus på fungerande undertexter så rekommenderar jag KODI. För min del så är inte undertexter avgörande så just nu använder jag en M8S II med custom FW och modifierad ProgTV med stöd för AC3 m.m.

Ok cool.

Helt ärligt är det ju helheten man vill åt. Att det ska va användarvänligt, flyta på bra och fungera som det skabild kvalite osv. Hitintills måste jag säga att perfect player är klockrent. Bara med det lilla minuset att jag inte får undertexter att fungera. Kollade in Progtv och ser ju inte alls lika trevligt ut och KODI flyter inte på tillräckligt bra.

Jag vet, kräset värre av mig. Men desto roligare utmaning att få alla bitar på plats.

Men du känner inte till om det kommer någon lösning till perfect player för som sagt testat ställa in Native på decoder med händer ingetting alls.

Tack för alla svar oavsett.

Mvh Karlmikael
2017-04-08, 21:27
  #2766
Medlem
Min far har en MAG250 box. Tänkte skaffa en till i annat hushåll. Kan jag använda samma streamingadress på båda boxar då?
2017-04-08, 21:50
  #2767
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrnm
Min far har en MAG250 box. Tänkte skaffa en till i annat hushåll. Kan jag använda samma streamingadress på båda boxar då?
Nej, då behöver du skaffa ett till abonnemang
2017-04-09, 00:34
  #2768
Medlem
Jag hade problem med viasat premium sändningarna när Stoke - Liverpool spelade. Det laggade väldigt mycket, hoppas att det bara är tillfälligt.
Jag använder Camdserver.

Edit: Viasat Premium HD / SD
__________________
Senast redigerad av rodgel 2017-04-09 kl. 00:37.
2017-04-09, 10:04
  #2769
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodgel
Jag hade problem med viasat premium sändningarna när Stoke - Liverpool spelade. Det laggade väldigt mycket, hoppas att det bara är tillfälligt.
Jag använder Camdserver.

Edit: Viasat Premium HD / SD
Dom har alldeles för många kunder på samma servrar, har försökt att se slutspelshockey på tv12 och Cmore hockey hela veckan och det har laggat sönder. Dock via cccam och inte iptv.
2017-04-09, 10:57
  #2770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Dom har alldeles för många kunder på samma servrar, har försökt att se slutspelshockey på tv12 och Cmore hockey hela veckan och det har laggat sönder. Dock via cccam och inte iptv.

Jag har oxå camdserver. Har haft lagg på de flesta HD kanaler i veckan...dock funkade 12:an till hockeyn när CMore Hockey laggade ur.
2017-04-09, 12:50
  #2771
Medlem
Stor besvikelse när man ska kolla reprisen utav Formel 1 från morgonen i Kina.

Hela brittiska kanallistan är död och bland annat Viasat sport premium laggar sönder.


Hoppas innerligen att det fungerar imorgon kväll när det är Allsvenskan på Cmore!! Bjudit hit ett antal vänner för att kolla på storbildstv
2017-04-09, 12:57
  #2772
Medlem
Kontakta dom gärna och säg att det fungerar dåligt så kanske dom gör något åt problemen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback