Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 15:46
  #1
Medlem
SmyghukareNs avatar
Hej!

Undrar om det är mig, eller min hårdvara?

När jag spelar CS:GO, verkar jag men även andra spelare ligga efter ett antal frames, eller så.

Typexempel, och har även sett detta när jag speccat andra.
Man står med typ AWP eller annat kraftigt vapen i skuggan, och siktar mot en ljus dörröppning en bit bort.
Fram kliver en motståndare, stannar nästan lojt till, och pang har man ett HS i huvudet - kanske med något enkelt som pistol.

Under den korta tid detta händer, har man ingen chans att göra något.

Dålig reaktionsförmåga på mig, speedhack hos motståndaren eller helt enkelt för dålig hårdvara?

Sitter med hyfsad dator, men skärmen är en vanlig 60 Hz.
Citera
2017-04-07, 16:36
  #2
Medlem
Det är skärmen.

köp en 144hz.

Körde med 144hz sålde datorn med skärm, började spela igen med en 60 hz, och kände precis det du beskriver. köpte 144hz igen och vilken jävla skillnad det är!.
Citera
2017-04-07, 17:19
  #3
Medlem
Kombinations avatar
Kan ju också vara så att du står på vanliga spots och de bara prefirear dig..
Citera
2017-04-07, 17:24
  #4
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Kan vara en eller en hel bunt av anledningar, det är Mycket på vägen mellan dig - server - motståndare. Era datorer, skärmar, nätverksförbindelser, valve's hårdvara/servrar/internetförbindelse etc.

Det du upplever har varenda van gejmer upplevt ett antal gånger om, så även om du oftast har bra ping. Något händer någon millisekund någonstans, du är död och ingen vet varför.

Det är inget super ovanligt liksom.

144hz skärm är definitivt en trevligare upplevelse, men enligt mig och alla mina vänner blir du inte en bättre spelare.
Citera
2017-04-07, 17:48
  #5
Medlem
Prova att söka på peekers advantage. Personen som peekar dig , hinner och se dig innan du ser honom. Det har ingent med framesen och göra på din skärm som ett par ovan nämner.
https://www.reddit.com/r/GlobalOffen...ntage_in_csgo/
__________________
Senast redigerad av hank1338 2017-04-07 kl. 17:51.
Citera
2017-04-07, 18:12
  #6
Medlem
Kan vara prefire, lagg, dålig hz etc
CS GO har dessutom inbyggt peekers advantage.
Citera
2017-04-08, 11:50
  #7
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Prova att söka på peekers advantage. Personen som peekar dig , hinner och se dig innan du ser honom. Det har ingent med framesen och göra på din skärm som ett par ovan nämner.
https://www.reddit.com/r/GlobalOffen...ntage_in_csgo/

Tack - är nog exakt det jag upplever!

Är frågan om millisekunder av försprång, och det räcker i vissa sammanhang.

Finns tydligen vissa saker i spelet som inte fungerar helt ut, och som man kan utnyttja.

Som exempel på detta borde vara som CT på D2, står och täcker mitten med AWP.
Om man står stilla, åker man snabbt dit - men om man hela tiden rör sig i sidled har man större chans att åstadkomma något.
Både som rörligt mål, men även peakers advantage.

Knepigt spel, egentligen lätt men finns vissa saker som inte är helt uppenbara eller fungerar som man tror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback