• 5 662 online
  • 1 123 348 medlemmar
  • 58 315 342 inlägg
2017-04-05, 23:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Siba på köpcentret Kungsmässan i Kungsbacka läggs ner - hänvisas till Net On Net.

Jag besökte Siba i Kungsbacka. Hyllorna gapade tomma.

Jag frågade personalen:
Bygger ni om eller ska ni stänga?
- Vi stänger butiken. Besök Net On Net istället.
Japp alla sibabutiker stänger eller omvandlas till netonnet, reklamationer och garantiärenden tas över av netonnet.
Citera
2017-04-06, 10:30
Medlem
Ser att Siba Nova Lund skall stänga. Personalen uppsagd.
Citera
2017-04-06, 12:13
Avstängd
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Japp alla sibabutiker stänger eller omvandlas till netonnet, reklamationer och garantiärenden tas över av netonnet.

Jasså, ALLA Siba-butiker försvinner???
Citera
2017-04-06, 14:26
Medlem
I Skövde uppgav personal att vi snart blir en lagershop i stället. Plötsligt meddelade ledningen att stan var för liten för Net-on-net. Under en vecka körda man utförsäljning av SIBA-butiken. 24 mars stängde den. (kvar i stan finns Mediamarkt - än så länge? - och El-giganten).
Citera
2017-04-06, 17:35
Medlem
Har förstått att en del Siba butiker gjorts om till Netonnet och vissa lagt ner eller kommer att göra det.
Jag har varit på Siba Mobilia i Malmö och gjort ett klipp på en Demo TV med 20% rabatt. Jag har hört att de brukar ha en utförsäljning innan stängning med kanske 30% rabatt. Men jag orkar inte stå i kö för att sedan upptäcka att allt är slut när man kommer in för 10% mer. Verkar som om de har rabatt på alla demo produkter i butiken . Även annat med redan nu, såg jag på vissa skyltar, var där idag med. Funderat lite på grilltillbehör för 50% rabatt och en ny grill för 20% rabatt.
Så är ni i behov av något kan jag rekommendera er att se om där är något innan deras utförsäljning som jag tror de brukar ha.
Citera
2017-04-06, 17:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jasså, ALLA Siba-butiker försvinner???
Svar ja, även internetbutiken ska bort, tar inte emot några beställningar sen ett tag.
Citera