Citat:
Ursprungligen postat av
smartic
Okej tack nu hänger jag med! Så att jag då har druckit proteinshake när jag vaknat sedan BCAA direkt efter har varit ganska onödigt när det hade räckt med bara BCAA? Frågan är bara ifall man kan ta BCAA innan träningen, sen kör man på proteinpulver efter träning? Eller hur kombinerar man det?
Studier och ren fakta är något diffus, det är nog ingen som vet EXAKT vad som är bäst eller hur man ska göra som är opti. Det vanliga snacket är väl om man käkar rätt mängd protein över dygnet så ska det vara lugnt. Jag vill dock ha protein både innan och efter mina pass då det känns ologiskt att tajming skulle spela noll roll.
Aminosyror (EAA) och vasslepulver spelar samma roll, jag brukar dock köra med aminosyror innan eller under mina pass då magen kan börja bråka med vassle ibland, en stor vassleshake och sedan tunga knäböj kan sluta i pinsamheter!
BCAA är bara en del av EAA så det spelar väl samma roll till viss del. Att inta aminosyror innan ett pass på fastande mage skulle jag säga är vettigt, om man ätit spelar det ingen roll. Det är en gråzon alltihop och man får helt enkelt köra på det konceptet man tycker är mest logiskt själv.