Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 14:28
  #4885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waaaH_5
kan för de intresserade berätta att kodein funkade för mig på zoloft och mirtazapin. men man behöver ta högre dos kodein än vanligt för att få effekt. Dock är väll detta ytterst individuellt.

Min läkare vill byta ut mina Tram mot Citodon, får se hur detta går.
Citera
2017-03-18, 15:48
  #4886
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Min läkare vill byta ut mina Tram mot Citodon, får se hur detta går.

Jag tycker iallafall Citodon fungerar bra både som smärtlindring samt ett ganska så soft lugn får man även! Men är så säker på att vanliga kodein tabletter är betydligt mycket bättre! Är det lätt att byta hos läkaren till vanliga Kodein tabletter om man skulle ha citadon utskrivet?
Citera
2017-03-21, 23:13
  #4887
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Jag tycker iallafall Citodon fungerar bra både som smärtlindring samt ett ganska så soft lugn får man även! Men är så säker på att vanliga kodein tabletter är betydligt mycket bättre! Är det lätt att byta hos läkaren till vanliga Kodein tabletter om man skulle ha citadon utskrivet?


Det är i princip omöjligt att svara på den frågan. Det beror på din läkares syn på kodein och din eventuella historia. Har du ofta bett om "påfyllning" innan de tidigare utskrivna tabletterna varit slut kan det bli knepigt.

Att äta rena kodeintabletter låter kanske som drömmen för den som vill knapra lite extra, men för smärtlindring är det faktiskt bara bra att kombinera med paracetamol/acetylsalicylsyra/ibuprofen. De blir "hjälpare" till kodeinet (eller; faktiskt, tvärtom: Det är kodeinet som hjälper dem).
Citera
2017-03-22, 00:03
  #4888
Medlem
No6s avatar
Någon annan som tycker att Panocod i tablettform är helt värdelösa jämfört med brustabletter? Känner absolut ingenting på tabletterna, men får hyffsad effekt av brus. Jag säger hyffsad eftersom de inte fungerar lika bra som förr. Tramadol fungerar utmärkt däremot.
Citera
2017-03-22, 04:10
  #4889
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det är i princip omöjligt att svara på den frågan. Det beror på din läkares syn på kodein och din eventuella historia. Har du ofta bett om "påfyllning" innan de tidigare utskrivna tabletterna varit slut kan det bli knepigt.

Att äta rena kodeintabletter låter kanske som drömmen för den som vill knapra lite extra, men för smärtlindring är det faktiskt bara bra att kombinera med paracetamol/acetylsalicylsyra/ibuprofen. De blir "hjälpare" till kodeinet (eller; faktiskt, tvärtom: Det är kodeinet som hjälper dem).

Okej, tack för svar. Har faktiskt inte bett om tidigare uttag på något nångång, snarare tvärtom så väntar jag ett par dagar innan jag hämtar ut så det ej blir misstänksamt. Så vi får väl se vad läkaren säger om jag frågar. Men då är frågan hur jag skall lägga upp det för läkarn på ett så snyggt sätt som möjligt utan att han får pundar vibbar.
Citera
2017-03-27, 23:15
  #4890
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Okej, tack för svar. Har faktiskt inte bett om tidigare uttag på något nångång, snarare tvärtom så väntar jag ett par dagar innan jag hämtar ut så det ej blir misstänksamt. Så vi får väl se vad läkaren säger om jag frågar. Men då är frågan hur jag skall lägga upp det för läkarn på ett så snyggt sätt som möjligt utan att han får pundar vibbar.


Det är bra att du skött dina "förfrågningar", det ger dig en fördel. Tyvärr är det ju så att det finns många som bluffar och luras för att få ut piller och självklart är läkare mer än medvetna om detta. Vet flera läkare som regelbundet läser här för att lära sig missbrukares "knep och knåp".

Du verkar ju, utan att känna dig, inte vara någon som bluffar. Var bara ärlig och rak. Kan kanske ge lite fler tips men vill helst inte göra det så att "kreti och pleti" ser.
Citera
2017-03-30, 14:41
  #4891
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det är bra att du skött dina "förfrågningar", det ger dig en fördel. Tyvärr är det ju så att det finns många som bluffar och luras för att få ut piller och självklart är läkare mer än medvetna om detta. Vet flera läkare som regelbundet läser här för att lära sig missbrukares "knep och knåp".

Du verkar ju, utan att känna dig, inte vara någon som bluffar. Var bara ärlig och rak. Kan kanske ge lite fler tips men vill helst inte göra det så att "kreti och pleti" ser.

Därför PM finns kompis Så alla tips är gärna välkomna!
Man tackar, yes jag är rak på sak och sköter mig så gått det går helt enkelt. Och detsamma du! =)
Jo, där håller jag jag med dig om att läkarna sitter här och läser... Så du gör helt rätt att inte skriva rätt ut här! PM:a bara.

Ha det gött!
Citera
2017-04-04, 22:53
  #4892
Medlem
Ollefjolles avatar
HAHA gjorde en CWE på 10 st Citodon men hade inget kaffefilter så jag filtrerade genom en röd julservett.

Gick skitbra tyckte jag, väldigt mycket paracetamol när silningen va klar, men när jag lyfte av min servett så upptäckte jag att min kodein vätska va rosa, som groggvirket russian ungefär.

Vågar man dricka det eller kan det vara giftigt?
Citera
2017-04-05, 02:43
  #4893
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
HAHA gjorde en CWE på 10 st Citodon men hade inget kaffefilter så jag filtrerade genom en röd julservett.

Gick skitbra tyckte jag, väldigt mycket paracetamol när silningen va klar, men när jag lyfte av min servett så upptäckte jag att min kodein vätska va rosa, som groggvirket russian ungefär.

Vågar man dricka det eller kan det vara giftigt?

Det kan vara farligt, men krökar du inte så hårt och sköter dig i övrigt så lär det inte vara så farligt. Samt att det även bara händer sporadiskt så klart..
Själv överlevde jag 50 tabletter under några dagars konstant krökande! Fy vad självdestruktivt man lever stundom.
Citera
2017-04-05, 03:51
  #4894
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Det kan vara farligt, men krökar du inte så hårt och sköter dig i övrigt så lär det inte vara så farligt. Samt att det även bara händer sporadiskt så klart..
Själv överlevde jag 50 tabletter under några dagars konstant krökande! Fy vad självdestruktivt man lever stundom.

Utan cwe?

I mitt fall menar jag då den röda servetten som färgat min vätska...om det kan vara farligt?

Paracetamolet är som sagt borta
Citera
2017-04-05, 13:44
  #4895
Medlem
Altsså holy shit. Krossa nyss 10 st 30 mg citodon i ett glas hälde i lite vatten. Vliket RUS!!!
Citera
2017-04-06, 11:53
  #4896
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
Utan cwe?

I mitt fall menar jag då den röda servetten som färgat min vätska...om det kan vara farligt?

Paracetamolet är som sagt borta

Japp. Utan CWE..massor av kodein, alkohol och än mer Paracetamol.. När man dricker så försvinner all IQ sakta men säkert..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback