Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-21, 12:59
  #25
Medlem
Min sambo vart utsatt för samma sak i december 2016 när hon åkte taxi från stockholm till huddinge, signalementen stämmer precis som hon beskrev honom, 45 år typ, mörkt hår, gropig/ärrig hud...
Kan det vara samma man tro? jag ska ringa polisen och tipsa om kopplingen.
Får de fast honom så kan det ju vara aktuellt att kika om han kan vara samma man som utsatte min sambo för detta i taxin.
Citera
2017-03-21, 14:18
  #26
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karljesperborg
Min sambo vart utsatt för samma sak i december 2016 när hon åkte taxi från stockholm till huddinge, signalementen stämmer precis som hon beskrev honom, 45 år typ, mörkt hår, gropig/ärrig hud...
Kan det vara samma man tro? jag ska ringa polisen och tipsa om kopplingen.
Får de fast honom så kan det ju vara aktuellt att kika om han kan vara samma man som utsatte min sambo för detta i taxin.

Klart du borde lägga in om tips! Kanske du kan luska ut exakt vem det var om du vet tidpunkt/kortbetalning etc. Gör rätt för din sambo!

Btw, du kan ju ha outat dig lite med ditt nick + vart taxin åkte..
__________________
Senast redigerad av syndrom 2017-03-21 kl. 14:21.
Citera
2017-03-21, 14:59
  #27
Medlem
Jag tror Brottscentralen på Expressen kör utan pixling tills polisen fått tag i förövaren. Och först då pixlar då det inte längre finns något syfte med att visa ansiktet.

Aftonbladet borde ha samma policy.
Citera
2017-03-21, 16:05
  #28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212297

Vad är grejen med att maska en bild om man vill gripa mannen
Det är väl Aftonbladet och inte polisen som valt att maska bilden .. och när Aftonbladet väljer det trots att polisen går ut med bild - ja, då brukar det väl handla om en sak...
Citera
2017-03-21, 16:07
  #29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Klart du borde lägga in om tips! Kanske du kan luska ut exakt vem det var om du vet tidpunkt/kortbetalning etc. Gör rätt för din sambo!

Btw, du kan ju ha outat dig lite med ditt nick + vart taxin åkte..
Du känner inte så noga till "orterna" Stockholm och Huddinge va?

Om man lyckas outa sig genom att ange dem start och slutpunkt .. ja, då måste det vara ett blodhundsorakel av övernaturliga mått som lyckas med den spårningen.
Citera
2017-03-21, 17:52
  #30
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212297

Vad är grejen med att maska en bild om man vill gripa mannen

Det är fler som undrar samma sak på skribentens Twitter.

https://twitter.com/hellstenjohanna/...74132022104064


Jag mejlade efterlysning@aftonbladet.se och påstod att den pixlade bilden föreställer Stefan Löfven.
Citera
2017-03-21, 18:06
  #31
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl Aftonbladet och inte polisen som valt att maska bilden .. och när Aftonbladet väljer det trots att polisen går ut med bild - ja, då brukar det väl handla om en sak...

Jag tror också att det är så det ligger till.

I expressens video ser man att alla vittnen har en mjuk suddighet som polisen möjligen har tillämpat, medans den misstänkte har en extrem version, som expressen själv antagligen har lagt till i efterhand, oklart om det fanns en censur på den misstänkte från början eller ej.
Det verkar i alla fall inte så, då man kan se mannen ocensurerad när den grova censureringen misslyckas ett par frames.

Utklipp
Källa - cirka in i avsnittet 17:23


Det är dock sett bakifrån, och dessutom väldigt dåligt ljussatt, vilket kommer leda till spekulation som inte hade behövts ifall den misstänkte var ocensurerad från början.
Citera
2017-03-22, 15:38
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Klart du borde lägga in om tips! Kanske du kan luska ut exakt vem det var om du vet tidpunkt/kortbetalning etc. Gör rätt för din sambo!

Btw, du kan ju ha outat dig lite med ditt nick + vart taxin åkte..


Ah jag ringde in och tipsade om kopplingen, polisen tyckte det va jättebra tips!

Och angående "outningen" så gör det inget, jag har inget att dölja här på FB.
Dessutom tvivlar jag på att det är många som heter Karl Jesper Borg
så det spelar nog ingen roll om jag nämnde min ort, en sökning på facebook så är det nog rätt så tydligt vem jag är
Citera
2017-03-28, 14:49
  #33
Medlem
Demokraturdns avatar
Förövaren söks...
(FB) Identifiering av tafsare med full frontal (Stockholm)
(FB) Expressen skyddar brottsling som begår sexuella ofredanden mot kvinnor på buss
Citera
2017-04-03, 10:42
  #34
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du känner inte så noga till "orterna" Stockholm och Huddinge va?

Om man lyckas outa sig genom att ange dem start och slutpunkt .. ja, då måste det vara ett blodhundsorakel av övernaturliga mått som lyckas med den spårningen.

Man behöver knappast vara blodhund för att kunna lite simpel googling med viss information. Ett par inlägg senare bekräftades min tes.
Citera
2017-04-03, 10:43
  #35
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karljesperborg
Ah jag ringde in och tipsade om kopplingen, polisen tyckte det va jättebra tips!

Och angående "outningen" så gör det inget, jag har inget att dölja här på FB.
Dessutom tvivlar jag på att det är många som heter Karl Jesper Borg
så det spelar nog ingen roll om jag nämnde min ort, en sökning på facebook så är det nog rätt så tydligt vem jag är

Bra att du tipsade! det verkar ju vara ett flertal ofredande just i huddinge, hoppas han åker fast!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback