Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 15:58
  #61
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
500 gram idealmakaroner och ett ton köttfärs, det skulle jag nog snarare kalla för en container med köttfärs än en makaronilåda

Oops, 1000 gram skulle det ha varit istället, vilket jobb det skulle ha varit sen att bryna ett ton med köttfärs

Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
175°C räcker, och ha i 3 ägg istället för ett, ha även i lite paprikapulver och vitpeppar och lite vitlök utöver ovan nämnda kryddor. Servera med ketchup eller lingonsylt, kall mjölk och knäckebröd med ost på till.

Nu blev jag jävligt hungrig.


Edit: Strö över riven ost på makaronilådan innan den stoppas i ugnen.

Tack för tipset, jag ska testa detta sen med 3 ägg och paprikapulver, vitpeppar och lite vitlök, sen lite rivet ost också, sen Ketchup hör ju till givetvis.Visst så blir man hungrig, maten är ju lätt att laga också.Kanske ska sänka värmen sen också.

mvh/
Citera
2017-03-20, 23:41
  #62
Medlem
maxorrs avatar
Enklast är biffar och snabbt med få grejer. Dessa är riktigt goda men man kan tillsätta såklart annat i biffen som fond, örter, senap, ost mm men basen består i ingredienserna

http://www.matklubben.net/recept/k%F...E5s_36161.html
Citera
2017-03-21, 00:18
  #63
Medlem
1 kg räcker till två mål för vår familj1

En kålpuddig med sås, potatis o lingonsylt (dryga ut köttfärsen med vitkål. Googla recept "kålpudding LCHF"
En middag m spagetti o köttfärssås (dryga ut köttfärsen med tomatkross)
Citera
2017-03-21, 02:41
  #64
Medlem
TS efterfrågade visserligen förslag åt hela familjen, men jag har inga barn så lite svårt att tipsa om mat då. 1 kg köttfärs skulle troligen bli storkok av något, om jag skulle använda allt på en och samma gång. Då blir det troligen köttbullar, pannbiff, chili con carne, köttfärssås eller gulaschgryta med köttfärs. Så fryser jag in det som blir över.

Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Shit vad ni är dåliga på att laga mat. Tragiskt. Jag hade stekt upp hackad lök med några currylöv i talg, hackat ner tomat, vitlök, ingefära, curry, spiskummin, peppar, lite färsk chili, kalvfond, slängt i köttet, på med syrad grädde eller kokosmjölk. Servera med färsk koriander och ris.

Varför är folk här så dåliga på att laga mat? För att de skriver förslag på saker som köttbullar, pannbiff, chili con carne, köttfärslimpa och lasagne? Bara för att den typen av mat inte faller dig i smaken så betyder det inte att folk är usla på att laga mat.
Citera
2017-03-21, 15:48
  #65
Medlem
Inhalators avatar
Saltar, pepprar och äter. Råbiff.
Citera
2017-03-21, 17:03
  #66
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Saltar, pepprar och äter. Råbiff.

Hah tänkte precis skriva detta när jag såg rubriken. Blir väl en 8-10st!? Eller 5 för den hungrige
Finns knappt något godare man kan göra enligt mig.
Men du kör minimalistiskt utan äggula lök och kapris?
Själv struntar jag i kaprisen. Den ger inte mig någonting.
Citera
2017-03-21, 17:05
  #67
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Hah tänkte precis skriva detta när jag såg rubriken. Blir väl en 8-10st!? Eller 5 för den hungrige
Finns knappt något godare man kan göra enligt mig.
Men du kör minimalistiskt utan äggula lök och kapris?
Själv struntar jag i kaprisen. Den ger inte mig någonting.

Glömde äggulan Är inte heller ett fan av kapris.
Citera
2017-03-21, 17:54
  #68
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Saltar, pepprar och äter. Råbiff.

Det beror ju rätt mycket på vilken typ av köttfärs det rör sig om...
Citera
2017-03-21, 18:01
  #69
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det beror ju rätt mycket på vilken typ av köttfärs det rör sig om...

Getfärs.
Alltid getfärs till råbiff.
Citera
2017-03-21, 18:05
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Getfärs.
Alltid getfärs till råbiff.

Självklart!
Citera
2017-03-21, 18:37
  #71
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Självklart!

Honung och getost brukar jag ha på.
Citera
2017-04-03, 03:04
  #72
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
TS efterfrågade visserligen förslag åt hela familjen, men jag har inga barn så lite svårt att tipsa om mat då. 1 kg köttfärs skulle troligen bli storkok av något, om jag skulle använda allt på en och samma gång. Då blir det troligen köttbullar, pannbiff, chili con carne, köttfärssås eller gulaschgryta med köttfärs. Så fryser jag in det som blir över.



Varför är folk här så dåliga på att laga mat? För att de skriver förslag på saker som köttbullar, pannbiff, chili con carne, köttfärslimpa och lasagne? Bara för att den typen av mat inte faller dig i smaken så betyder det inte att folk är usla på att laga mat.

Ja, jag kanske var lite ospecifik där. Lasagne och köttbullar i all ära om det är vällagat. Det gäller det mesta. Men har man inte något bättre förslag än typ smör, makaroner, färdig pastasås osv som en del har skrivit tycker jag nog man kan dra slutsatsen att de inte är några höjdare vid spisen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback