Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 16:39
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Så det är inte störst tupp som vinner, jag hade missuppfattat, det är störst tupé. Grattis Mora! Lagen var ganska likvärdiga vid en första anblick på papperet, men det visade sig att Micke Karlberg hade värvat 25 st Papphammar med sin pengapåse medan Peter Hermodsson hittat 25 st Puff papperdrakar och fått dem att flyga. Eller snarare var det kanske Jeremy Colliton som fick dem att flyga, lämnar han nu kan nog Mora mycket väl bli kvar på stranden utan att någonsin lyfta mer, precis som visans Puff.

Jag kan inte citera dig ordagrannt, men jag minns när du formulerade något i stilen "Att Mora leder serien är ett kvitto på att serien är sämre än någonsin", jo jag tackar jag. Nåväl, jag trodde inte på något den tiden heller, så vill inte vara allt för elak.

Helt absurt. Jag minns när Leksingar gjorde muggar och liknande efter 6-0-vinsten förra säsongen. Tror kaffet är extra trevligt denna morgonen.

Colliton är helt jävla otrolig. Bortsett från de 5 första omgångarna så kan jag inte ens minnas en match då Mora faktiskt har varit sämre än motståndet, även om förlustmatcher har kommit och gått, sporadiskt. Jag vet inte vad han & Mitell har dopat truppen med, självförtroende och konstruktiv kritik på balanserad nivå, skulle jag tro.

Väl mött nästa säsong!
Citera
2017-04-02, 17:25
  #542
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Rögle Bandy, Örebro, Växjö, Karlskrona och nu Mora!? Kan inte sluta skratta. Tillsammans med historielösa konstruktioner som Husqvarna & co, Malmö, GroKo Hockey, BK Kenty osv så håller SHL verkligen på att bli den skitliga de verkar sträva efter.
Bitterheten lyser igenom. Förstår att det måste svida att AIK IF inte vann mot Karlskoga (som var riktigt bra!).

Skönt för oss andra att slippa landets största medgångarklubb och norra europas största hybris-fans.
Citera
2017-04-02, 19:14
  #543
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Rögle Bandy, Örebro, Växjö, Karlskrona och nu Mora!? Kan inte sluta skratta. Tillsammans med historielösa konstruktioner som Husqvarna & co, Malmö, GroKo Hockey, BK Kenty osv så håller SHL verkligen på att bli den skitliga de verkar sträva efter.

Allt utvecklas...eeh...förresten...inte du hehe.

Elvis e död...

VM 58 är slutspelat...

Du hör hemma på biblioteket och historieavdelningen...hoppas du inte får barn...för dom är framtiden lol.
Citera
2017-04-02, 19:57
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Kommunens och LIF's styrelse kommer snabbt att ha ett möte om detta.
Enl rykten så är det klubbens korvkiosk utanför sektion E som kommunen ska köpa loss för tretton miljoner och sedan hyra ut för 50kr per match samtidigt som man ger 'driftstöd' för stark senap och bostongurka för 25000kr per match.
Enligt initierade källor är även Timrå kommun inne på liknande linje..

Lugn nu.
Det är ju Modo som ska sälja sin hall till kommunen.
Timrå ska gå i konkurs och Leksand ska sälja kommunens flaggstång....den man hänger blommor i på midsommar
Citera
2017-04-02, 21:11
  #545
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Rögle Bandy, Örebro, Växjö, Karlskrona och nu Mora!? Kan inte sluta skratta. Tillsammans med historielösa konstruktioner som Husqvarna & co, Malmö, GroKo Hockey, BK Kenty osv så håller SHL verkligen på att bli den skitliga de verkar sträva efter.

SHL är perfekt som den är. Fansen till lag som är utanför kan väl sikta in sig på att följa crowns i framtiden för utsikterna till SHL spel ser inte goda ut
Citera
2017-04-02, 21:20
  #546
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Lugn nu.
Det är ju Modo som ska sälja sin hall till kommunen.
Timrå ska gå i konkurs och Leksand ska sälja kommunens flaggstång....den man hänger blommor i på midsommar

Timrå dör aldrig! Var bara en insändare som skrivit nåt om Timrås ekonomi och att dem borde lägga ner Klubben! Vissdligtt dem har det kämpigt i plånboken men det löser sig! Vårat Mantra "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" Visade Timrå upp hemma mot Almtuna tydligt när dem hämtade upp 0-3 till 3-3 med 17 min kvar! #BästaRödVitaLaget
Citera
2017-04-02, 21:28
  #547
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Timrå dör aldrig! Var bara en insändare som skrivit nåt om Timrås ekonomi och att dem borde lägga ner Klubben! Vissdligtt dem har det kämpigt i plånboken men det löser sig! Vårat Mantra "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" Visade Timrå upp hemma mot Almtuna tydligt när dem hämtade upp 0-3 till 3-3 med 17 min kvar! #BästaRödVitaLaget

Tror du att de (Timrå) är i direktkval till SHL nästa år mot Mora?
Citera
2017-04-02, 21:45
  #548
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror du att de (Timrå) är i direktkval till SHL nästa år mot Mora?

Tror Mora kommer gå som en raket i SHL och sluta 6a eller 7a! Timrå slår ut örebro, eventuellt Rögle men nån av dem trpor jag det blir i kval!
Citera
2017-04-03, 10:11
  #549
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Kommunens och LIF's styrelse kommer snabbt att ha ett möte om detta.
Enl rykten så är det klubbens korvkiosk utanför sektion E som kommunen ska köpa loss för tretton miljoner och sedan hyra ut för 50kr per match samtidigt som man ger 'driftstöd' för stark senap och bostongurka för 25000kr per match.
Enligt initierade källor är även Timrå kommun inne på liknande linje..

Åhåhå vad originellt att börja gnälla om det där... Vill bara påminna om hur ekonomin har skötts vid fel sidan siljan: http://www.dt.se/opinion/ledare/ehrl...-ik-nu-startar
Citera
2017-04-03, 10:18
  #550
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Åhåhå vad originellt att börja gnälla om det där... Vill bara påminna om hur ekonomin har skötts vid fel sidan siljan: http://www.dt.se/opinion/ledare/ehrl...-ik-nu-startar
kommunen kommer inte ha något val än att betala hela jävla skiten igen åt idiotmora. Frågan är vad dom kommer skära ner på pga det? Det ja har hört är att maten till äldreboenden ska halveras och att alla annan idrott för söka sig till andra kommuner.
Citera
2017-04-03, 11:31
  #551
Medlem
JoshTees avatar
Känns ändå dumt att gnälla på Leksand och ekonomi nu.
De rättade för en gång skull munnen efter matsäck. Då är de inte bättre än så.

Men det är otroligt skönt att Leksand är tillbaka där de hör hemma även fast det var 12 enkla poäng i år.
Citera
2017-04-03, 12:54
  #552
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Åhåhå vad originellt att börja gnälla om det där... Vill bara påminna om hur ekonomin har skötts vid fel sidan siljan: http://www.dt.se/opinion/ledare/ehrl...-ik-nu-startar

Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
kommunen kommer inte ha något val än att betala hela jävla skiten igen åt idiotmora. Frågan är vad dom kommer skära ner på pga det? Det ja har hört är att maten till äldreboenden ska halveras och att alla annan idrott för söka sig till andra kommuner.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Känns ändå dumt att gnälla på Leksand och ekonomi nu.
De rättade för en gång skull munnen efter matsäck. Då är de inte bättre än så.

Men det är otroligt skönt att Leksand är tillbaka där de hör hemma även fast det var 12 enkla poäng i år.
Det är bra om klubbar (och kummuner) sköter sitt och jag hoppas att inte Mora kommun försöker hitta på någon pajaslösning enbart riktad till att stödja ortens elitlag.
Fattas det en halv miljon i eget kapital så riskerar man elitlicensen men ett lag med en ekonomi som till och med skulle få Zimbabwes Mugabe att skaka på huvudet är hel-lugnt så länge kommunerna går in och cashar. Detta är ekonomisk doping om något - om inte maktmissbruk av offentliga medel och ska givetvis vara noggrannt reglerat.
Kommunerna ska avsätta pengar till sina fritidsnämnder för att befolkningen (främst barn och ungdomar) ska kunna jogga, sparka boll, simma eller åka grillor. Mora, Lif , Timrå och alla andra får jaga privata sponsorer och jobba med försäljning av egna produkter för att driva sina elitverksamheter.

Ska bli intressant att se hur Mora löser hallbygget nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback