Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 19:15
  #2665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
Okej, tack för klargörandet.. vilka tar du kanaler från?

Camdserver.
2017-03-31, 19:20
  #2666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Skillnaden är att denna typ av "IPTV" är streaming egentligen och Telias typ är broadcasting (Precis som vanlig TV), den ligger och sänder konstant i deras bredbandsnät, förutom "catch-up" funktionerna då.
Den stora skillnaden är alltså att Telia ligger och strömmar ut sin TV och mottagaren "tar emot den vid behov och vid streaming startas en hel uppkoppling mot källan för varje "tittare".

Bandbreddsåtgången kan du ju räkna på själv, och kvalitén är därefter.
Precis riktiga IPTV leverantörer använder sig av multicast som gör att man bara behöver sända strömmen 1 gång för varje kanal.
I normala fall så måste den skicka strömmen 1000 gånger om 1000 st tittar på den och en HD kanal på runt 10mbit i snitt tar alltså upp 10gbit i trafik då. Ni kan ju också räkna ut total bandbredd och vad kostnaden är för all trafik som används då IPTV leverantörerna har flera 100000 användare. Mycket av pengarna dom får in går antagligen till drift av servrar och bandbredd.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-03-31 kl. 19:24.
2017-03-31, 19:34
  #2667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Skillnaden är att denna typ av "IPTV" är streaming egentligen och Telias typ är broadcasting (Precis som vanlig TV), den ligger och sänder konstant i deras bredbandsnät, förutom "catch-up" funktionerna då.
Den stora skillnaden är alltså att Telia ligger och strömmar ut sin TV och mottagaren "tar emot den vid behov och vid streaming startas en hel uppkoppling mot källan för varje "tittare".

Bandbreddsåtgången kan du ju räkna på själv, och kvalitén är därefter.
Ok, då förklarar det saken. Antar att det är likadant för alla leverantörer på marknaden? Sappa och vad där nu finns?
2017-03-31, 20:12
  #2668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Helt rätt! Så låg det till! Men vad missar jag nu.. Skriver in .m3u länken men det vägrar starta efter omstart. Har gått igenom länken 6-7ggr för att se om jag missat nåt tecken men, nej... Det är korrekt
Säger den att antalet kanaler är inlästa och väntar på pvr service ska starta?

Det kan ta lite tid. Tömmer man cache kan det gå lite snabbare. Inställningar / pvr settings / General / clear data
2017-03-31, 20:13
  #2669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Säger den att antalet kanaler är inlästa och väntar på pvr service ska starta?

Det kan ta lite tid. Tömmer man cache kan det gå lite snabbare. Inställningar / pvr settings / General / clear data
Uppdaterar man till Kodi 17 så laddas kanalerna in snabbare.
2017-03-31, 20:37
  #2670
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Säger den att antalet kanaler är inlästa och väntar på pvr service ska starta?

Det kan ta lite tid. Tömmer man cache kan det gå lite snabbare. Inställningar / pvr settings / General / clear data


Efter att ha gått igenom .m3u länken ytterligare 5ggr så upptäckte jag att jag tagit fel på stort i och litet L... Nu funkar äntligen allt
2017-03-31, 21:16
  #2671
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumme
Det tog ca 10 timmar efter att jag fick det där meddelandet tills jag fick uppgifter om hur jag skulle betala och sedan ca 8 timmar innan jag fick m3u-playlistlänk. Tålamod

Över 24 timmar sedan och ännu inget mejl från dom.

Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
han är redan up and running

Jajjamen! Nu slipper jag ha panik att hitta en fulstream inför den Allsvenska premiären!
2017-03-31, 21:22
  #2672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget
Över 24 timmar sedan och ännu inget mejl från dom.



Jajjamen! Nu slipper jag ha panik att hitta en fulstream inför den Allsvenska premiären!
Dom sänder den på TV4 ju?!?! 😉
2017-03-31, 21:31
  #2673
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Dom sänder den på TV4 ju?!?! 😉


Den missar jag då jag jobbar.

Rättelse: Slipper jag ha panik inför att hitta en fulstream till AIK´s premiärmatch!
2017-04-01, 01:18
  #2674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
Tack för svar! Då blir det kanske att höra av sig till någon reseller imorgon och testa lite i helgen

Går det att få tag på nån återförsäljare för rapid nu?
Hemsidan ligger väl fortfarande nere?
Antar att det inte går att regga sig till forumet heller?
2017-04-01, 01:30
  #2675
Medlem
st0ckiss avatar
Har kollat igenom tråden en del, men inte fått reda på vilken leverantör som är billigast egentligen.
Provade IPTVKing som funkade utmärkt här, men de är snordyra och knappt värt priset m.t.p. att jag inte kommer kolla på en hundradel av alla kanaler ens.
Så, billigaste leverantören med en fungerande hemsida?
2017-04-01, 01:34
  #2676
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Har kollat igenom tråden en del, men inte fått reda på vilken leverantör som är billigast egentligen.
Provade IPTVKing som funkade utmärkt här, men de är snordyra och knappt värt priset m.t.p. att jag inte kommer kolla på en hundradel av alla kanaler ens.
Så, billigaste leverantören med en fungerande hemsida?

Snordyrt är väl en överdrift, 125 kronor per år om du kör årsvis genom iPTVking.
Funderar själv på att införskaffa detta men är fortfarande lite osäker.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback