Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 23:22
  #2641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Undra när streams ska komma ikapp och flyta på lika bra när det gäller sport som på vanlig tv. Ingen streamingtjänst klarar av det här idag (vad jag sett), vare sig IPTV som diskuteras i tråden eller VIAPLAY och dylikt.

Visst är bilden knivskarp ibland, men flytet är inte där på samma sätt.
Dom skandinaviska flyter på bra hos mig bortsett från lite problem med vissa kanaler ibland.
2017-03-31, 03:30
  #2642
Medlem
Alltså ibland förstår jag inte på människor!
Gnäller att det laggar eller finns inte tillgänglig på 1-2 timmar.
Om det är så dåligt så fixa abb hos telia, com hem etc.
för ca 100 i månaden istället för minst 1500 så ska man vara nöjd.

sedan den eviga frågan vilken iptv tjänst är bäst.minst 80 % i denna forum ställs samma fråga som är bäst..... för tusan bläddra iaf 20sidor bakåt . vet iaf de kändaste iptv tjänster levererar
2017-03-31, 08:09
  #2643
Medlem
håller med, att man ens kan kräva något med tanke på det lilla man betalar... ändå har man en uptime på lätt 95%.
2017-03-31, 08:20
  #2644
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Fyllde i Camdservers formulär att jag ville teckna ett abonnemang. Fick ej uppgifter om betalning eller något utan bara att dom hör av sig inom kort.

Så kommer dom att mejla mig eller hur fungerar det? Detta var igår förmiddag, lär ju ta tid för dom att aktivera också efter jag betalat?
2017-03-31, 08:52
  #2645
Medlem
hagsatras avatar
Inorgon börjar allsvenskan, kul! Någon som vet om de allsvenska matcherna visas på andra skandinaviska kanaler än de svenska cmore? Någon norsk kanal kanske? Vet att de visat en del svensk hockey med shl-matcher. Tänker som back up om någon C more kanal strular vid matchdagen

Edit: tv 2 sport premium Norge visar! Nån som hittar för Danmark/Finland?
__________________
Senast redigerad av hagsatra 2017-03-31 kl. 09:08.
2017-03-31, 09:18
  #2646
Medlem
Upplever ni någon skillnad i bildkvalitet mellan de olika iptv-apparna (för Androidbox) eller är det bara gränssnittet som skiljer?

Igår körde jag Rapid-test i Kodi, Perfect player och ProgTV.
Även om Kodi tar längst tid att trycka sig fram i känns den mest modern i gränssnittet.

Nu har jag såklart inte kollat igen alla kanaler men för mig känns det som bildkvaliten är densamma.
Men däremot skiljer det mycket från kanal till kanal. Tex Kanal 5 är usel (vem bryr sig ) och CMORE sport är riktigt bra.
Men överlag känns det som det ligger ett dimmigt filter över alla kanaler, som gamla parabolsändningar.
Men det är väl så det blir till dessa priser

Btw, är det någon mer än Rapid (och alla dess resellers), Necro och Camdserver som känns aktuella för svenska kanaler samt prismässigt?
Jag har även testat Kina och Arab versionerna av svensk iptv och den kvaliten är för dålig även om det är halva priset. Då kan man lika bra köra fulstreamar!
2017-03-31, 09:45
  #2647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget
Fyllde i Camdservers formulär att jag ville teckna ett abonnemang. Fick ej uppgifter om betalning eller något utan bara att dom hör av sig inom kort.

Så kommer dom att mejla mig eller hur fungerar det? Detta var igår förmiddag, lär ju ta tid för dom att aktivera också efter jag betalat?


Det tog ca 10 timmar efter att jag fick det där meddelandet tills jag fick uppgifter om hur jag skulle betala och sedan ca 8 timmar innan jag fick m3u-playlistlänk. Tålamod
2017-03-31, 10:11
  #2648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumme
Det tog ca 10 timmar efter att jag fick det där meddelandet tills jag fick uppgifter om hur jag skulle betala och sedan ca 8 timmar innan jag fick m3u-playlistlänk. Tålamod
han är redan up and running
2017-03-31, 10:31
  #2649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Upplever ni någon skillnad i bildkvalitet mellan de olika iptv-apparna (för Androidbox) eller är det bara gränssnittet som skiljer?

Igår körde jag Rapid-test i Kodi, Perfect player och ProgTV.
Även om Kodi tar längst tid att trycka sig fram i känns den mest modern i gränssnittet.

Nu har jag såklart inte kollat igen alla kanaler men för mig känns det som bildkvaliten är densamma.
Men däremot skiljer det mycket från kanal till kanal. Tex Kanal 5 är usel (vem bryr sig ) och CMORE sport är riktigt bra.
Men överlag känns det som det ligger ett dimmigt filter över alla kanaler, som gamla parabolsändningar.
Men det är väl så det blir till dessa priser

Btw, är det någon mer än Rapid (och alla dess resellers), Necro och Camdserver som känns aktuella för svenska kanaler samt prismässigt?
Jag har även testat Kina och Arab versionerna av svensk iptv och den kvaliten är för dålig även om det är halva priset. Då kan man lika bra köra fulstreamar!

Kodi laggade en del för mig. Prog TV och Perfect Player har funkat bättre. PP är dock min favorit.
Nackdelen är att undertexter funkar bäst med Kodi.
2017-03-31, 10:40
  #2650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Kodi laggade en del för mig. Prog TV och Perfect Player har funkat bättre. PP är dock min favorit.
Nackdelen är att undertexter funkar bäst med Kodi.

har du provat tillägget "Easy Advanced Settings" i Kodi? jag hade problem med buffring, men det löste sig när jag ladda hem Easy Advanced Settings och ändrade lite värden där i. Guide finns om nån är intresserad.
2017-03-31, 11:10
  #2651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
håller med, att man ens kan kräva något med tanke på det lilla man betalar... ändå har man en uptime på lätt 95%.

Jo men man får ändå tänka på att man betalar runt 1000:- x några tusen användare blir bra med pengar

Så nog borde man kunna ställa krav
Fast det är inte när det laggar eller inte fungerar som stör mig, det får man räkna med att det kan bli även om man har comhem,Telia....

Jag tycker att det är informationen, skicka iväg ett mejl direkt vid strul så man vet vad det beror på och hur länge dom tror att det är nere
2017-03-31, 13:19
  #2652
Medlem
Jag har skaffat en Android box, 'H96 PRO Android 6.0 Amlogic S912'.
Främsta anledningen var att köra IPTV via Kodi och detta verkar funka bra (jag har Camdserver) samt att köra Kodi-Exodus.
Men jag tänkte även det skulle bli ett stort plus att i samma box köra apparna Cmore, ViaPlay, HBO och SVTPlay.
Det är inga problem att installera dem, men upplösning är bedrövlig.
YouTube fanns förinstallerad i boxen och kör man den appen är upplösningen bra.
(Även Netflix finns förinstallerad, så jag misstänker att även den upplösningen är bra)

Någon som vet varför det är så dålig upplösning, om det finns något man kan göra ?
Eller är det bara till att vänta till dessa bolag skapat en särskild app som är tänkt för Android boxar ?

Som det är nu får jag bättre bild om jag kör Chromecast via surfplattan (eller kopplar in laptopen via HDMI till TV:n).

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback