Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 10:09
  #2533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wanh
Någon som har någon aning hur man installera Stalker Middleware i en Mag 254, har följt olika videos på nätet på hur man lägger in portals men man måste tydligen köpa en subscription för att kunna använda det?
I Infomir's hemsida kan man dock ladda hem Stalker Middleware gratis, men jag kan inte klura ut hur man installerar det i boxen...

Stalker ligger ju i boxen, och det är den som sköter portal-delen i din box.
Det räcker ju inte med att bara ha en mag-box för att kunna kolla på tv (eller jo, om du kan stå ut med gratis-streams som är ostabila osv. i .m3u-format), utan du måste även teckna ett abbonemang hos en iptv-leverantör (ex rapidiptv, camdserv eller iudtv).
När du köper ditt abbonemang informerar du att det är till en mag-box och anger även mac-adressen till boxen (står på undersidan av boxen och även inne i boxens inställningar).
De kommer då att aktivera din box mot sin egen portal med stalker-server och skicka dig en länk till portalen du ska använda.
Den lägger du in i boxens portal-inställningar och startar om boxen.
Försöker du använda dig av en portal som din box inte är reggad mot kommer den börja ladda och sedan ge dig ett felmeddelande (typ "your STB is blocked, call your provider").

Stalker middleware som ligger på infomirs hemsida är ju server-delen och tänkt för dem som vill driva sin egen portal. Går du till exempel in på requirements eller installation så står det att man bör använda sig av en dator med xeon-processorer, 16gb ram, ubuntu server osv.
__________________
Senast redigerad av Laederlasse 2017-03-28 kl. 10:15.
2017-03-28, 11:15
  #2534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadonKing
Tjena
Ni som kör med en Android box (mi box) och Kodi med Simpleiptv.
Jag har fått 24h test på Rapid och Necro och ska utvärdera dem.

Jag får dem inte i full upplösning vilket innebär att bilden på HdKanalerna blir som SD, ser inte så kul ut i fullskärmsläge
Om jag väljer i OSD (videomenyn) Normal så får jag fullskärm fast i SD
Om jag däremot väljer orginal storlek så får jag HD (bra bild i alla fall) men den visas bara 50% av skärmen.
(Undertexterna visas i normal storlek oavsett)
Har jag gjort nåt fel nånstans eller får man bara en sån (liten )signal?

Vilken var bäst, Rapid eller Necro?
2017-03-28, 11:40
  #2535
Medlem

Jag har redan tecknat ett abonnemang hos Camdserver, saken är att jag inte vill använda Mag 254 egna spelare utan vill lägga till en ny spelare där man kan gruppera sina kanaler.
Har kollat runt på nätet och försökt lägga till olika Portals så att sätta igång Stalker, men det verkar inte fungerar.
2017-03-28, 11:45
  #2536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laederlasse
.

Jag har redan tecknat ett abonnemang hos Camdserver, jag beställde abonnemanget till vanlig PC, p.g.a att jag inte hade någon box just då och tänkte istället skaffa boxen senare och sedan lägga till m3u-listan. Måste jag enligt dig beställa redan från första början ett abonnemang anpassad för Mag boxen för att det ska fungerar optimalt?
Saken är att jag inte vill använda Mag 254 egna spelare utan vill lägga till en ny spelare där man kan gruppera sina kanaler.
Har kollat runt på nätet och försökt lägga till olika Portals så att sätta igång Stalker, men det verkar inte fungerar
2017-03-28, 12:40
  #2537
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Vilken var bäst, Rapid eller Necro?
Följer även jag med svaret.
2017-03-28, 14:15
  #2538
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson
jag har inga problem iaf
Inga problem med camdserver här heller
2017-03-28, 14:16
  #2539
Medlem
deadhead.s avatar
En polare beställde en MAG254 och där FPS laggar sportkanalerna och han sitter på 100/100. Vad kan man göra åt det?
2017-03-28, 16:17
  #2540
Medlem
Jag har en samsung smart tv som jag skulle kunna använda.
Men jag har också en android telefon.

Som jag förstod låser man kontot till en spec macadress ? E

Om det gör det så borde man väl istället köra via telefonen så kan man därifrån streama till tvn?
2017-03-28, 16:19
  #2541
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkthird
Jag har en samsung smart tv som jag skulle kunna använda.
Men jag har också en android telefon.

Som jag förstod låser man kontot till en spec macadress ? E

Om det gör det så borde man väl istället köra via telefonen så kan man därifrån streama till tvn?
Rekommenderat är att köra direkt till Smart-TV:n
2017-03-28, 16:21
  #2542
Medlem
det går bra att köra på smart tv och tex Android enhet, man låser inte abonnemanget när man kör på TV mot tex mag box.
2017-03-28, 16:22
  #2543
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
det går bra att köra på smart tv och tex Android enhet, man låser inte abonnemanget när man kör på TV mot tex mag box.
Behöver man inte uppge MAC-adressen på en Smart-TV?
2017-03-28, 16:24
  #2544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Behöver man inte uppge MAC-adressen på en Smart-TV?
Jo så var det för mig!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback