Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 18:44
  #109
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Äh! Jag försökte gå med vid årsskiftet efter att ha försökt tidigare år, men gav upp när det bara stod "entries closed". Men nu har jag lyckats skapa ett konto och t o m anslutit till en FB-liga mitt i vårklassiker-säsongen.
Jag får väl ta rygg på er andra och agera vattenbärare den här säsongen, för att konkurrera på allvar med stjärnorna nästa år.

Jag tog ut ett lag med E3 i åtanke, men tycks nu inte kunna delta förrän i Gent-Wevelgem. Hur mycket kan jag ändra inför den klassikern för att åtminstone ha ett par i laget som i a f deltar i GW?

Fast du har fått fina poäng idag Däremot så är ditt lag osynligt just nu, en klar nackdel för oss andra

Gilbert var ett riktigt lyckodrag, tillsammans med inbytte Greggan samlades ytterligare höga poäng. Taco i utbrytning en skön liten bonus. Är nu inne på topp-100 och närmade mig Jensynen något.
Dålig utdelning på Vanmarcke, fick vetskap idag att det krashades på Strade Bianchi och magen är det lite si och så med. Seppo kommer nog lagom till Flandern runt.

Någon som vet om Peter Sagan ska tävla i vårklassikerna?
__________________
Senast redigerad av rainbowia 2017-03-24 kl. 18:48.
2017-03-24, 19:38
  #110
Medlem
Lagom att hoppa på Sagantåget idag. Nåja, förhoppningsvis gör han inte bort sig i de återstående tävlingarna. Samtidigt ska jag inte klaga på dagens etapp, gick ju faktiskt helt okej.

Vilken vår av Gilbert! Quick-Step har ju verkligen underpresterat i kullerstensklassikerna under de senaste åren, men att det ska krävas en Gilbert för att åstadkomma något är lite märkligt.
2017-03-24, 19:45
  #111
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fast du har fått fina poäng idag Däremot så är ditt lag osynligt just nu, en klar nackdel för oss andra
Nu tror jag minsann du driver med mig. Team Piggyback står kvar på noll efter dagens racing.
Men hade jag snubblat över den här tråden ett par timmar tidigare, hade laget med Avermaet, Naesen, Boonen, Baarle, Rowe och Oss stått på dryga 60 pinnar. Så jag multiplicerar det med 4 och startar i ligan imaginärt på 240 poäng efter 3 lopp.

Men med 8 lopp kvar och 24 byten tillgängliga har jag alltså 3 byten per lopp, om jag räknar rätt. Och då alla utom Duchesne i mitt lag för E3 också kör GW, så hade jag tur. Eller var det rutin?
2017-03-24, 20:08
  #112
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nu tror jag minsann du driver med mig. Team Piggyback står kvar på noll efter dagens racing.
Men hade jag snubblat över den här tråden ett par timmar tidigare, hade laget med Avermaet, Naesen, Boonen, Baarle, Rowe och Oss stått på dryga 60 pinnar. Så jag multiplicerar det med 4 och startar i ligan imaginärt på 240 poäng efter 3 lopp.

Men med 8 lopp kvar och 24 byten tillgängliga har jag alltså 3 byten per lopp, om jag räknar rätt. Och då alla utom Duchesne i mitt lag för E3 också kör GW, så hade jag tur. Eller var det rutin?

När jag skrev inlägget stod du på 81 poäng (antagligen dina poäng om du hade hunnit fram till km0 i tid), fast nu är det 0 poäng. Otur
2017-03-24, 21:19
  #113
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Lagom att hoppa på Sagantåget idag. Nåja, förhoppningsvis gör han inte bort sig i de återstående tävlingarna. Samtidigt ska jag inte klaga på dagens etapp, gick ju faktiskt helt okej.

Vilken vår av Gilbert! Quick-Step har ju verkligen underpresterat i kullerstensklassikerna under de senaste åren, men att det ska krävas en Gilbert för att åstadkomma något är lite märkligt.


Haha skön timing men han hinner nog revanschera sig. Mycket förvånad av Gilbert varför har vi inte fått se han i dessa lopp förr? Gillar Boonen just nu han ser fräsch ut och lär ju knappast sakna motivation. Tror inte ens sagan kan ställa av han i P-R.
2017-03-24, 21:24
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Haha skön timing men han hinner nog revanschera sig. Mycket förvånad av Gilbert varför har vi inte fått se han i dessa lopp förr? Gillar Boonen just nu han ser fräsch ut och lär ju knappast sakna motivation. Tror inte ens sagan kan ställa av han i P-R.
BMC har valt att köra för GvA till 100% (kullerstensklassikerna) de senaste åren sägs det. Gilbert har fått ta hand om Ardennerna.
2017-03-24, 21:36
  #115
Medlem
god.childs avatar
Så sant. Jag förstår det dock inte då det alltid är bra att ha flera alternativ, se på bora idag utan Sagan har de inget.
2017-03-25, 21:18
  #116
Medlem
Illusioners avatar
Vårklassikerna är fan bara ett evigt jävla mörker. När startar Voltan?
2017-03-25, 21:19
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vårklassikerna är fan bara ett evigt jävla mörker. När startar Voltan?
4 augusti. Den som väntar på något gott..
2017-03-26, 20:58
  #118
Medlem
Jag satt och var glad åt att jag hade hela podiet i laget idag. Insåg dock att jag bytte ut Keukeleire när jag bytte in Naesen. Nåja, jag njöt av honom i fredags.

Huvudtrion Sagan-GvA-Degenkolb ska väl ge bra med poäng idag, men det är ju inte direkt unikt i ligan.
2017-03-28, 21:31
  #119
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag satt och var glad åt att jag hade hela podiet i laget idag. Insåg dock att jag bytte ut Keukeleire när jag bytte in Naesen. Nåja, jag njöt av honom i fredags.

Huvudtrion Sagan-GvA-Degenkolb ska väl ge bra med poäng idag, men det är ju inte direkt unikt i ligan.

Tror den trion är rätt unik. De flesta inkl mig har valt att antingen satsa på sagan eller Gregan. På gott och ont.

Viktig del av klassikerna börjar nu med både Flandern runt och Paris-roubaix inom en vecka. Här gäller det att ha lyckats fintuna laget i "uppvärmningsklassikerna".
2017-03-29, 21:45
  #120
Medlem
rainbowias avatar
Tror jag knappade in en poäng på Jensynen sist. Nu Flandern. En riktig highlight. Påpassligt har jag redan fullt lag och jag räknade lite löst på det, tar mina 12 ess placeringarna 1-12 så blir det dryga 250 poäng. En flock i lång utbrytning minst 100 poäng och lite assistpoäng på det. Ja, kanske 400 poäng kan vara ett rimligt mål på söndag?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback