Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 13:30
  #2461
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Ok tack för svar låter ju bra!

Har du Rekomendation på enbra sida att köpa mag box ifrån?

Och hur krånglig är det att med all set up?


Det är ganska enkelt att installera, har ingen sida jag kan rekommendera.
2017-03-25, 13:46
  #2462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Ok tack för svar. Så du rekommenderar mag box före s-410? Har du något tips på en bra mag?

Behövs det sedan göras listor extern via xtreameditor för att kanalbyte ska va smidigt. Eller kan man i boxen bestämma att det alltid va det svenska kanalerna som man utgår ifrån.

Tack på förhand.

Egentligen rekommenderar jag ingen Box via portal, men det är ju min åsikt.
Camdserver är upplagt efter land, så det funkar riktigt bra.
De andra tjänsterna kan jag inte uttala mig om.

Satvision köpte jag mina Magboxar ifrån, sjukt snabb leverans och bra service eftersom jag reklamerade båda boxarna sen
Mina 254w2 hade jag problem med, men läste att fler hade fått den att funka bra.
__________________
Senast redigerad av SEoHOER 2017-03-25 kl. 13:48.
2017-03-25, 14:59
  #2463
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Egentligen rekommenderar jag ingen Box via portal, men det är ju min åsikt.
Camdserver är upplagt efter land, så det funkar riktigt bra.
De andra tjänsterna kan jag inte uttala mig om.

Satvision köpte jag mina Magboxar ifrån, sjukt snabb leverans och bra service eftersom jag reklamerade båda boxarna sen
Mina 254w2 hade jag problem med, men läste att fler hade fått den att funka bra.

Varför inte portal?
2017-03-25, 15:30
  #2464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Varför inte portal?

Eftersom man låser användningen till den specifika boxen. Jag som har Smart TV, IPad, iPhone Androidbox, ATV4 vill kunna använda mitt "abonnemang" på alla enheter, vilket man endast kan göra med m3u.
2017-03-25, 17:09
  #2465
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Eftersom man låser användningen till den specifika boxen. Jag som har Smart TV, IPad, iPhone Androidbox, ATV4 vill kunna använda mitt "abonnemang" på alla enheter, vilket man endast kan göra med m3u.

Men det ska, som sagt, gå och göra en m3u även från en portal (Box) med xtream, så att samma abonnemang kan användas på andra enheter. Tyvärr verkar ingen i detta forum veta hur man gör.

Edit
xtream-editor.com
__________________
Senast redigerad av showdown 2017-03-25 kl. 17:13.
2017-03-25, 21:03
  #2466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Går köpa allt från 1 månad till 3 månader osv osv från återförsäljare
Låter bra, men hur får man kontakt med en bra?
Går inte att regga sig på Rapidiptv
2017-03-25, 23:47
  #2467
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Undvika Bahnhof? Vem har sagt det? Det va inte en gång jag fick ut under 99.9 mbit/s när jag satt på 100 lina.

Jag anser att Bahnhof är Sveriges bästa leverantör av bredband man kan ha!
av bredband ja, men lirar inget vidare med IPTV.
2017-03-25, 23:54
  #2468
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Du behöver ingen speciell snabb upp/nerkoppling för att kolla på iptv,om du inte skall sätta upp en egen server förstås.
ADSL 13/1 Mbit fullt tillräcklig.Fiber är bra och nyttigt men inte nödvändigt i dethär fallet för att få en störninngsfri bild.

Skulle nog säga tvärtom 13/Mbit inte tillräckligt för IPTV. Kollar man på full HD kanalerna så kan du glömma en lagg fri upplevelse. Rekommendationen för full HD är minst 25/Mbit.
2017-03-26, 00:40
  #2469
Medlem
Jag köpte nyss sex månader hos Necro. Mest för att de hade en kod i helgen för 20% rabatt vilket gjorde att priset (ord. 60 EUR) slutade på 48 EUR för 6 månader vilket gör att månadskostnaden landar på 8 EUR, typ 75 kr, i månaden vilket är väldigt överkomligt. Jag vill egentligen bara ha Viasat Motor för F1, är totalt ointresserad av TV i övrigt. Hoppas bara att tjänsten håller sig vid liv under de 6 kommande månaderna!
2017-03-26, 11:51
  #2470
Medlem
A.L.Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
tjena

har köpt rapidiptv och lagt in på kodi. men när jag ska välja sweden i kategorier på kanallistan så går det inte det går bara ha "all channels" lite segt med 5000 kanaler i listan.

Jag hade samma problem men efter mycket fipplande i inställningarna så fick jag till det. Ska kolla sen om jag kommer ihåg vad jag gjorde....
2017-03-26, 12:32
  #2471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scartkabel
Jag köpte nyss sex månader hos Necro. Mest för att de hade en kod i helgen för 20% rabatt vilket gjorde att priset (ord. 60 EUR) slutade på 48 EUR för 6 månader vilket gör att månadskostnaden landar på 8 EUR, typ 75 kr, i månaden vilket är väldigt överkomligt. Jag vill egentligen bara ha Viasat Motor för F1, är totalt ointresserad av TV i övrigt. Hoppas bara att tjänsten håller sig vid liv under de 6 kommande månaderna!


Är Necroiptv en återförsäljare åt Rapidiptv?
2017-03-26, 17:11
  #2472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra75
Är Necroiptv en återförsäljare åt Rapidiptv?
tror inte det, det är väl inte riktigt lika stort utbud på necroiptv?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback