Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 18:47
  #2449
Medlem
Har själv ett abonnemang, men ska fixa ett till åt en bekant. Vilket fungerar bäst när det kommer till sport. Alltså har flest kanaler och minst lagg?
2017-03-25, 00:01
  #2450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Hej,

Jag har nu läst på en hel del om iptv och även testat gratis provet med Kodi. Imponerande kanalpaket!

Är verkligen sugen på att köpa startpaket med TVIP S-Box 410 då jag inte har någon smart tv. Men vill innan jag gör ett sådant val försäkra mig om att det går att komma riktigt nära smidigheten som man har med vanlig TV. Då jag har en sambo som är väldigt oteknisk samt småbarn hemma så behöver det vara smidigt.

Jag förstår att till en början kommer jag behöva lägga lite tid för att få det som jag vill men jag vill gärna höra era bästa tips eller andra förslag för att jag ska kunna bocka av punkterna nedan.

Smidig Kanallista (viktigaste)
Boxen ska kunna användas som en vanlig tv. När man startar boxen ska man kunna bläddra med ett 30-40 tal favorit kanaler. Samt kunna ha dom vanliga Svt1/2 tv3 osv på sifferknapparna. Läste tidigare om https://xtream-editor.ch/de men fungerar den till box 410?

Stadig bild
Vill ha så lite hack och lagg som möjligt. Vad jag förstått ska det räcka gott med 100/100 mbit/s men man ska undvika Bahnof. Stämmer det?

Utseende
Vill kunna gömma undan boxen då jag har tvn på väggen. Har däremot inga problem med internet sladd.

Fjärkontrollen
Fjärrkontroll ska fungera bra och inte ha dålig signalstyrka eller krångla på andra sätt.



Vore tacksam för svar på vad den bästa lösningen för att dessa kriterier ska vara uppfyllda. Är själv inte något datorsnille men brukar inte ha några problem att lösa lite krångligare saker om det finns bra tutorial eller instruktioner att följa,

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!


Undvika Bahnhof? Vem har sagt det? Det va inte en gång jag fick ut under 99.9 mbit/s när jag satt på 100 lina.

Jag anser att Bahnhof är Sveriges bästa leverantör av bredband man kan ha!
__________________
Senast redigerad av perelk 2017-03-25 kl. 00:06.
2017-03-25, 07:14
  #2451
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadonKing
Men man kan bara köpa ett år, jag skulle vilja prova 3mån och se om det är nåt för mig.

Går köpa allt från 1 månad till 3 månader osv osv från återförsäljare
2017-03-25, 09:04
  #2452
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Undvika Bahnhof? Vem har sagt det? Det va inte en gång jag fick ut under 99.9 mbit/s när jag satt på 100 lina.

Jag anser att Bahnhof är Sveriges bästa leverantör av bredband man kan ha!

IPTV har fungerat dåligt med Bahnhof, finns en lång tråd på iptv kings forum.

Ifall det är ett medvetet drag av Bahnhof eller ej vågar jag inte svara på.
2017-03-25, 09:16
  #2453
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Hej,

Jag har nu läst på en hel del om iptv och även testat gratis provet med Kodi.

Vill ha så lite hack och lagg som möjligt. Vad jag förstått ska det räcka gott med 100/100 mbit/s men man ska undvika Bahnof. Stämmer det?

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

Du behöver ingen speciell snabb upp/nerkoppling för att kolla på iptv,om du inte skall sätta upp en egen server förstås.
ADSL 13/1 Mbit fullt tillräcklig.Fiber är bra och nyttigt men inte nödvändigt i dethär fallet för att få en störninngsfri bild.
2017-03-25, 09:27
  #2454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
IPTV har fungerat dåligt med Bahnhof, finns en lång tråd på iptv kings forum.

Ifall det är ett medvetet drag av Bahnhof eller ej vågar jag inte svara på.

Jag kan bekräfta att det varit strul med Bahnhof och IPTV. Vid uppsägning så hade de förståelse när jag sa att IPTV inte fungerade fullt ut, så jag tror det är ett relativt känt problem hos dem.
2017-03-25, 09:38
  #2455
Medlem
Ingen som har förslag på bästa lösningen för smidig tv upplevelse?

Apple tv4? Mag box? Eller någon annan lösning?

Vill som sagt kunna smidigt bläddra mellan 40-60 favorit kanaler.
2017-03-25, 09:45
  #2456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Ingen som har förslag på bästa lösningen för smidig tv upplevelse?

Apple tv4? Mag box? Eller någon annan lösning?

Vill som sagt kunna smidigt bläddra mellan 40-60 favorit kanaler.

Magbox om du vill att det skall likna satellitmottagare. Nackdelen med Magbox är att du inte kan använda tjänsten på andra enheter som tex iPad, iPhone osv osv...
ATV 4 är den sämsta lösningen imo, den appen är inte lika användarvänlig.
2017-03-25, 09:51
  #2457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Magbox om du vill att det skall likna satellitmottagare. Nackdelen med Magbox är att du inte kan använda tjänsten på andra enheter som tex iPad, iPhone osv osv...
ATV 4 är den sämsta lösningen imo, den appen är inte lika användarvänlig.

Ok tack för svar. Så du rekommenderar mag box före s-410? Har du något tips på en bra mag?

Behövs det sedan göras listor extern via xtreameditor för att kanalbyte ska va smidigt. Eller kan man i boxen bestämma att det alltid va det svenska kanalerna som man utgår ifrån.

Tack på förhand.
2017-03-25, 10:14
  #2458
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Ok tack för svar. Så du rekommenderar mag box före s-410? Har du något tips på en bra mag?

Behövs det sedan göras listor extern via xtreameditor för att kanalbyte ska va smidigt. Eller kan man i boxen bestämma att det alltid va det svenska kanalerna som man utgår ifrån.

Tack på förhand.


Jag använder Mag och rapidiptv, tycker det är smidigt, du kan välja favorit kanaler och välja att bara visa dom, jag har dock inte själv använt det, utan jag bläddrar mellan alla kanaler.

Sweden listan har typ 112 kanaler och det tar inte länge att bläddra till den man vill när man väl lärt sig ordningen.
2017-03-25, 10:41
  #2459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag använder Mag och rapidiptv, tycker det är smidigt, du kan välja favorit kanaler och välja att bara visa dom, jag har dock inte själv använt det, utan jag bläddrar mellan alla kanaler.

Sweden listan har typ 112 kanaler och det tar inte länge att bläddra till den man vill när man väl lärt sig ordningen.

Ok tack för svar låter ju bra!

Har du Rekomendation på enbra sida att köpa mag box ifrån?

Och hur krånglig är det att med all set up?
2017-03-25, 11:57
  #2460
Medlem
showdowns avatar
Någon som sitter inne på en instruktion hur man konverterar en IPTV-portal till m3u?

Har en TVIP 412 Box och vill kunna se även på min iPad när jag är ute och reser.

Ska gå att göra på xtreme editor enligt Rapids forum, men kan inte hitta någon instruktion.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback