Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 08:25
  #2173
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det jobbiga är ju att oavsett vilket lag "övriga världen" ställt upp med så hade Norge vunnit likt förbannat, det helt avgörande är ju att Björgen för närvarande tävlar i ett parallellt universum än övriga och skulle krossat vem som helst på slutsträckan.

Tråkigt svar, jag vet. Men sant.

Undrar det. Beror mycket på hur stort avstånd Kalla och Pärmen kan skapa.

Annars så skulle jag vilja prova Kowa-Pärmen-Kalla-Stina
2017-03-24, 09:32
  #2174
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Får bara Jonna vara frisk så tror jag hon är bättre avslutare än Ida på OS. Falk är klockren på första, åtminstone om Ida tar sista enligt din uttagning. Jonna skulle isf kunna köra i unga laget? Hennig kanske också tar ytterligare steg framåt nästa år. Förresten, ska Saarinen satsa vidare efter denna säsong?
En sista OS-satsning är väl rätt klart att det blir.
2017-03-24, 10:54
  #2175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
http://www.dn.se/sport/northug-hanger-lapp/

Orkade inte se efter om detta redan diskuterats.
Hoppas han inte använder samma läppsalva som Johaug i alla fall.

Men nordnorska mästerskap ! Hur många väderstreck finns det i grannlandet ?

Northug kräver landslagschefens avgång, vilket han mer eller mindre gjorde under VM med. Nu gnälls det av Northug för att han Northug inte var med i Kanada. Men att han inte presterat det är struntsamma.

http://www.vg.no/sport/langrenn/pett...av/a/23957339/
2017-03-24, 13:53
  #2176
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Northug kräver landslagschefens avgång, vilket han mer eller mindre gjorde under VM med. Nu gnälls det av Northug för att han Northug inte var med i Kanada. Men att han inte presterat det är struntsamma.

http://www.vg.no/sport/langrenn/pett...av/a/23957339/



Grejen är ju att Northug har ett jävligt problematiskt förhållande till norskalandslaget. Han var rasande när han inte fick åka OS 2006. Sen var han arg och blev nästan avstängd i och med sponsor bråket. Sen har jag inte hört något men han är nog inte överdrivet glad åt hela Sundby debaklet som gjorde att hans Tour de Ski seger kom på posten istället för på toppen av Alpe Cermis.
2017-03-24, 14:20
  #2177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ahlsen
Grejen är ju att Northug har ett jävligt problematiskt förhållande till norskalandslaget. Han var rasande när han inte fick åka OS 2006. Sen var han arg och blev nästan avstängd i och med sponsor bråket. Sen har jag inte hört något men han är nog inte överdrivet glad åt hela Sundby debaklet som gjorde att hans Tour de Ski seger kom på posten istället för på toppen av Alpe Cermis.

Hehe nä han är ju en som slår åt alla håll.

Ok, prestationsmässigt hade han kunnat räknas som en av 10 bästa norska herrar trots att han varit dålig och därmed få åka till Kanada. Men å andra sidan kan (och borde tycker jag) man se till att få ut yngre förmågor i spåret istället när Northug själv har haft den uslaste säsongen någonsin som senior. Petter själv tycker förstås att det är ett angrepp på hans person att han helt övertränad, inte får vara med här och där.
2017-03-25, 11:17
  #2178
Medlem
god.childs avatar
Haha parodi sista 500m i årefjällsloppet. Använd fästvalla för fan.
2017-03-25, 12:14
  #2179
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ahlsen
Grejen är ju att Northug har ett jävligt problematiskt förhållande till norskalandslaget. Han var rasande när han inte fick åka OS 2006. Sen var han arg och blev nästan avstängd i och med sponsor bråket. Sen har jag inte hört något men han är nog inte överdrivet glad åt hela Sundby debaklet som gjorde att hans Tour de Ski seger kom på posten istället för på toppen av Alpe Cermis.

Han borde ha fått vara med i OS 2006. Borde ha legat i norrmännens eget intresse.
Jämför med B Daehlie som kom med i OSlaget 1988 för att se och lära.

Det första jag minns av Norrthug var stafetten i VM 2007. Det var han och Anders
Södergren och en åkare till. Hellner debuterade f ö som svensk stafettåkare. Rätt
komiskt att se Södergren stå stilla trots att han gjorde så gott han kunde !

Sedan tror jag att Norrthug är gladare över sin seger i Tour de ski än Sundby är
över sin förlust i samma tävling.

Jag gillar Norrthug och på gamla dagar har han blivit ödmjukare eller verkar
åtminstone vara det och ha en del humor.
2017-03-25, 12:28
  #2180
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Jag gillar Norrthug och på gamla dagar har han blivit ödmjukare eller verkar
åtminstone vara det och ha en del humor.

Så du tycker att nämnda agerande och ständiga bråk med allt och alla tyder på ödmjukhet Humorn kan jag inte heller se, om nu inte hans allmänna dryghet, osportslighet och närmast sjukliga fixering vid att håna svenskar är uttryck för humor. Den faller inte mig i smaken i så fall, men så är jag heller inte en självhatare som njuter av att svenskar och Sverige hånas och r*vkn*llas i parti och minut av allt och alla.
2017-03-25, 12:30
  #2181
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så du tycker att nämnda agerande och ständiga bråk med allt och alla tyder på ödmjukhet Humorn kan jag inte heller se, om nu inte hans allmänna dryghet, osportslighet och närmast sjukliga fixering vid att håna svenskar är uttryck för humor. Den faller inte mig i smaken i så fall, men så är jag heller inte självhatare som njuter av att svenskar och Sverige hånas och r*vkn*llas i parti och minut av kreti och pleti.

Har runnit en del broar under vattnet sedan dess. I grund och botten är han inte så
mycket mera ödmjuk än Zlatan men han verkar ha humor och han verkar ha tagit
fyllekörningen på rätt sätt. Men hade han kört ihjäl någon hade han givetvis varit
död idag.

Jonas Karlsson och hans griseri var väldigt länge sedan.
2017-03-25, 13:04
  #2182
Medlem
Maria Rydqvist fick tydligen inte delta i alla landslagsläger under träningssäsongen. Hade heller inget avtal eller lön av förbundet. http://mariarydqvist.se/?p=17074
2017-03-25, 13:25
  #2183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Maria Rydqvist fick tydligen inte delta i alla landslagsläger under träningssäsongen. Hade heller inget avtal eller lön av förbundet. http://mariarydqvist.se/?p=17074

Jävligt intressant läsning. Jag gillar Rydqvist, jag tycker hon för viktiga resonemang för sporten. Trist att ledarstaben inte klarar av att bete sig som folk, dock.
2017-03-25, 13:30
  #2184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Jävligt intressant läsning. Jag gillar Rydqvist, jag tycker hon för viktiga resonemang för sporten. Trist att ledarstaben inte klarar av att bete sig som folk, dock.
Samtidigt kan man inte köpa allt det hon skriver rakt av. Jag får känslan av att hon är en person som söker konflikter och har fokus på helt fel saker.

Att hon ens jämför sig med Johan Olsson på slutet blir bara larvigt. För det första har han fler resultat att backa upp sitt beteende med, dessutom handlar nästan hela inlägget om Ole Morten som väl inte har något med herråkarna att göra på det sättet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback