23 747 besökare online
1 088 089 medlemmar • 56 837 956 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Samhälle Konspirationer och alternativa teorier
Visa resultat för omröstning: Skumt eller inte?
Skumt 4021 77,60%
Inte skumt 1161 22,40%
Antal röster: 5182. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara på ämne
Ämnesverktyg
Gugge-B
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Anonymare
Vi vet inte alls vad han sagt i förhöret. Det du länkar till är hans eget högst subjektiva "statement" kring det som har hänt. Vi kan lägga detta till handlingarna som en partsinlaga utan något som helst juridiskt värde...

Citat:
 Ursprungligen postat av DikT

Citat:
I detta fall vill de ha JA:s svar på förhörsledarens frågor, dokumenterat ord för ord precis som frågan ställts och besvarats. I sammanhanget är då JA:s partsinlaga totalt ovidkommande.

Du är för rolig.
Så JA:s svar på förhörsledarens frågor är INTE subjektiva?
Bra att veta att du anser att JA:s svar på frågor är den objektiva sanningen.
Du är bara för mycket...

Jo, men visst. Det förstår du väl. När Assange publicerar ett statement där han hävdar att SW var vaken så är det subjektivt men när han under förhöret hävdar att SW var vaken så är det objektivt sant.
Senast redigerad av Gugge-B 2017-03-21 kl. 22:57.

guaponi
Medlem
Citat:
Nej, givetvis har de inte samma innehåll. Hade de haft det så hade ju åklagaren kunnat ta JA:s desinformationspartsinlaga rakt av på engelska istället för flera hundra sidor på spanska.
Desinformationspartsinlaga??? Kommer du med sådana påståenden så krävs det att du visar någon form av evidens för att det handlar om desinformation. Det är lustigt att du nyss hävdade att många bortser från fakta i tråden när du i själva verket alltid (så gott som) kommer med påståenden som det varken finns kända fakta som stöder eller som du lyckas argumentera för. Det är helt enkelt bara påståenden med extremt låg trovärdighet som du levererar. Efter som det dessutom upprepas utan någon form av evidens så är det inget annat än förtal.

Citat:
Du tror väl inte att dessa versioner överensstämmer? JA/kader har historiskt visat sig tänja rejält på sanningen, för att uttrycka sig milt.
Du tänjer (eller hittar på till 100%) på sanningen hela tiden. Ytterligare påståenden som du inte underbygger med några som helst fakta. Men fakta spelar som vi alla vet inte någon som helst roll i din värld. När har JA tänjt på sanningen???

Citat:
Vi närmar oss åtal.

Inte pga ditt påstående. Varken du eller någon annan har kunnat visa på något som tyder på åtal. Men givetvis så kan det komma, MN har uppfört sig extremt konstigt under hela processen så inget är omöjligt. Dock så påverkar inte dina påståenden utfallet åt varken ena eller andra hållet. Du är bara tjatig och hade du haft tillstymmelse till normal reaktion så hade du varit väldigt försiktig efter alla dina berömda syner in i framtiden som hittils efter nästan 4000 inlägg resulterat i ETT korrekt utfall(Att JA's förhör blev uppskjutet en månad, å andra sidan så gissade du att det skulle skjutas upp ytterligare så de två påståendena tar ut varandra. Mao så är det inte långt från sanningen att hävda att du ALDRIG haft rätt om någonting). Långt under vad slumpen skulle åstadkomma.

eyecreate
Medlem
Finns det någon tråd som avhandlar Julians fysiska tillstånd? Dvs om han lever eller ej? Jag kunde inte hitta någon när jag sökte, så jag antar att detta är samlingstråden om konspirationsteorier kring mannen.
Om jag postar i fel tråd ber jag ödmjukast mod att flytta inlägget till lämplig tråd och inte radera, tack.

Hur som helst så är det väl ingen nyhet att wikileaks betett sig....annorlunda...de senaste månaderna. Postar saker likt "anonymous" -nästa måndag då jävlar osv...
Och det som sen postas är sådant som vi redan vet, vault7 exempelvis.

Om vi kikar på hannity-intervjun så finns det ganska tydliga signaler på att morphing-teknologi använts för att skapa den Julian vi ser i intervjun.
Massa andra saker talar för detsamma.
(Nyfiken får googla själv, jag erbjuder Inga länkar här)

Vad gäller åtalet om våldtäkt så klargjordes ju ganska tydligt hur förehavanden gick till i höstas. Det finns alltså ingen våldtäkt, har aldrig skett och något åtal kommer aldrig kunna ske, bevisbördan är redan söndertrasad. Speciellt inte om karln dessutom är av daga, alternativt är i kontrollerad opposition.

Varför håller ni liv i en diskussion som borde vara död är väl frågan?
Senast redigerad av eyecreate 2017-03-22 kl. 21:20.

PlanBoksBok
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av eyecreate
Finns det någon tråd som avhandlar Julians fysiska tillstånd? Dvs om han lever eller ej? Jag kunde inte hitta någon när jag sökte, så jag antar att detta är samlingstråden om konspirationsteorier kring mannen.
Om jag postar i fel tråd ber jag ödmjukast mod att flytta inlägget till lämplig tråd och inte radera, tack.

Hur som helst så är det väl ingen nyhet att wikileaks betett sig....annorlunda...de senaste månaderna. Postar saker likt "anonymous" -nästa måndag då jävlar osv...

Om vi kikar på hannity-intervjun så finns det ganska tydliga signaler på att morphing-teknologi använts för att skapa den Julian vi ser i intervjun.
Massa andra saker talar för detsamma.
(Nyfiken får googla själv, jag erbjuder Inga länkar här)

Vad gäller åtalet om våldtäkt så klargjordes ju ganska tydligt hur förehavanden gick till i höstas. Det finns alltså ingen våldtäkt, har aldrig skett och något åtal kommer aldrig kunna ske, bevisbördan är redan söndertrasad. Speciellt inte om karln dessutom är av daga, alternativt är i kontrollerad opposition.

Frågan borde väl snarast ställas till Överåklagare Marianne Ny. Varför hon håller liv i detta ickefall. Dom flesta här i tråden hade nog gärna sett fallet avskrivet när det blev nedlagt 2010.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2017-03-22 kl. 22:12.

Okynne
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av eyecreate

Teorier om att Assange inte var vid livet dök upp hösten 2016 när han förlorade sin internetuppkoppling. Efter ett tag ökade galna teorier om sådant starkt, när ständigt nya konton dränkte diskussion om Assange eller Wikileaks med sånt. Det var antagligen en medveten strategi från Wikileaks-fiender för att sprida en osäkerhet som bland annat skulle få potentiella läckare att inte våga kontakta Wikileaks, men de allra flesta som deltog i detta tror jag var seriösa men lurade.

Detta hände även i denna tråd, men inte alls lika mycket som t.ex. i många Reddit-trådar och i kommentarsfält till de intervjuer Assange gjorde. Någon särskild tråd om just detta på Flashback känner inte jag heller till. Kanske är den allmänna skvallertråden (FB) Skvaller om den märklige Julian Assange? mest lämplig om man vill skriva om sådant? Eller kanske en ny tråd? (Jag är inte mod och vet inte hur de skulle tänka om detta.)

Det var ett intressant nätfenomen att studera, men det är nog tämligen över nu. Allteftersom alltfler pålitliga personer träffade Assange och han hade röst och bild med i ett otal intervjuer och liknande och han fick tillbaka sin internetuppkoppling så dog störtfloden av, åtminstone på de ställen där jag läser. Nu kommer det mest en massa påståenden om Ryssland från såna håll istället.

Citat:

Det var många som märkte en tydligt annan ton från Wikileaks twitter under den tid som Assange inte hade internet, så det finns goda skäl att tro att det var han som i alla fall mestadels skötte det twitterkontot själv innan dess, det är väl ungefär den enda slutsats man kunde dra av det.

Det där "äsch, det visste vi redan" är en klassisk motstrategi som har använts om Vault7. Samma slags kommentarer användes också om t.ex. Snowdens avslöjanden, och det stämde inte då heller. En del gäller sådant som varit misstänkt av många tidigare, men det är skillnad på misstankar och faktiska dokument som visar saker. Edward Snowden kommenterade redan första dan Vault7 om att det var "first public evidence USG secretly paying to keep US software unsafe" och att det är en big deal.

http://Om vi kikar på hannity-interv...ga länkar här)

Den nyfikne kan också googla själv för att se att det där är trams. :-)
Det som var mest galet när de där teorierna fördes fram var tron att en massa trovärdiga människor som Sarah Harrison och John Pilger skulle spela med i nåt sånt. Och nu är det som sagt överspelat i vilket fall.

Citat:

Ja, du. Nu var det du som höll liv i diskussionen. Jag kan inte svara på varför du gjorde det.
Förutom ett troll som dominerar denna tråd totalt så skrivs det inte så väldigt mycket här bara för skrivandets skull, utan det är mest när det händer något, och det fortsätter att hända saker, även om det ofta går långsamt.

Nickelodion
Medlem
Nickelodions avatar
Sammanlagt åtta olika opinionsinstitut har nu publicerat väljarundersökningar inför presidentvalet i Ecuador och samtliga har i sin senaste prognos Lenín som vinnare, tom Lassos 'eget' opinionsinstitut visar nu på Lenín som vinnare.

Undrar om MN (dvs fömodligen regeringen) ger upp nu och lägger ner fallet innan valet, som är den 2 april, för att försöka rädda lite ansikte i alla fall.

Nickelodion
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av lillalinnea
Det går inte fort direkt.
Åklagarna har tagit emot merparten av översättningen av förhöret med Julian Assange i november.
I början av januari redovisade ecuadorianska myndigheter en rapport om förhöret med Julian Assange på Ecuadors ambassad i London i november. Rapporten skickades då på översättning, som nu till största delen är färdig. Översättningen av förhöret har skickats till hans svenska försvarare.

Åklagarna väntar fortfarande på översättning av vissa mindre delar av rapporten. Dessa beräknas vara färdiga inom kort.

Åklagarna ska nu analysera rapporten och kommer därefter att ta ställning till vilka ytterligare utredningsåtgärder som kan vidtas för att föra utredningen framåt. Av sekretesskäl kan åklagarna inte berätta vilka eventuella utredningsåtgärder som ska genomföras, eller när det kommer att ske.

Ny information lämnas när det är möjligt.

Nu heter det:

Citat:

2017-03-15
Rapporten från Assangeförhöret översatt

Åklagarna har tagit emot merparten av översättningen av förhöret med Julian Assange i november.
I början av januari redovisade ecuadorianska myndigheter en rapport om förhöret med Julian Assange på Ecuadors ambassad i London i november. Rapporten skickades då på översättning, som nu till största delen är färdig. Översättningen av förhöret har skickats till hans svenska försvarare.

Åklagarna ska nu analysera rapporten och kommer därefter att ta ställning till vilka ytterligare utredningsåtgärder som kan vidtas för att föra utredningen framåt. Av sekretesskäl kan åklagarna inte berätta vilka eventuella utredningsåtgärder som ska genomföras, eller när det kommer att ske.

Ny information lämnas när det är möjligt.

Det som nu är borta är:
Åklagarna väntar fortfarande på översättning av vissa mindre delar av rapporten. Dessa beräknas vara färdiga inom kort.
Dvs översättningen är klar, nu väntar de bara på att Lasso ska vinna (glöm det!).

Aldrig tidigare har det varit mer tydligt än nu att detta är ett ärende som handläggs helt utanför det regelverk rättegångsbalken föreskriver.
Senast redigerad av Nickelodion 2017-03-23 kl. 12:45.

DikT
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Nickelodion
Dvs översättningen är klar, nu väntar de bara på att Lasso ska vinna (glöm det!).

Jag fattar inte riktigt varför man skulle vilja vänta på detta.
Ny borde rimligtvis fatta ett beslut inom kort oavsett.
Om JA blir utkastad från ambassaden och överförd till svenskt häkte så ändras inte läget i utredningen alls...

Men poängen är väl att kunna isolera honom i svenskt häkte ett par år för att knäcka honom ytterligare utan att för den delen behöva dra det till rättegång.
*edit Beprövad och effektiv bestraffning i "rättsstaten" Sverige utan att behöva bevisa någons skuld.

Gugge-B
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av DikT
Jag fattar inte riktigt varför man skulle vilja vänta på detta.
Ny borde rimligtvis fatta ett beslut inom kort oavsett.
Om JA blir utkastad från ambassaden och överförd till svenskt häkte så ändras inte läget i utredningen alls...

Men poängen är väl att kunna isolera honom i svenskt häkte ett par år för att knäcka honom ytterligare utan att för den delen behöva dra det till rättegång.
*edit Beprövad och effektiv bestraffning i "rättsstaten" Sverige utan att behöva bevisa någons skuld.

Politiska direktiv har hela tiden styrt processen kring brottsutredningen. Det blev extra tydligt i slutet på juli 2012 då Utrikesdepartementet under ledning av Carl Bildt och Justitiedepartementet under ledning av Beatrice Ask beslutade att förhalning var den bästa åtgärden och att inget förhör skulle hållas på Ecuadors ambassad.

Det är inte osannolikt att USA sedan lång tid tillbaka har gjort Sverige införstådd med planen att dra ut på processen så länge att åtminstone presidentvalet i Ecuador har hunnit avgöras.

Kaita
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Gugge-B
Politiska direktiv har hela tiden styrt processen kring brottsutredningen. Det blev extra tydligt i slutet på juli 2012 då Utrikesdepartementet under ledning av Carl Bildt och Justitiedepartementet under ledning av Beatrice Ask beslutade att förhalning var den bästa åtgärden och att inget förhör skulle hållas på Ecuadors ambassad.

Det är inte osannolikt att USA sedan lång tid tillbaka har gjort Sverige införstådd med planen att dra ut på processen så länge att åtminstone presidentvalet i Ecuador har hunnit avgöras.

Anledningen till att Sverige förhalar till Equadors presidentval är troligtvis för att platsen i FNs säkerhetsråd rimmar väldigt illa med att åtala en politisk dissident för ett rent fejk-brott.

Med en USAlojal president i Equador blir den diplomatiska skammen inte fullt så svår eftersom Equador då inte kommer att protestera mot åtal och överföring till Sverige.

Vinner däremot Lenin är en nedläggning nära förestående. Då släpper nog Sverige ärendet i UKs knä. En utlämning från Sverige till USA är politiskt omöjlig med Trump i Vita Huset.

Creatur
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Kaita
Vinner däremot Lenin är en nedläggning nära förestående. Då släpper nog Sverige ärendet i UKs knä. En utlämning från Sverige till USA är politiskt omöjlig med Trump i Vita Huset.
Tyvärr tror jag du kan ha fel i det sista. DN ljög senast igår om att Trumps hantlangare Roger Stone "står Assange nära" (rent fake-news), och de undviker nästan helt att nämna Wikileaksrelaterade nyheter som CIA-släppet eller den amerikanska övervakningen av valet i Frankrike 2012. Den välartade svenska medelklassen tror fullt och fast på medias berättelse att Trump, Putin och Assange har täta band och kommer bara att tycka att det är rätt åt JA om han överlämnas till att straffas i Trumps USA. Om det är politiskt omöjligt är det i så fall för den utländska opinionens skull, definitivt inte för den svenska.

guaponi
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Creatur
Tyvärr tror jag du kan ha fel i det sista. DN ljög senast igår om att Trumps hantlangare Roger Stone "står Assange nära" (rent fake-news), och de undviker nästan helt att nämna Wikileaksrelaterade nyheter som CIA-släppet eller den amerikanska övervakningen av valet i Frankrike 2012. Den välartade svenska medelklassen tror fullt och fast på medias berättelse att Trump, Putin och Assange har täta band och kommer bara att tycka att det är rätt åt JA om han överlämnas till att straffas i Trumps USA. Om det är politiskt omöjligt är det i så fall för den utländska opinionens skull, definitivt inte för den svenska.

Det är snarare perceptionen av Trump (opålitlig, galen) etc som gör utlämning till USA svår för Svenska politiker. En utlämning när Obama var president hade lett till att svenska politiker efter att de blivit "lurade" hade sagt att "vi kunde inte veta, vi blev lurade ..." men med Trump så skulle de aldrig kunna skylla ifrån sig på något för alla hade ansett att resultatet skulle vara givet.

Svara på ämne
Svara Topp Dela