2017-03-23, 22:13
Medlem
Enligt det här så ska YouGov ha mätt upp ett stöd på 32,3 procent bland män i den senaste mätningen.

De flesta av oss tror nog att YouGov har ändrat viktningen för att lägga sig närmare de andra instituten. Den korrekta siffran kan alltså vara ännu högre, säg 37 procent. Om vi sedan räknar endast etniskt svenska män kan vi komma upp en bra bit över 40 procent, och kanske börja närma oss egen majoritet.

Jag har en känsla av att etniskt svenska män är opinionsledare och att etniskt svenska kvinnor så småningom följer efter.
2017-03-23, 22:19
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Enligt det här så ska YouGov ha mätt upp ett stöd på 32,3 procent bland män i den senaste mätningen.

De flesta av oss tror nog att YouGov har ändrat viktningen för att lägga sig närmare de andra instituten. Den korrekta siffran kan alltså vara ännu högre, säg 37 procent. Om vi sedan räknar endast etniskt svenska män kan vi komma upp en bra bit över 40 procent, och kanske börja närma oss egen majoritet.

Jag har en känsla av att etniskt svenska män är opinionsledare och att etniskt svenska kvinnor så småningom följer efter.
Jag tror ärligt talat du drar lite väl stora slutsatser när du snackar om 40%. Men å andra sidan trodde jag aldrig SD skulle komma över 20% heller. Annars tycker jag det är inressant att yougov kraftigt sänkt SD. Man kan ju tolka det hur man vill men att tolka det som att dom medvetet sänker SD känns alldeles för ovetenskapligt. Jag tror snarare det faktiskt är så att färre svarat att de ska rösta på SD helt enkelt.
2017-03-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Odds regleras efter inkomna pengar. Kom igen nu, den frågan har varit uppe hur många gånger som helst i tråden.

OK då fattar jag, det är hur folk satsar, det bestämmer oddset. Jag spelar inte själv.

Jag skattar SD:s andel till mellan 21---22,5% just nu men man försöker på olika sätt bekämpa SD. Det blir svårt men bara man går ut på stan och ser hur det ser ut....och ser samhällets förvandling, då blir man pro-SD direkt.
2017-03-23, 23:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Låter som ett extremt bra vad att satsa på under 24%. Jag tror inte SD kommer växa allt för mycket från vart de är nu inför nästa val, mer sannolikt att de står ~stilla runt 18%.

Haha, är du helt borta eller? Jag behöver inte ens fråga. SD har IDAG långt över några 18%. SD har idag lågt räknat 23%. Hade du hängt med i statistiken och mätningar och vetat om underskattningen instituten har för SD så hade du inte svamlat om att "stå stilla" på 18% när månadssnittet är 20,6% som i val efter val är en stor underskattning.
2017-03-23, 23:07
Medlem
8711s avatar
Citat:

Ja, du kan kolla här så ser du det själv

http://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/hvo5wdjrtq/Opinion_YouGov_Metro_Mars2017.pdf
2017-03-24, 00:12
Medlem
Mycket fina SD:siffror i Skåne.

"Moderaterna tappar kraftigt, och Socialdemokraterna petas från platsen som största parti till förmån för Sverigedemokraterna i Skåne. Så ser resultatet ut av en opinionundersökning SVT gjort i samarbete med Novus."

Publicerad:23 mars 2017 10.46
Uppdaterad:23 mars 2017 11.57

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sd-storsta-parti-i-skane
2017-03-24, 06:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Mycket fina SD:siffror i Skåne.

"Moderaterna tappar kraftigt, och Socialdemokraterna petas från platsen som största parti till förmån för Sverigedemokraterna i Skåne. Så ser resultatet ut av en opinionundersökning SVT gjort i samarbete med Novus."

Publicerad:23 mars 2017 10.46
Uppdaterad:23 mars 2017 11.57

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sd-storsta-parti-i-skane

SDs stöd i landet är direkt kopplat till hur hårt babbefieringen drabbat lokalbefolkningen. Skåne har haft ett högt tryck av kaosinvandring redan innan flyktinginvasionen förra året och detta syns i opinonen. Det är långt till valet och de nya invällarna har gott om tid att driva upp siffrorna i övriga landet. Det stora gapet mellan män och kvinnor kommer också minska i takt med att SD blir helt rumsrent i alla kretsar; kvinnor är rädda för stigmatisering och detta problem minskar dag för dag.
2017-03-24, 07:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
I delar av Skåne, Blekinge och Halland är man rasister av tradition inte för att man "någonsin sett" en invandrare.

Tror det är rätt svårt att bo i Malmö utan att "någonsin sett" en invandrare. Snarare har man nog med egna ögon sett hur 2-3 av ens bilar blivit brända, och kanske bevittnat ett och annat mord också.
2017-03-24, 07:38
Medlem
Citat:
Det var en helt värdelös spaning. Det finns mycket litet samband mellan hur mycket invandrare det finns i trakten och i vilken utsträckning folk röstar SD.

I delar av Skåne, Blekinge och Halland är man rasister av tradition inte för att man "någonsin sett" en invandrare.

Då vill vi naturligtvis se en källa på det. Annars är det bara det gamla vanliga kärring mot strömmen argument för att hålla tråden igång.
2017-03-24, 07:46
Medlem
Citat:

Jag tror också att det är på det viset. Se statistken som makthavarnas verktyg, inte en sanning. Det manipuleras friskt överallt i samhället för att styra massan i rätt riktning.
SD är säkerligen utan tvekan redan största parti.
2017-03-24, 07:49
Medlem
Citat:
Det var en helt värdelös spaning. Det finns mycket litet samband mellan hur mycket invandrare det finns i trakten och i vilken utsträckning folk röstar SD.

Nä. Den går jag inte på. Utifrån egen, och närståendes, förändring från "PK" till invandringsmotståndare så vill jag påstå att erhållen erfarenhet av mångkultur är helt avgörande.

Så länge du kan hålla dig avskärmad från invandringens konsekvenser så kan du vara "PK.
2017-03-24, 08:03
Medlem
Walleyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Då vill vi naturligtvis se en källa på det. Annars är det bara det gamla vanliga kärring mot strömmen argument för att hålla tråden igång.

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1358404&fileO Id=1358405

Här var man motståndare redan innan det kommit invandrare.

Finns en tråd, förmodligen flera om Sjöbo:

https://www.flashback.org/t1150213

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in