Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 20:44
  #1309
Medlem
Antagonist88s avatar
Ett avsnitt med Professor Karl-Olov Arnstberg om Judisk makt skulle vara mycket intressant.
Citera
2017-03-20, 18:15
  #1310
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande Ingrid Carlqvist så har hon sagt i I&C att man skulle kunna arrendera mark på Grönland och sedan skicka alla invandrare dit (!). Man har även pratat i podden om att kvinnlig rösträtt kanske inte är så lyckat, och även att män för att få rösta exempelvis måste göra värnplikt. Man har också sagt att politiker ofta är alldeles för unga idag, att förr var det ett hedersuppdrag som folk med mer livserfarenhet fick utföra, medan idag kan personer som precis gått ut gymnasiet få sätta sig i riksdagen. (Adolf Hitler tyckte ju att politik ska man inte syssla med innan man fyllt 30 för övrigt.)

Allt detta är ganska kontroversiella åsikter får man säga. Å andra sidan sade Ingrid i Radio Regeringen att hon är livrädd för ett samhällsstyre som har en stark ledare, som inte bygger på demokrati. Det blir farligt med ett samhällssystem där det bara finns ett slags styre, hon vill antagligen ha nån opposition som kan väljas in.

Som Varnagel sade en gång så är det ju precis detta som hänt med dagens "demokrati" dock, att det bara finns ett styre idag, demokratin är en illusion.

Conrad verkar mer skeptisk till demokrati medan Ingrid inte är lika skeptisk, båda har dock sagt att kvinnlig rösträtt kan man ta bort och att dagens massdemokrati bör ändras.

Ingrid Carlqvist tyckte Motståndsrörelsen smutsade ner Folkets demonstration genom att ställa sig med banderoll på taket i Trelleborg, rätt klumpigt uttryckt men hon menade nog inte att hela Motståndsrörelsen är smutsig.
Citera
2017-03-20, 21:55
  #1311
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Som Varnagel sade en gång så är det ju precis detta som hänt med dagens "demokrati" dock, att det bara finns ett styre idag, demokratin är en illusion.

Ett förtydligande, Varnagel sade naturligtvis många gånger att dagens demokrati är en illusion.

Men det var vid ett speciellt tillfälle då någon på flashback uttryckte farhågor om en diktator som inte kan avsättas som han sade att det är precis det som hänt idag, vi har någon som har makten idag som man inte riktigt vet hur man ska avsätta trots att vi lever i en demokrati.

Och denne har inte folkets bästa i åtanke.
Citera
2017-03-22, 12:03
  #1312
Medlem
Run3s avatar
Vad hette BBC-överlevnadsprogrammet som Robin tipsade om i avsnitt 16? Det var typ en dokusåpa med deltagare som blev lämnade ensamma i Kanada bland björnar.
Citera
2017-03-22, 12:05
  #1313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad hette BBC-överlevnadsprogrammet som Robin tipsade om i avsnitt 16? Det var typ en dokusåpa med deltagare som blev lämnade ensamma i Kanada bland björnar.

"Alone"

Är rätt säker.
Citera
2017-03-22, 12:35
  #1314
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
"Alone"

Är rätt säker.
Schysst, det verkar vara den ja. History Channel var det ja, inte BBC.
Citera
2017-03-23, 22:47
  #1315
Medlem
Run3s avatar
När mannen från Cui Bono var med nämnde han en film om 11 september, som visar att filmerna från attacken som visats är förinspelade. Pär Öberg hade också sett den filmen/dokumentären. Är det någon som vet vad det var dokumentären hette och var man kan se den?
Citera
2017-03-26, 20:53
  #1316
Medlem
baggebo1s avatar
Mycket bra avsnitt av Radio Nordfront idag. Alla är bra (utom den ickeantisemitiske gästen som dock fungerar som "igångsättare av de andras briljans"), men Emil Hagberg bör ha extra beröm. Han är verkligen underskattad som tänkare, mycket klockrent därifrån idag.
Citera
2017-03-26, 21:08
  #1317
Medlem
Dorniers avatar
Förvirrat svammel från Johan.

Striden står mellan nationalism och globalism och det finns judar på båda sidor, man ska använda omvänd kulturmarxism för att återta Sverige, svenskarna får skylla sig själva för dagens situation, osv.

Han verkar inte ha mycket koll alls.
Citera
2017-03-27, 16:29
  #1318
Moderator
sm910difs avatar
Att Johan stod en ganska bra bit ifrån i många frågor må vara hänt, tyvärr kändes det som att det gjorde att det hela blev rätt rörigt bitvis när olika argument ledde in på olika stickspår hela tiden. Kanske passar ett mer uppstrukturerat format bättre när det är såpass polariserat. Å andra sidan kanske det inte var tänkt från början alls att hamna i diskussion om de här frågorna, då går det ju inte att göra mycket åt.

Vad gäller Södermans idé om att man som ung bör förbereda sig för att skaffa barn istället för att hänge sig åt aktivism, tycker jag det mest intressanta hade varit att få svar på vad det här "förberedandet" egentligen konkret skulle bestå i. Vad kan man göra som 18-åring som bättre bygger karaktär och ansvarskänsla, bättre sätter en i kontakt med sunda partners och kamrater, bättre förbereder en för familje- och faderslivet än några år med radikal aktivism?

Taggad på självhushållningspodden!

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mycket bra avsnitt av Radio Nordfront idag. Alla är bra (utom den ickeantisemitiske gästen som dock fungerar som "igångsättare av de andras briljans"), men Emil Hagberg bör ha extra beröm. Han är verkligen underskattad som tänkare, mycket klockrent därifrån idag.
Hagberg har en närmast unik förmåga att kärnfullt och rakt säga precis det som behöver sägas vid varje givet tillfälle. Inte sällan dessutom med en egen infallsvinkel som lyfter diskussionen. En riktig tillgång för NMR i sådana här propagandasammanhang.
Citera
2017-03-27, 19:40
  #1319
Medlem
Antagonist88s avatar
Jag är förvånad över hur lite kunskap Johan uppvisade om Judefrågan samt hur virriga hans resonemang var. I alla andra intervjuer jag har hört med honom har han varit mycket skarp så detta kom som en besvikelse. Jag skulle inte kalla honom ”ickeantisemitisk” han har förstått grunderna kring Judiskt inflytande men inte mer än så, förmodligen för att sanningen är så smärtsam.
Citera
2017-03-28, 03:48
  #1320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Jag är förvånad över hur lite kunskap Johan uppvisade om Judefrågan samt hur virriga hans resonemang var. I alla andra intervjuer jag har hört med honom har han varit mycket skarp så detta kom som en besvikelse. Jag skulle inte kalla honom ”ickeantisemitisk” han har förstått grunderna kring Judiskt inflytande men inte mer än så, förmodligen för att sanningen är så smärtsam.

Ju mer jag hör från folket bakom GS stärks jag i min uppfattning att dom är ett gäng labila rättshaverister med varierad uppsättning av mentala problem... Strålkärringen Drakfors inte minst men Johan verkar också vara bra långt ute i ödemarkerna och irrar runt. Tex när han ringer försvaret (avsnittet som Pär nämnde) och babblar på i typ en timme om allt mellan himmel och jord. Som ett fyllo som inte fattat att alla tröttnat för långe sen och det är dags att gå hem...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback