Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 20:22
  #529
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Sigma-medlem här, har tolkning 2. I min beskrivning så ska observatören förflytta sig till vänster eller höger så att kameran som visar "blå skärm" skymmer från observatörens ögon, samt att objektet i verkligheten inte når observatörens ögon. Min nya tolkning att lägga objektet i klotet. Då finns den inte, eftersom hela klotet är osynligt.


http://i.imgur.com/5FqbkJw.png

Dem svarta cirklarna är observatörens möjliga positioner för att objektet ska kunna bli osynligt. Dem dragna linjerna är personens möjliga synvinkel till objektets fysiska närvaro.
M kameran, där objektets bild finns är osynlig i observatörens synvinkel.

Du är inte på riktigt va? Snälla säg att du är ett troll!
Citera
2017-03-23, 20:37
  #530
Medlem
Vafannudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Du är inte på riktigt va? Snälla säg att du är ett troll!
Instämmer. Kan inte bestämma mig om det är komiskt eller tragiskt.
Citera
2017-03-23, 21:30
  #531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Du är inte på riktigt va? Snälla säg att du är ett troll!


Vad får er att tro det? jag är seriös, även med mina svar.
Citera
2017-03-23, 21:38
  #532
Medlem
Vafannudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Vad får er att tro det? jag är seriös, även med mina svar.
Jag tror inte längre du är seriös. Sådana som du framstår som finns inte!
Citera
2017-03-23, 21:42
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafannuda
Jag tror inte längre du är seriös. Sådana som du framstår som finns inte!


Är det något fel på mig? Varför finns inte såna som mig? Hur är jag?
Citera
2017-03-23, 21:46
  #534
Medlem
Vafannudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Vad får er att tro det? jag är seriös, även med mina svar.
Nu börjar jag tro att den riktiga IQ testen när det gäller Sigma är att testa om man går på att detta är något seriöst. Så måste det vara.
Citera
2017-03-23, 21:48
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafannuda
Nu börjar jag tro att den riktiga IQ testen när det gäller Sigma är att testa om man går på att detta är något seriöst. Så måste det vara.


Ni ska inte glömma att Sir. Hindemburg har vunnit världsmästerskap i schack och att han är "president" i flertal IQ-föreningar, samt att medlemmarna i sigma är medlem i andra IQ föreningar som Sigma, som indikerar svårighetsgraden till Sigma. Av rent förnuft, är sigma test det enda tester som faktiskt bedömer "intelligens".
Citera
2017-03-23, 21:52
  #536
Medlem
Vafannudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Ni ska inte glömma att Sir. Hindemburg har vunnit världsmästerskap i schack och att han är "president" i flertal IQ-föreningar, samt att medlemmarna i sigma är medlem i andra IQ föreningar som Sigma, som indikerar svårighetsgraden till Sigma. Av rent förnuft, är sigma test det enda tester som faktiskt bedömer "intelligens".
Ja och jag tror bedömningen baseras på om man tror på detta eller inte. Eller så är svaren att redogöra för varför frågorna är orealistiska eller felaktiga.
__________________
Senast redigerad av Vafannuda 2017-03-23 kl. 21:59.
Citera
2017-03-23, 22:00
  #537
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Vad får er att tro det? jag är seriös, även med mina svar.

Fråga, värd alla IQ du vill framstå som att du har:

Hur ska du lyckas övertyga någon öht på FB om att du faktiskt har en exceptionellt hög IQ?
(Det går inget vidare hittills. Du behöver en ny strategi.)

Uppföljningsfråga: VARFÖR är detta öht något att sträva efter?
(Istället för alla dessa konstiga konstruerade äggproblem osv, och de ännu underligare svaren du presterar, skulle du ju t ex bara kunna briljera med din ev slutledningsförmåga i några av alla dessa trådar på FB som handlar om verkliga problem. Till vilka man då nog även kan räkna skoluppgifter, som är nog så verkliga problem för de elever som svettas över dem.)
Citera
2017-03-23, 22:20
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fråga, värd alla IQ du vill framstå som att du har:

Hur ska du lyckas övertyga någon öht på FB om att du faktiskt har en exceptionellt hög IQ?
(Det går inget vidare hittills. Du behöver en ny strategi.)

Uppföljningsfråga: VARFÖR är detta öht något att sträva efter?
(Istället för alla dessa konstiga konstruerade äggproblem osv, och de ännu underligare svaren du presterar, skulle du ju t ex bara kunna briljera med din ev slutledningsförmåga i några av alla dessa trådar på FB som handlar om verkliga problem. Till vilka man då nog även kan räkna skoluppgifter, som är nog så verkliga problem för de elever som svettas över dem.)


Skoluppgifter bebyggs på tidigare inlärda kompetenser. På ett konvergent sätt. Gillar att lösa mycket "stora problem" där man måste tänka divergent (kreativitet-innovativ).
Citera
2017-03-23, 22:27
  #539
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmamedlem
Ni ska inte glömma att Sir. Hindemburg har vunnit världsmästerskap i schack och att han är "president" i flertal IQ-föreningar, samt att medlemmarna i sigma är medlem i andra IQ föreningar som Sigma, som indikerar svårighetsgraden till Sigma. Av rent förnuft, är sigma test det enda tester som faktiskt bedömer "intelligens".

Hur kommer det sig att du plötsligt i tre olika inlägg lyckas skriva sammanlagt 4-5 fullt begripliga och grammatiskt godtagbara meningar på raken? Inte felfritt, men inte värre än det brukar bli om man skriver från mobilen.

Allt annat har ju varit osammanhängande svammel med avsaknad av grammatik och rejäla avsteg från den vedertagna betydelsen för en massa ord?

Ah, missade inlägget 22:20, där är du i toppform igen.
Citera
2017-03-23, 22:30
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hur kommer det sig att du plötsligt i tre olika inlägg lyckas skriva sammanlagt 4-5 fullt begripliga och grammatiskt godtagbara meningar på raken? Inte felfritt, men inte värre än det brukar bli om man skriver från mobilen.

Allt annat har ju varit osammanhängande svammel med avsaknad av grammatik och rejäla avsteg från den vedertagna betydelsen för en massa ord?

Blir arg när "andra" inte förstår mina texter, då skriver jag mer direkt utifrån mina tankar, utan att tänka på hur meningarna låter. I detta fall skrev jag inget som berörde mina uppgifterna i sig, mer om sigma sällskapet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback