26 987 besökare online
1 087 715 medlemmar • 56 824 350 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Fordon & trafik Övriga fordon
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Megaforce
Moderator
Megaforces avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Neksnor
Jo, men det var ju någon som tyckte att resenärerna skulle ansvara lite för andra resenärer, vilket jag inte tycker är vettigt. Däremot har jag inga problem med att vissa bör ha företräde till sittplatser mm.

Det finns faktiskt ungefär det du efterlyser. Det kallas "färdtjänst".

Nja, kriterierna för färdtjänst är att man skall svårligen kunna resa själv. De som kan resa med rullator på en vanlig buss är sällan berättigade till färdtjänst. I Göteborg hänvisas de till flexlinjen som för övrigt har nästan samma kapacitet som färdtjänst, men kör med större bussar och fler passagerare med fasta hållplatser (färdtjänst kör mellan adresser). Jag har t.ex. 5 meter till närmaste flexlinjehållplats hemifrån så det skulle inte vara någon skillnad alls förutom att färdtjänstens taxi går lite fortare då man inte stannar på så många ställen.

Neksnor
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, kriterierna för färdtjänst är att man skall svårligen kunna resa själv. De som kan resa med rullator på en vanlig buss är sällan berättigade till färdtjänst. I Göteborg hänvisas de till flexlinjen som för övrigt har nästan samma kapacitet som färdtjänst, men kör med större bussar och fler passagerare med fasta hållplatser (färdtjänst kör mellan adresser). Jag har t.ex. 5 meter till närmaste flexlinjehållplats hemifrån så det skulle inte vara någon skillnad alls förutom att färdtjänstens taxi går lite fortare då man inte stannar på så många ställen.
Flexen stannar ofta vid adresser istället för hållplatser.

kranendroppar
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av HaraldMeH
Du är inne på något och i samma veva förbjuda förortsungar och bidragstagare. Få lite rullning i trafiken med skötsamt folk

Samt alla med någon form av dysfunktion. Ser gärna att de även förbjuder folk som är förkylda och sitter helt ohejdat & hostar slem

Megaforce
Moderator
Megaforces avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Neksnor
Flexen stannar ofta vid adresser istället för hållplatser.

Du kan inte boka flexlinjen till en specifik adress, utan måste i beställningen välja vilken hållplats du vill hämtat på (att jag råkar ha en hållplats på min adress betyder inte att jag kan använda adressen över huvudtaget annat än att afrikanen i telefonbokningen försöker slå upp den i kartan och matcha med närmaste hållplats)

Neksnor
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Megaforce
Du kan inte boka flexlinjen till en specifik adress, utan måste i beställningen välja vilken hållplats du vill hämtat på (att jag råkar ha en hållplats på min adress betyder inte att jag kan använda adressen över huvudtaget annat än att afrikanen i telefonbokningen försöker slå upp den i kartan och matcha med närmaste hållplats)
De kör ofta till adresser.

Svara på ämne
Svara Topp Dela