26 197 besökare online
1 087 548 medlemmar • 56 817 541 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Mat, dryck & tobak Tobak
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Mr.Woods
Medlem
Mr.Woodss avatar
Trevligt att höra!
Jag har ingen som helst brådska, så det får bli en beställning av Le Bijou Torpedo och La Flor de las Antillas Toro.
Det finns ju hundralappar att spara redan vid en handfull pinnar i den prisklassen!
Senast redigerad av Mr.Woods Igår kl. 17:07.

MixPix
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hur funkar det att beställa från Cigarrlagret? Noterar att priserna är klart bättre än i butik.
Det är väl en svensk grossist, så inga problem med tull och sådant eller?

Köpte min humidor från denna återförsäljare. Mest för han var billigast på den modellen jag var ute efter. Fick vänta någon vecka och allt var frid och fröjd. Kommer nog köpa mer då jag inte har superbråttom.
Citat:
Har du fått hem din Colibri V-cut?
Du kommer att bli mycket nöjd! Själv kommer jag aldrig att behöva någon annan cutter!
Det är inte riktigt min stil att köpa så dyra verktyg när det finns billigare, men Colibrin är fanimej oslagbar!

Vilka cigarrer blev det förresten?
Du har så rätt. Jag blev stormförtjust i min v-cut. Provade den för första gången nu i dag. Var dock lite orolig att det skulle bli problem med att snoppa de mindre cigarrerna. Så därför provade jag att snoppa en liten Montecristo Purito för dagens rökstund.

Ja men se där. Det gick ju hur galant om helst. Det var ju bara att styra ner skäret ner mot garren o rikta in den o klippa till! Så otroligt vass och snittet kunde inte bli bättre. Oron var därmed helt obefogad skulle det visa sig. Montecriston var för övrigt himla god för att vara så liten.

Cigarrerna ja. Det blev några HdM Epicure No2, Cohiba Maduro, Vegueros Mañanita, Rocky Patel Vintage 2003 och ett par Matilde Oscura. Nu ligger de i frysen för säkerhets skull. Vill ju inte ha några obehagliga kryp i humidoren.

Mr.Woods
Medlem
Mr.Woodss avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av MixPix
Köpte min humidor från denna återförsäljare. Mest för han var billigast på den modellen jag var ute efter. Fick vänta någon vecka och allt var frid och fröjd. Kommer nog köpa mer då jag inte har superbråttom.
Du har så rätt. Jag blev stormförtjust i min v-cut. Provade den för första gången nu i dag. Var dock lite orolig att det skulle bli problem med att snoppa de mindre cigarrerna. Så därför provade jag att snoppa en liten Montecristo Purito för dagens rökstund.

Ja men se där. Det gick ju hur galant om helst. Det var ju bara att styra ner skäret ner mot garren o rikta in den o klippa till! Så otroligt vass och snittet kunde inte bli bättre. Oron var därmed helt obefogad skulle det visa sig. Montecriston var för övrigt himla god för att vara så liten.

Cigarrerna ja. Det blev några HdM Epicure No2, Cohiba Maduro, Vegueros Mañanita, Rocky Patel Vintage 2003 och ett par Matilde Oscura. Nu ligger de i frysen för säkerhets skull. Vill ju inte ha några obehagliga kryp i humidoren.
Skall bli kul att höra vad du tycker om Vegueros, Cohiba-arbetarnas eget märke.

Satsa på Alec Bradley Prensado vid nästa beställning. Oerhört bra och prisvärda pinnar!

MixPix
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Skall bli kul att höra vad du tycker om Vegueros, Cohiba-arbetarnas eget märke.

Satsa på Alec Bradley Prensado vid nästa beställning. Oerhört bra och prisvärda pinnar!

Vegueros verkar lovande. Till att börja med såg de både fina ut och doftade gott innan de åkte in i frysen

Tackar! Ska lägga ett par av dessa i min önskelista till nästa order.

Svara på ämne
Svara Topp Dela