23 061 besökare online
1 088 089 medlemmar • 56 837 980 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Vetenskap & humaniora Medicin och hälsa Psykiatri och psykofarmaka
add
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Das Auto
Medlem
Har nu käkat Concerta två veckor ca och upplever att den gör mig lite... manisk. Jag har förvisso mycket erfarenhet kring att försättas i hyperfokus när något väldigt intressant uppkommer, men upplever att detta är annorlunda. Senaste dagarna har jag suttit och närmast oavbrutet skrivet om franska revolutionen, fullt koncentrerad och helt utan de distraktioner som vanligtvis hemsöker mig under processen. Ska jag däremot försöka växla över till något annat får jag genast ångest och tappar fokus nästan direkt.

Kanon för produktiviteten och energinivåerna har aldrig känts så höga, men frågan är om det är hållbart i längden. Någon som känner igen sig i mina erfarenheter och kan säga om det är övergående? I värsta fall får jag ju prova att byta medicin.

Ninjor1987
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Das Auto
Har nu käkat Concerta två veckor ca och upplever att den gör mig lite... manisk. Jag har förvisso mycket erfarenhet kring att försättas i hyperfokus när något väldigt intressant uppkommer, men upplever att detta är annorlunda. Senaste dagarna har jag suttit och närmast oavbrutet skrivet om franska revolutionen, fullt koncentrerad och helt utan de distraktioner som vanligtvis hemsöker mig under processen. Ska jag däremot försöka växla över till något annat får jag genast ångest och tappar fokus nästan direkt.

Kanon för produktiviteten och energinivåerna har aldrig känts så höga, men frågan är om det är hållbart i längden. Någon som känner igen sig i mina erfarenheter och kan säga om det är övergående? I värsta fall får jag ju prova att byta medicin.

Det kan hända att du har börjat på en lite för hög dos... prova helt enkelt att sänka en aning.

Hmm... dock så har du ju concerta, vilket gör sänkning väldigt komplicerat - såvida du inte vill börja operera på dina kapseltabletter så kan det vara en idé att du ändrar till en kombo av BÅDE concerta och Ritalin med förlängd utsöndringsmekanism - med Ritalin så kan du helt enkelt lätt tömma ut en del av det mindre granulatet och på så vis sänka dosen, en liten, liiten aning och få just PERFEKT dos för dig! = )

Faktiskt, en av dom saker som jag just insåg att jag tycker är mycket bättre med Ritalin!

Concerta borde finnas i betydligt fler styrkor... Elvanse te x, finns i såpass låga doser som 10 mg, och sedan kan du öka dosen i så små steg som 10 mg per dos! = ) Man kan även relativt lätt tömma ut en del av pulvret i en dos också, och därmed minska doseringen proportionellt, eller öka, om man så vill.

PERFEKT!!

Detta går dock ej med Concerta...

Svara på ämne
Svara Topp Dela