Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 10:16
  #97
Medlem
Oh-be-wans avatar
Tiden läker såren så om 2 år har du vant dig i alla fall något sånär.

Är det ditt hus? Eller hennes? Är det ditt så sparka ut henne (men ge henne tid att fixa nytt om hon inte krånglat) och säg ja nu är det såhär igen, jag vill ha mitt hus tillbaka. Är det inte ditt hus så fixa lägenhet.

Detta med inflytt utflytt är en fin lösning men inte långsiktigt hållbar. Sedan varför bor du där med sonen men inte yngsta barnet? Kräv att ha lilla barnet också herregud. Det är ditt barn. Krånglar hon så gå till tinget direkt (skaffa bra advokat).
Citera
2017-03-21, 16:33
  #98
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ts tror förstås att han är den första mannen detta händer och han osjälviskt offrar sig för barnens skull.
Finns två väldigt kända och aktuella fall just nu. Angelina Jolie far ut i media om sitt äktenskap medans brad är tyst för barnens skull. Birro's fru säljer tavlor på blocket medans mannen naturligtvis avstår att kommentera för barnens skull.
Ja mannen offrar sig alltid för barnen. Därmed vinner hon din dumme fan. Bättre om du slogs för barnen än spelade martyr. Det hade varit bättre för barnen alltså. Dig skiter jag i
Citera
2017-03-21, 17:58
  #99
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ts tror förstås att han är den första mannen detta händer och han osjälviskt offrar sig för barnens skull.
Finns två väldigt kända och aktuella fall just nu. Angelina Jolie far ut i media om sitt äktenskap medans brad är tyst för barnens skull. Birro's fru säljer tavlor på blocket medans mannen naturligtvis avstår att kommentera för barnens skull.
Ja mannen offrar sig alltid för barnen. Därmed vinner hon din dumme fan. Bättre om du slogs för barnen än spelade martyr. Det hade varit bättre för barnen alltså. Dig skiter jag i
Dels har Birro kommenterat tavelförsäljningen - samt ger ut en bok om allt skräp - dels är ju Birro själv den som inte klarat att hålla ihop ..

Att han inte vill att exet får mediauppmärksamhet handlar helt och hållet om att han inte vill ha sin byk tvättad offentlig -- utan vill vara den som i vanlig ordning får sätta ord på alla orättvisor och hur missförstådd han upplever sig ..

Ett kryp av rang mao...
Citera
2017-03-21, 20:14
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Dig skiter jag i


Vilket sammanträffande! Jag skiter nämligen i dig med.
Citera
2017-03-21, 21:15
  #101
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dels har Birro kommenterat tavelförsäljningen - samt ger ut en bok om allt skräp - dels är ju Birro själv den som inte klarat att hålla ihop ..

Att han inte vill att exet får mediauppmärksamhet handlar helt och hållet om att han inte vill ha sin byk tvättad offentlig -- utan vill vara den som i vanlig ordning får sätta ord på alla orättvisor och hur missförstådd han upplever sig ..

Ett kryp av rang mao...

Hur vet du att det var Birros fel att det sket sig?
Resten du skriver är iaf helt fel enligt en artikel i aftonbladet i dag. Orkar inte länka med luren dock.
Citera
2017-03-21, 23:06
  #102
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Hur vet du att det var Birros fel att det sket sig?
Resten du skriver är iaf helt fel enligt en artikel i aftonbladet i dag. Orkar inte länka med luren dock.
Jag tycker att om du skall hävda att jag har "fel" så får du länka ...

Och att det var Birros fel har ju Birro själv avslöjat, ingen tvekan där alltså ...
Citera
2017-03-23, 02:20
  #103
Medlem
Hur kan man?

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Får jag fråga på vilket vis du fanns där för henne i hennes sorg?
Upptäckte hon en "lucka" där och som du, i ert förhållande, inte klarade av att "täppa till"?


Du TS har inte förmått att som MAN räcka till för din kvinna.
Och nu vill DU TS att alla andra skall räcka till för dig?
Nej, detta är inte tillräckligt, utan du som MAN skall se till att räcka till för detta både din kvinna+ dina barn och sitta här och gråta ut?
För sätter man sig som man på ett fora och gråter ut så har man inte från början varit man nog för sin kvinna.
Man up TS och giv din kvinna stöd, det är det mannen är till för, att giva sin kvinna stöd.
Du har dessutom detta som man valt att avla barn med denna din kvinna?
Stackars henne, men hur du som man sviker henne.
Feminismen är först och främst till för kvinnorna, inte för männen?
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-03-23 kl. 02:22.
Citera
2017-03-23, 02:41
  #104
Medlem
Ett jävla tjafs om TS' s roll som man.
Hellre en karl som visar känslor än en som spelar allan-ballan.

Love, peace and understanding ♡ ♡
Citera
2017-03-23, 02:51
  #105
Medlem
Kaba!

Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Ett jävla tjafs om TS' s roll som man.
Hellre en karl som visar känslor än en som spelar allan-ballan.

Love, peace and understanding ♡ ♡

Det är bara fittor som visar känslor och detta främst utåt? Typ då här på Flashback och som främst är männens sida?
Citera
2017-03-23, 11:53
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det är bara fittor som visar känslor och detta främst utåt? Typ då här på Flashback och som främst är männens sida?


Lätt att vara stora mannen på flashback!
Citera
2017-03-23, 12:00
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Tagga ner, idiot.

Tyvärr är det du som är en stor idiot, finns få föräldrar som tycker att det är skönt att slippa sitt barn vv.
Citera
2017-03-23, 19:58
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desmondcane
Ja då satt även jag där.
Så många trådar man läst här om splittrade familjer, förhållanden mm...
Man läste trådarna och tackade sin stjärna att det inte drabbat mig själv. Nu har det hänt...

För runt två år sedan drabbades min sambo av en förlust av en väldigt nära stående. Då började problemen i förhållandet.

Avståndet mellan mig och min flickvän växte och vi kom ifrån varandra mer och mer.
Hon var inte sig lik efter händelsen (förståeligt i början då det var en tung förlust)
Men det vart inte bättre och hon förblev som förändrad. Känslomässigt avtrubbad i början både mot mig och vår 3åriga son.
Vi gick till familjerådgivning och kämpade på.

Det vart lite bättre och hon började bli lite av sig själv igen. Trodde jag.

Nu ett år efter familjerådgivning så berättar hon att hon inte har några känslor kvar för mig. Hon säger att hon älskar mig men hon är inte kär.

Vi har varit tillsammans i över 7 år och har idag två barn och ett gemensamt hus.

Nu har vi kommit överens att vara ifrån varandra i fem veckor och försöka få klarhet i hur vi vill ha det i fortsättningen men allt pekar mot separation.

Nu bor jag hos en släkting en vecka medan hon bor i huset den veckan med barnen.
Nästa vecka ska vi rotera och jag bo med största sonen i huset en vecka. Detta för att inte göra läget värre för sonen så han får bo kvar hemma.

Det har känts förjävligt för mig över hela situationen över ett år med ett så osäkert förhållande som jag aldrig vetat när de ska ta slut och jag är helt psykiskt utmattad av allt.

Att vi inte bor tillsammans har faktiskt känts skönt dom här dagarna då jag slipper oroa mig för det ständigt skakiga förhållandet.
Och jag kan fokusera på mig själv istället.

Det som gör så jävla ont att att jag saknar mina barn så in i helvete. Att inte få träffa dom varje dag känns overkligt.

Så jag vänder mig hit. Hur har ni separerade hanterat detta med saknaden av barnen?
Känns det lättare allt eftersom tiden går?

Hjälp... 😕


är själv varannan vecka pappa och jag trivs hur bra som helst, ena veckan gör jag vad jag vill, den andra har jag väldigt roligt och mysigt med min unge, men glöm inte att vara förälder och inte bara bli kompis som man kan tendera till att bli i början TS då man inte vill att barnet ska ha tråkigt den veckan det är hos dig.

Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Du har förbrukat rätten till att över huvud taget ställa krav på dina barn i framtiden. Barn behöver växa upp i en trygg kärleksfull miljö med sina riktiga föräldrar.

Om du träffar en ny sambo så ska hon ta emot dem som deras mamma, annars är det bara skicka ut henne. Du måste ge dina barn villkorslös kärlek och trygghet hela tiden, förmodligen kommer detta inte räcka utan skilsmässobarn eller barn som lever i en supprimerande miljö är statistiskt GROVT överrepresenterade bland psykiska sjukdomar. Du och din sambo fattar inte hur mycket skada det ger ett barn att förlora rätten att växa upp med sina föräldrar. Ni tror barnen är något jävla spel.

Enligt forskningen mår barn minst lika bra med skilda/separerade föräldrar, föräldern tenderar att ha mer energi och vara en bättre sådan den veckan barnen/barnet är hos, i detta fallet fadern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback