23 435 besökare online
1 088 089 medlemmar • 56 837 970 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Dator- och konsolspel Spel: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Closter
Medlem
Closters avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Forzo
För några år sedan blev det en succé på Kickstarter och fick mycket uppmärksamhet men jag har totalt glömt bort vad det hette så skulle behöva lite hjälp.

Realistiskt medeltidsspel utan några som helst fantasyinslag utvecklat någonstans i Östeuropa. Tror tanken var att det skulle bli någon sorts rollspel i förstaperson. Kommer ihåg en tidig video där en utvecklare gick runt i ett gammalt slott någonstans i Europa och sen visade hur noggrant de lagt in det i spelet. Det visades även hur man kunde smyga upp bakom någon och skära loss hans penningpung.

Så, vad heter det och är det släppt än eller fortfarande under utveckling?

Kan det vara Kingdom Come du tänker på?

Forzo
Medlem
Forzos avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Closter
Kan det vara Kingdom Come du tänker på?

Yes, det var det! Tack

Dukater
Medlem
Två stragegi spel.

Ena spelet skall man ta hand om en grupp gegga. Som agerar som människor. Man skall ta hand om de från olika saker. Precis som människor, så handlar det om ha hus, vatten och mat. Om det var något mer, minns jag inte. Men det var ett roligt spel, där det gäller att tänka till lite.

Det andra stragegi spelet, handlar om dockor som troligtvis mer eller mindre lider av trauma, och därmed blockerat minne. Under tiden med sin patient (Man får bara ta hand om en docka åt gången) så kommer det olika mardrömmar/scener. Liksom ledtrådar, som man helt enkelt senare kan göra dockan frisk.

Även det är ett roligt spel där man får tänka lite. Jag kommer inte alls ihåg vad dessa två spel heter, och försökt Googla lite varstans. Men hittar inte det någonstans.

Jag tror det fanns på 123spill. Men efter att Sverige köpte nätverket, och sidan hette 123spela, så försvann även spelen. Jag har ingen aning om varför. Sedan dess har jag inte spelat spelen, jag hittar inte de någonstans.

Tack för svar!

Svara på ämne
Svara Topp Dela