Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 02:28
  #1
Medlem
Vi är två tjockisar och flashbackare som har bestämt oss att åka till Indien våren 2018. Vi planerar att landa i Dehli för att resa runt i detta förlovade land under en månads tid vill tillägga att vi båda dessutom har en övervikt hur ser Indier på två tjockisar som ser ut som Buddha him self kommer vi bli avgudade rädslan finns att dessa Indier kommer komma med ett fett kontrakt i bollywood som levande budda. Vilka ställen ska vi besöka på vägen och vi har ca 40-50 tusen sek i budget för resan. Ett måste är bombay och Goa är spikat vi kommer att åka tåg igenom Indien. Den ena av oss är språkgeni och har lätt att lära sig språk och talförmåga. Vi använder inte droger utan vill se landet med egna ögon..
Citera
2017-03-21, 07:19
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Gör en serös trådstart för seriösa svar.
Citera
2017-03-21, 07:40
  #3
Moderator
evilhoneys avatar
Det finns många överviktiga här också så de lär väl se på er som man ser på överviktiga överallt, tror inte ni kommer få något speciellt för det. Kanske att de tror att ni är skitrika och försöker blåsa er på mer pengar men det är nog allt.

Vad vill ni ha ut av resan?

En månad är inte skitlänge för att uppleva Indien, försök ringa in lite mer exakt vad det är ni vill uppleva. Om ni ändå landar i Delhi så låter det väl logiskt att börja där(finna massa häftiga saker att göra i Delhi) sen ta er med tåg till Agra för att spana in Taj Mahal, sen Varanasi för att doppa tårna i Ganges och sen ta er till Bombay med flyg eller tåg, tåg är ju kul om ni ska göra mer stopp på vägen.
Vill ni lida så kan ni ta en sleeperbus från Bombay ner till Goa, det är en fullständigt horribel upplevelse men det kan ju vara intressant att ha provat.
Citera
2017-03-21, 08:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det finns många överviktiga här också så de lär väl se på er som man ser på överviktiga överallt, tror inte ni kommer få något speciellt för det. Kanske att de tror att ni är skitrika och försöker blåsa er på mer pengar men det är nog allt.

Vad vill ni ha ut av resan?

En månad är inte skitlänge för att uppleva Indien, försök ringa in lite mer exakt vad det är ni vill uppleva. Om ni ändå landar i Delhi så låter det väl logiskt att börja där(finna massa häftiga saker att göra i Delhi) sen ta er med tåg till Agra för att spana in Taj Mahal, sen Varanasi för att doppa tårna i Ganges och sen ta er till Bombay med flyg eller tåg, tåg är ju kul om ni ska göra mer stopp på vägen.
Vill ni lida så kan ni ta en sleeperbus från Bombay ner till Goa, det är en fullständigt horribel upplevelse men det kan ju vara intressant att ha provat.
Ts Jag har väl haft en romantisk barndoms dröm sedan jag lärde mig att gå att besöka Indien. Dels matväg men även få uppleva kulturen och religionens urmoder. Indien är ju idag ett land som växer ekonomiskt men även stor fattigdom. Det är det som lockar mig med Indien.
Citera
2017-03-21, 08:44
  #5
Medlem
MonkMans avatar
Jag reste runt i Indien ett tag och de stallen som verkligen stod ut var Kerala, Varanasi, Darjeeling,Goa (Kurseong + Darjeeling) I Kurseong skulle jag tipsa om hotellet "Cochrane Place" http://cochraneplacehotel.com, sa sjukt mysigt. Bottennappen skulle jag saga var Bangalore, Mumbai och Agra. Sen var jag i massa andra sma stader och omraden men de flyter ihop till en anda stor smet. Mumbai var iof ratt coolt men man blev helt tokig dar efter ett tag, stanna inte mer an max 3 dagar. Agra, om du vill se Taj sa racker 1 dag. Bangalore var ganska vasterlandskt och ratt trist. Absolut bast var, hands down, Darjeeling.

Edit - Glomde ju nastan det nast basta stallet efter Darjeeling...Jaipur! Sa javla haftigt och mysigt stalle. Dit maste du
__________________
Senast redigerad av MonkMan 2017-03-21 kl. 08:52.
Citera
2017-03-22, 18:05
  #6
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan79233
Vi är två tjockisar och flashbackare som har bestämt oss att åka till Indien våren 2018. Vi planerar att landa i Dehli för att resa runt i detta förlovade land under en månads tid vill tillägga att vi båda dessutom har en övervikt hur ser Indier på två tjockisar som ser ut som Buddha him self kommer vi bli avgudade rädslan finns att dessa Indier kommer komma med ett fett kontrakt i bollywood som levande budda. Vilka ställen ska vi besöka på vägen och vi har ca 40-50 tusen sek i budget för resan. Ett måste är bombay och Goa är spikat vi kommer att åka tåg igenom Indien. Den ena av oss är språkgeni och har lätt att lära sig språk och talförmåga. Vi använder inte droger utan vill se landet med egna ögon..
En månad är mycket kort om tid så ni måste bestämma var ni skall resa.
Vad är ni intresserade av i fösta hand?

Det finns gott om feta indier också så inget konstigt med det.

Några indiska språk hinner du inte lära dig på en månad men lär dig att tala den speciella indiska engelskan de förstår i Indien. Titta till exempel på New Delhi TV som sänder dygnet runt på ndtv.com/live … för att trimma in det rätta dialekten.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2823092

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback