Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 22:18
  #10489
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
Precis som jag, började också förra året och spelade mig till 29 i hcp. Tog du också ditt gröna kort på Vallentuna GK?

Det gjorde jag! Mycket trevlig klubb måste jag säga.
Citera
2017-03-21, 22:23
  #10490
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det gjorde jag! Mycket trevlig klubb måste jag säga.

Verkligen, trevliga pro,s också. Blir ett par rundor där i vår!
Citera
2017-04-01, 21:52
  #10491
Medlem
Jannebigplays avatar
Förbannat gött att vara ute på banan igen. Blev 18 hål och gick runt på 33 poäng, inte illa pinkat för att vara premiär. Drivern satt bättre än den någonsin har gjort, det märks att träningen har gett hyffsat resultat. Tyvärr så blottades luckorna i mitt spel. Har fortfarande enorma problem att slå med hybriden och min järnfemma vilket att par 5 hål och långa par 4or är ren cancer då jag förlorar massa slag på att jag missar med dessa klubbor. Känns som att det är dags för en lektion.

Annars var banan i ett fantastiskt skick för att vara så tidigt på säsongen. Greenerna var gröna, vädret var milt och i slutet tittade solen fram. Imorgon blir det 18 nya hål!
Citera
2017-04-01, 21:58
  #10492
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Förbannat gött att vara ute på banan igen. Blev 18 hål och gick runt på 33 poäng, inte illa pinkat för att vara premiär. Drivern satt bättre än den någonsin har gjort, det märks att träningen har gett hyffsat resultat. Tyvärr så blottades luckorna i mitt spel. Har fortfarande enorma problem att slå med hybriden och min järnfemma vilket att par 5 hål och långa par 4or är ren cancer då jag förlorar massa slag på att jag missar med dessa klubbor. Känns som att det är dags för en lektion.

Annars var banan i ett fantastiskt skick för att vara så tidigt på säsongen. Greenerna var gröna, vädret var milt och i slutet tittade solen fram. Imorgon blir det 18 nya hål!

Kul med första rundan. Har Vallentuna öppnat alltså? Följer dem på facebook men inte sett någon uppdatering. Blir till att gå en runda i veckan i så fall!
Citera
2017-04-03, 10:55
  #10493
Medlem
Fick tillfälla att prova Sterlings one lenght iron igår på rangen. Längden på dem jag provade var som en järn 8. Väldigt ovanligt att stå med en järn 5 som en 8a. Slog väldigt bra med dem klubborna. Aldrig slagit rakare slag någonsin, blev väldigt lite skruv på bollen, max 1-2 meter. Slår betydligt mer skruv med mina AP2 or. Längmässigt märkte jag ingen skillnad, slog bara på rangen så svårt att avgöra, men vi pratar inte tiotals meter. Måste säga att det var en väldigt skön känsla att smeka iväg järn 6or. Tror man skulle öka precisionen med dom långa järnen mot vad man har idag.

Rekommenderar verkligen att testa ett par one lenghtklubbor någon gång.

http://sterlingirons.com/
Citera
2017-04-03, 13:12
  #10494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Fick tillfälla att prova Sterlings one lenght iron igår på rangen. Längden på dem jag provade var som en järn 8. Väldigt ovanligt att stå med en järn 5 som en 8a. Slog väldigt bra med dem klubborna. Aldrig slagit rakare slag någonsin, blev väldigt lite skruv på bollen, max 1-2 meter. Slår betydligt mer skruv med mina AP2 or. Längmässigt märkte jag ingen skillnad, slog bara på rangen så svårt att avgöra, men vi pratar inte tiotals meter. Måste säga att det var en väldigt skön känsla att smeka iväg järn 6or. Tror man skulle öka precisionen med dom långa järnen mot vad man har idag.

Rekommenderar verkligen att testa ett par one lenghtklubbor någon gång.

http://sterlingirons.com/

Hur är bollbanan med one lenght? Det känns som att de "korta" klubborna borde få en mycket högre bollflykt med högre spinn samtidigt som de "längre" klubborna borde få en mycket lägre bollflykt med lite spinn vilket borde resultera i att det blir svårt att få stopp på green? Tänkte du på detta?
Citera
2017-04-03, 15:01
  #10495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Hur är bollbanan med one lenght? Det känns som att de "korta" klubborna borde få en mycket högre bollflykt med högre spinn samtidigt som de "längre" klubborna borde få en mycket lägre bollflykt med lite spinn vilket borde resultera i att det blir svårt att få stopp på green? Tänkte du på detta?

Slog mest järn 6or och det skiljde inte mycket på hjöden jämfört med min vanliga 6a. Jag har inte jättemycket forward press men han som ägde klubborna hade läst att har man mycket forward press kan man få en lägre bollbana.

Vill man göra en ordentlig jämförelse får man nog börja jämföra med launch monitor och verkligen kolla siffrorna på spin och utgångsvinkel etc.
Jag dömmer iaf inte ut dem.
Sen tar det nog ett tag och lära sig spela med dem också såklart.
Värt att prova i vilket fall som helst.

EDIT:

Hittade en recension som en bit ner visar sina siffror jämförda med APEX.
http://www.golfwrx.com/376766/review...terling-irons/
__________________
Senast redigerad av r1kkie 2017-04-03 kl. 15:37.
Citera
2017-04-03, 19:34
  #10496
Medlem
Har precis tagit grönt kort och är nu ute efter ett bra järnset. Det bästa vore att hitta ett bra set till ett hyfsat pris som går att utvecklas med.
Citera
2017-04-03, 20:01
  #10497
Medlem
Jag har redan hunnit spela 10st 18-hålare och ett gäng 9-hålare. Idag gick jag runt på banans par och det var härligt. Träffade alla greener utan en och där kom det tillslut en bogey efter en sur kantrull.

Hur mycket har ni andra hunnit spela i år?
Citera
2017-04-03, 21:07
  #10498
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Jag har redan hunnit spela 10st 18-hålare och ett gäng 9-hålare. Idag gick jag runt på banans par och det var härligt. Träffade alla greener utan en och där kom det tillslut en bogey efter en sur kantrull.

Hur mycket har ni andra hunnit spela i år?

Ligger i lä, två nio-hålare hittills. Blir 9x2 hål i veckan och något range-besök i väntan på hemmabanan öppnar.
Citera
2017-04-03, 21:40
  #10499
Medlem
Jannebigplays avatar
Banan öppnade i lördags men har redan hunnit med 2x18 hål samt 9 hål idag efter jobbet. Blir ett riktigt golfår detta, under 20 i hcp är målet!
Citera
2017-04-03, 22:04
  #10500
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Jag har redan hunnit spela 10st 18-hålare och ett gäng 9-hålare. Idag gick jag runt på banans par och det var härligt. Träffade alla greener utan en och där kom det tillslut en bogey efter en sur kantrull.

Hur mycket har ni andra hunnit spela i år?


Du kan faan inte mena allvar?!
Våran ranch är inte uppskottad än

Har du nån målsättning på säsongen..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback