Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 02:17
  #13
Medlem
Gomens avatar
Finns inga fördelar med att vara en invandrare i Sverige. Man för jobba dubbelt så hårt på alla planer och blir konstant påträffat av rasistiska personer i vardagliga livet. T ex när jag sitter på en buss som nästan är full proppat med folk och den enda sittplatsen som är ledig är den bredvid mig. Eller ett nytt fenomen som jag har lagt märke till är när jag står vid kön på Ica. Ingen ställer sig bakom mig trots att jag bara har några burkar tonfisk på mig. När jag handlar kläder händer samma sak nästan. Kassörskan har ett leende på sig och är trevlig mot svensken framför mig, men när det är min tur för köpa x blir hon plötsligen deppig och allmänt normal. Detta händer 4/5 fall året runt. Detta har ledd mig till bli en Sverigedemokrat. Jag älskar ärliga rasister och hatar smygrasister som finns i en och varje vänsterjävel.

Den dagen Sverige stänger gränsen är den dagen jag öppnar min första champagne flaska av ren lycka. Jag tycker det är orättvist att vi bra invandrare som sköter oss blir överskyggade av de farliga invandrare som bränner bilar och våldtar som sitt dagliga sysselsättning.

Jag funderar på att bli celibat och dissa varenda svensk tjej som stöter på mig bara för få ut den ilskan jag har på insidan.
Funderar på att flytta tillbaka till mitt fosterland(Norge) i framtiden där alla var trevliga och super sociala, jämfört med detta pisslandet.
Citera
2017-03-21, 08:33
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gomen
Finns inga fördelar med att vara en invandrare i Sverige. Man för jobba dubbelt så hårt på alla planer och blir konstant påträffat av rasistiska personer i vardagliga livet. T ex när jag sitter på en buss som nästan är full proppat med folk och den enda sittplatsen som är ledig är den bredvid mig. Eller ett nytt fenomen som jag har lagt märke till är när jag står vid kön på Ica. Ingen ställer sig bakom mig trots att jag bara har några burkar tonfisk på mig. När jag handlar kläder händer samma sak nästan. Kassörskan har ett leende på sig och är trevlig mot svensken framför mig, men när det är min tur för köpa x blir hon plötsligen deppig och allmänt normal. Detta händer 4/5 fall året runt. Detta har ledd mig till bli en Sverigedemokrat. Jag älskar ärliga rasister och hatar smygrasister som finns i en och varje vänsterjävel.

Den dagen Sverige stänger gränsen är den dagen jag öppnar min första champagne flaska av ren lycka. Jag tycker det är orättvist att vi bra invandrare som sköter oss blir överskyggade av de farliga invandrare som bränner bilar och våldtar som sitt dagliga sysselsättning.

Jag funderar på att bli celibat och dissa varenda svensk tjej som stöter på mig bara för få ut den ilskan jag har på insidan.
Funderar på att flytta tillbaka till mitt fosterland(Norge) i framtiden där alla var trevliga och super sociala, jämfört med detta pisslandet.
Har tänkt som dig att rösta sd men det är bättre att landet fortsätter ta in invandrare så vi tar över. Sen kmr pk vänster rasisten undra "vad hände" när hon bara ser somalier.
Citera
2017-03-21, 17:02
  #15
Medlem
Faszoms avatar
Har rötter i ungern, sá är ingen mena eller svarting.

Ibland kan jag känna mig osäker pá vad personen tänker, kvittar det om man är ungrare kanske bryr de sig inte över huvud taget?
Det kan kännas ganska jobbigt, för mig iallafall...
Tänker här pá att man är pá en fest eller träffar nytt folk..
Känner att folk allmänt tycker att juggar är "coolare". Jugge tjejer verkar inte gilla ungrare, men det kanske bara var mig det var fel pá.

Nu bor jag i ungern och räknas väl som invandrare här. Här är de flesta intresserade tills de fattar att jag inte är helt svensk, utan ungrare frán sverige, dá har man blivit trákig. Det är iallafall min erfarenhet. Just "invandrar-kortet" fungerar inte för mig.
Här är det omvänt, finns lite invandrare, och folk är intresserade av dem, vad de tycker om ungern osv.

Känns lite bättre här för känner inte att folk "dömer" en, utan de ser en som ungrare, fast man är född/ uppväxt utomlands. I sverige tyckte jag det var jobbigt att folk skulle frága hela tiden varifrán man kom, även fast jag är europé.. Kan förstá hur jobbigt det kan kännas för en arab eller en svart, just att folk har fördomar innan de kunnat introducera sig.

Jag är snart färdig med min utbildning här i ungern, och börjar fá lite smátt depressiva tankar..
Hade väl trott jag skulle ha hittat mig en flickvän vid det här laget.. Vet inte vart jag ska fortsätta leta, i ungern eller tillbaka i sverige.
Citera
2017-03-21, 17:30
  #16
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Har rötter i ungern, sá är ingen mena eller svarting.

Ibland kan jag känna mig osäker pá vad personen tänker, kvittar det om man är ungrare kanske bryr de sig inte över huvud taget?
Det kan kännas ganska jobbigt, för mig iallafall...
Tänker här pá att man är pá en fest eller träffar nytt folk..
Känner att folk allmänt tycker att juggar är "coolare". Jugge tjejer verkar inte gilla ungrare, men det kanske bara var mig det var fel pá.

Nu bor jag i ungern och räknas väl som invandrare här. Här är de flesta intresserade tills de fattar att jag inte är helt svensk, utan ungrare frán sverige, dá har man blivit trákig. Det är iallafall min erfarenhet. Just "invandrar-kortet" fungerar inte för mig.
Här är det omvänt, finns lite invandrare, och folk är intresserade av dem, vad de tycker om ungern osv.

Känns lite bättre här för känner inte att folk "dömer" en, utan de ser en som ungrare, fast man är född/ uppväxt utomlands. I sverige tyckte jag det var jobbigt att folk skulle frága hela tiden varifrán man kom, även fast jag är europé.. Kan förstá hur jobbigt det kan kännas för en arab eller en svart, just att folk har fördomar innan de kunnat introducera sig.

Jag är snart färdig med min utbildning här i ungern, och börjar fá lite smátt depressiva tankar..
Hade väl trott jag skulle ha hittat mig en flickvän vid det här laget.. Vet inte vart jag ska fortsätta leta, i ungern eller tillbaka i sverige.

Har märkt att folk från öst-europa inte gillar sig själva. Aldrig fattat det. Minns när jag skulle ha sex med en polsk tjej, hon trodde att jag var polack och blev skit dryg. Nu är ungrare ett speciellt folk men kan tänka mig att det är samma sak där. Synd att du inte fann kärleken där, du kanske gör det om de fattar att du ska tillbaks till Sverige.
Citera
2017-03-21, 18:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Har tänkt som dig att rösta sd men det är bättre att landet fortsätter ta in invandrare så vi tar över. Sen kmr pk vänster rasisten undra "vad hände" när hon bara ser somalier.
De som drabbas värst av att fler invandrare kommer in är andra invandrare (och svenska tjejer) vilket ni verkar ha svårt att förstå. Tacka era blattepolare att ni har svårt att få tjejer när de tafsar och är allmänt obehagliga.
På 90talet var Sverige rena smörgåsbordet men eftersom att mansöverskottet ständigt fylls på blir ni mindre intressanta helt enkelt.

Nej ni kommer inte ta över någonting, det är medierna och politikerna som sätter agendan och har makten utan att gå in på vilken grupp som är överrepresenterad där. Det kommer såklart både finnas svenska och invandrar Breiviks i framtiden dock ger det ingen direkt konkret makt även om de tror de.
Citera
2017-03-21, 18:34
  #18
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Vart kommer du ifrån? Klart att den finns, men man ljuger för dem så att de inte tänker för mycket på det. Det är som med Alice som var med i SVT och sa till en latin-amerikan att de är lika, men då sa tjejen "det vi inte alls". Då brister Alice ut "tycker du inte det?".

Alice är en vit invandrare som inte stöter på samma problem som andra utlänningar kan göra.

http://static-cdn.sr.se/sida/images/...article-slider

Men hon får kräla sig upp genom att attackera andra, som hon gör via GP.

Forna jugoslavien.
Vit och utbildad.
Ändå känner man av motgångarna dagligen. Vissa svenskar sätter käppar i hjulet för de anser att du inte är tillräckligt lik dem (trors att jag är det) andra hatar dig för att du är som dem eller bättre och samtidigt utlänning. Så du gör aldrig svensken nöjd med andra ord.

Vill så klart inte glömma att nämna de sköna och jävligt reko svenskarna som absolut inte är sådana, men de är få tyvärr.
Citera
2017-03-21, 18:39
  #19
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urtoken
De som drabbas värst av att fler invandrare kommer in är andra invandrare (och svenska tjejer) vilket ni verkar ha svårt att förstå. Tacka era blattepolare att ni har svårt att få tjejer när de tafsar och är allmänt obehagliga.
På 90talet var Sverige rena smörgåsbordet men eftersom att mansöverskottet ständigt fylls på blir ni mindre intressanta helt enkelt.

Nej ni kommer inte ta över någonting, det är medierna och politikerna som sätter agendan och har makten utan att gå in på vilken grupp som är överrepresenterad där. Det kommer såklart både finnas svenska och invandrar Breiviks i framtiden dock ger det ingen direkt konkret makt även om de tror de.

Era "blattepolare"? Va fan bubblar du om? De är absolut inte mina polare. Du är en typiskt insnöad svennebanan som inte har fattat att utlänningar inte är en egen GRUPP eller RAS. Jag kan vän för fan inte stå för vad en syrier eller afrikan eller kurd gör??? Jag har INGET med dem att göra så hur fan kan du säga "era blattepolare". Det är detta som är felet. För många svenskar som är opålästa och håller sig i sin egna bubbla och endast ser 2 saker, svenskar och blattar. Öppna dina ögon nån jävla gång.
Citera
2017-03-21, 18:41
  #20
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Har rötter i ungern, sá är ingen mena eller svarting.

Ibland kan jag känna mig osäker pá vad personen tänker, kvittar det om man är ungrare kanske bryr de sig inte över huvud taget?
Det kan kännas ganska jobbigt, för mig iallafall...
Tänker här pá att man är pá en fest eller träffar nytt folk..
Känner att folk allmänt tycker att juggar är "coolare". Jugge tjejer verkar inte gilla ungrare, men det kanske bara var mig det var fel pá.

Nu bor jag i ungern och räknas väl som invandrare här. Här är de flesta intresserade tills de fattar att jag inte är helt svensk, utan ungrare frán sverige, dá har man blivit trákig. Det är iallafall min erfarenhet. Just "invandrar-kortet" fungerar inte för mig.
Här är det omvänt, finns lite invandrare, och folk är intresserade av dem, vad de tycker om ungern osv.

Känns lite bättre här för känner inte att folk "dömer" en, utan de ser en som ungrare, fast man är född/ uppväxt utomlands. I sverige tyckte jag det var jobbigt att folk skulle frága hela tiden varifrán man kom, även fast jag är europé.. Kan förstá hur jobbigt det kan kännas för en arab eller en svart, just att folk har fördomar innan de kunnat introducera sig.

Jag är snart färdig med min utbildning här i ungern, och börjar fá lite smátt depressiva tankar..
Hade väl trott jag skulle ha hittat mig en flickvän vid det här laget.. Vet inte vart jag ska fortsätta leta, i ungern eller tillbaka i sverige.

Ungerska tjejer är skitsnygga och jävligt kåta av sig haha nog hittar du dig en om du letar
Citera
2017-03-21, 18:50
  #21
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Stöter på många bittra utländska killar, inte enbart i Sverige men även ute i Europa. Fattar inte varför så många jagar vita tjejer när de kan vara med sina tjejer? Vet att det finns svenska killar som gillar utländska tjejer men har tufft att nå ut till dem. Jag undrar varför utländska killar vill vara med vita tjejer? Vi lever i en mer segregerad tid, världen är verkligen mörk/vit och inte grått. I Sverige träffar jag på utländska män som helt plötsligt blivit troende, det kan vara gud eller whatever.

Utländska tjejer däremot pluggar, sköter sitt liv och tar det som det kommer. I vissa fall blir de tillsammans med en svensk eller hämtar från utlandet.

Ens utseende och beetende spelar en stor roll, så är det. Men det är så överallt numera, man ser thai tjejer som gifter sig med muslimska killar, detta var inte alls normalt tidigare då deras kultur inte går samman med Islam.

Har rest runt en del och kollar runt, alltid intressant hur världen påverkas och ser ut.

Ibland undrar jag verkligen vart "ni" får allt ifrån. Bland alla mina vänner, och jag tror om d frågar de flesta utlänningar själva, så vill man ha en tjej ifrån samma land eller närliggande områden. Gillar hur ni svenskar alltid målar upp svenska/vita brudar som något alla invandrare trånar efter och jagar. Svenskar är minst populära bland invandrarkillar, och det vågar jag nästan säga som fakta.
Citera
2017-03-21, 18:52
  #22
Medlem
R.Bloodworths avatar
Sen för att svara på TS. Jag känner ingenting. Inga fördelar, inga nackdelar. Har aldrig blivit diskriminerad på något sätt. Länge leve Sverige
Citera
2017-03-21, 20:13
  #23
Medlem
Jag är svensk själv men håller med i vad många i denna tråd har skrivit att många svenskar hycklar mycket då de hyllar mångkultur och invandring men nästan hoppar till när de ser någon svart person och vill bo i ett vitt område och ha barnen på en helsvensk skola. Inget fel med det men då ska man stå för det.
Citera
2017-03-21, 21:51
  #24
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Har märkt att folk från öst-europa inte gillar sig själva. Aldrig fattat det. Minns när jag skulle ha sex med en polsk tjej, hon trodde att jag var polack och blev skit dryg. Nu är ungrare ett speciellt folk men kan tänka mig att det är samma sak där. Synd att du inte fann kärleken där, du kanske gör det om de fattar att du ska tillbaks till Sverige.

Ja, de ser ner pá sig själva. Det har jag ocksá märkt.
Speciellt med ungerska tjejer i sverige, de är riktigt dryga mot ungerska killar. Min erfarenhet iallfall.

I ungern är det annan sak, dock har mánga större intresse mot invandrare. Som tur är kan mánga inte tillräckligt bra engelska hahah. Mánga är även traditionella, och de gillar inte araber tack vare Orbáns propaganda. Men jag känner att det känns trákigt att mánga inte verkar inse mina "svenska" egenskaper. Jag är ju inte som en ungrare, jag är uppväxt i sverige, och har en mer jämndställd bild av förhállande mm.

Jag kan förstá dem, för oss som bor/ bott i sverige är det självklart att det finns allt möjligt med folkslag, men bor man i ett land där 98% är frán samma folkgrupp är det klart att man är nyfiken pá annan kultur, hur männen/ kvinnorna är. Sen har mánga nágon romantisk bild av väst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback