Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-21, 12:54
  #13
Medlem
RiverStyxs avatar
Poängen är ju att de haft sex och det är omöjligt utan stödbevisning för rätten att veta om kostymnisse våldtagit Maria eller om sexet var frivilligt och anmälan kommer efter att Maria ångrat sig eller blivit sur för att hon behandlats som ett engångsligg av charmprinsen. Då är det fria som gäller, så länge bevisbördan ligger på Åklagaren.
Citera
2017-03-21, 15:05
  #14
Medlem
Mullrets avatar
Felpost.
Citera
2017-03-21, 15:53
  #15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Poängen är ju att de haft sex och det är omöjligt utan stödbevisning för rätten att veta om kostymnisse våldtagit Maria eller om sexet var frivilligt och anmälan kommer efter att Maria ångrat sig eller blivit sur för att hon behandlats som ett engångsligg av charmprinsen. Då är det fria som gäller, så länge bevisbördan ligger på Åklagaren.
Fast polisen har ju inte ens begärt in de stöduppgifter som finns att tillgå -- så det kan de ju inte ha tagit ställning till alls.
Citera
2017-03-21, 16:02
  #16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WantPussy
http://www.hd.se/2017-03-20/nedlagt-...orlat-till-mig

Första av allt vet jag inte om det var en tinderdejt, allt som framgår är att Maria fattade tycke för en stilig lång man på nättet som var trevlig och betedde sig, några timmar senare går de ut på dejt efter att killen har flugit ner till Malmö.

Mannen har en dyr kostym och är en gentleman, att han kanske inte har någonstans att sova kommer fram först efter dejten, då bär det av till Marias lägenhet där mannen får vila upp sig. Sedan sker våldtäkten oralt och analt, där mannen i kostym till slut tvingar henne att svälja.

Nu.. säger jag inte att maria är gärningsmannen eller att det inte är jättesynd om henne eller att det finns några procent manipulativa människor med noll empati. Det sista är det sista jag säger, att människor faktiskt inte har bättre kunskap om hur många totalt empatilösa människor det finns stör mig oerhört.
Att någon är stilig och bär dyr kostym är motsatsen till ett tecken om att någon inte kan vara en psykopat.

Att Maria vill ha en ursäkt visar än tydligare på att vissa människor helt enkelt inte vill tro på att det finns empatilösa människor, en gång snackade jag med en blivande psykologistuderande, hennes svar på detta var att alla egentligen var goda snälla.

Kvinnor är svagare och män är starkare. Att då som kvinna skydda sig på alla sätt är väl av högsta prioritet?Att då närmast ha en fobisk inställning till charmanta män i kostym som man kännt i några timmar är väl ett krav?

Sedan undrar jag om detta verkligen var en blond man som flugit ner till Malmö för att våldta. Malmö är som vi alla vet mångkulturens mecka i Sverige och ockhams rakkniv säger då att man ska anta muslimska gener i en sådan här story. Att sedan media poängterar etnicitet gör det hela än mer mystiskt.
Nej, det är givetvis inget krav på att ha en fobisk inställning för att skydda sig mot våldtäkt -- däremot kan det nog vara sunt med lite försiktighet och ett mått av säkerhetstänk.

Jag personligen tycker nog en varningsklocka bör ringa om en person först säger att denne ordnat övernattning, sedan dricker sig berusad och anger det som skäl till att inte ha någonstans att sova eftersom han/hon inte kan ta sig till övernattningen ...

Själv skulle jag nog gett tips på någon varm plats för vederbörande att sitta på till morgonen -- om jag inte ville ligga förstås -- och var det så akut att det vore omänskligt så hade jag ju sett till att låsa och blockera min sovrumsdörr så att inget obemärkt smygande in i min säng skulle kunna ske ..

Jag anser inte att det är att vara "fobisk" utan enbart att ha lite säkerhetstänk inför helt okända människor .. Få går ju med etikett våldtäktsman/mördare/dåre i pannan liksom..

Att media skriver ut signalementet #blond# kan ju hänga ihop med att våldtäkt numer ofta är ett invandrarbrott - men att det faktiskt finns skäl att påtala att "okända män" är just det och kan vara farliga för säkerhet och hälsa alldeles oavsett hårfärg/hudfärg.

Lite som att man inte längre varnar barn för "fula gubbar" -- utan för okända människor ..
Citera
2017-03-22, 20:39
  #17
Medlem
tumbleeweeds avatar
Kan det vart han Ygeman tror ni ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback