Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 15:48
  #181
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Graham Potter har haft en lång tid i lägre divisioner på sig att implementera sin fotbollsfilosofi i Östersund, han lär knappast få samma tid i Blåvitt. För du tror väl inte att Sebastian Eriksson kommer förvandlas till Xavi över en natt?

Finns nog en plats för Sebbe också även om han aldrig kommer att bli en Xavi. Bra spelare kan anpassa sig efter hur tränaren vill spela, liksom att en bra tränare kan anpassa sin filosofi efter spelarmaterialet...
Citera
2017-03-19, 23:00
  #182
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Visst, cup är cup och vägen fram för ÖFK har varit relativt enkel. Sett till hur ÖFK i sina bästa stunder spelar fotboll så skulle jag personligen ta Graham Potter som tränare för Blåvitt med den fotbollsfilosofi han står för varje dag i veckan, särskilt om man jämför med Jörgen Lennartssons obefintliga alternativt obegripliga dito...
Blåvitts fans är får som ständigt kritiserar tränaren men köper alla lögner som ordförande och sportchef säljer till dem.
Citera
2017-03-20, 12:27
  #183
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Visst, cup är cup och vägen fram för ÖFK har varit relativt enkel. Sett till hur ÖFK i sina bästa stunder spelar fotboll så skulle jag personligen ta Graham Potter som tränare för Blåvitt med den fotbollsfilosofi han står för varje dag i veckan, särskilt om man jämför med Jörgen Lennartssons obefintliga alternativt obegripliga dito...

Det skall ju leda till resultat också. Visst att han under många år byggt upp "sitt" ÖFK och gjort det bra, men det vore intressant att se ÖFK med en annan tränare på det sättet. Det är risken när man har personer som ordförande Kindberg och tränare Potter. Vad händer om någon lämnar av endera anledningen?
Styrkan i övrigt i klubben hör man sällan om.

Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Blåvitts fans är får som ständigt kritiserar tränaren men köper alla lögner som ordförande och sportchef säljer till dem.

Nu har det föga med ÖFK att göra men vilka lögner är det vi köpt av ordförande och sportchef?
Citera
2017-03-20, 14:27
  #184
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse





Nu har det föga med ÖFK att göra men vilka lögner är det vi köpt av ordförande och sportchef?
Ijeh, Selakovic, Mild som sportchef, förlorade ICA som huvudsponsor och ersatte med Prioritet finans, Real Göteborg, försäljningen av kamratgården....
Citera
2017-03-20, 15:05
  #185
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Ijeh, Selakovic, Mild som sportchef, förlorade ICA som huvudsponsor och ersatte med Prioritet finans, Real Göteborg, försäljningen av kamratgården....

Real Göteborg var en massmedial skapelse.
Citera
2017-03-21, 02:06
  #186
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det skall ju leda till resultat också. Visst att han under många år byggt upp "sitt" ÖFK och gjort det bra, men det vore intressant att se ÖFK med en annan tränare på det sättet. Det är risken när man har personer som ordförande Kindberg och tränare Potter. Vad händer om någon lämnar av endera anledningen?
Styrkan i övrigt i klubben hör man sällan om.

Jag tycker att du skriver initierade och intelligenta inlägg. Jag ska försöka svara eller åtminstone ge min syn på saken. "Styrkan" i ÖFK stavas Potter och Kindberg. Utan dem skulle vi i nuläget (som du säkert misstänker?) falla som en sten genom seriesystemet. Vi är en ung klubb som försöker spela kvalitetsfotboll där ingen trodde sådan kunde spelas. Om inte Potter kommit hit 2011 skulle vi fortfarande harva på i de lägre divisionerna. Han betyder allt, vilket också betyder att ÖFK:s styrka också är vår svaghet.

ÖFK bildades 1996. Potter kom 2011. Identiteten och traditionen håller vi på att bygga just nu. Inget man bygger i en handvändning. Vem vet, kanske vi är en dagslända... Jag hoppas och tror ändå att vi kan bygga ett fundament av tradition och identitet som gör att man om ett par år kan säga att "ÖFK:s styrka är..."

För närvarande är vi nyhetens behag och ganska överhypat. Vi är bra men inte "så" bra. Än. Om vi är kvar i allsvenskan om ett par år och inget oförutsett händer Potter eller Kindberg har vi nog en hyfsat stabil grund att stå på. Plastaskit eller inte, vi ska göra vårt bästa för att stanna kvar i finrummet.
Citera
2017-03-21, 03:06
  #187
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Jag tycker att du skriver initierade och intelligenta inlägg. Jag ska försöka svara eller åtminstone ge min syn på saken. "Styrkan" i ÖFK stavas Potter och Kindberg. Utan dem skulle vi i nuläget (som du säkert misstänker?) falla som en sten genom seriesystemet. Vi är en ung klubb som försöker spela kvalitetsfotboll där ingen trodde sådan kunde spelas. Om inte Potter kommit hit 2011 skulle vi fortfarande harva på i de lägre divisionerna. Han betyder allt, vilket också betyder att ÖFK:s styrka också är vår svaghet.

ÖFK bildades 1996. Potter kom 2011. Identiteten och traditionen håller vi på att bygga just nu. Inget man bygger i en handvändning. Vem vet, kanske vi är en dagslända... Jag hoppas och tror ändå att vi kan bygga ett fundament av tradition och identitet som gör att man om ett par år kan säga att "ÖFK:s styrka är..."

För närvarande är vi nyhetens behag och ganska överhypat. Vi är bra men inte "så" bra. Än. Om vi är kvar i allsvenskan om ett par år och inget oförutsett händer Potter eller Kindberg har vi nog en hyfsat stabil grund att stå på. Plastaskit eller inte, vi ska göra vårt bästa för att stanna kvar i finrummet.

Hur ser du på den (vänster)politiska dimma som omringar ÖFK? Jag menar inget illa med frågan, det är intressant att få veta vad en vanlig supporter tycker om de uppenbart politiska inslagen i klubbens verksamhet. Det finns ju ingen rimlighet i att du måste ställa dig bakom den politiska agenda som genomsyrar ÖFK utanför planen.
Citera
2017-03-21, 11:54
  #188
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Ijeh, Selakovic, Mild som sportchef, förlorade ICA som huvudsponsor och ersatte med Prioritet finans, Real Göteborg, försäljningen av kamratgården....

Vad av detta har vi köpt då menar du?
Det är det frågan handlar om, att vi gjort affärer som inte, milt uttryckt, inte varit lysande, är en sak men vad av ovanstående har vi som supportar köpt?

Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Jag tycker att du skriver initierade och intelligenta inlägg. Jag ska försöka svara eller åtminstone ge min syn på saken. "Styrkan" i ÖFK stavas Potter och Kindberg. Utan dem skulle vi i nuläget (som du säkert misstänker?) falla som en sten genom seriesystemet. Vi är en ung klubb som försöker spela kvalitetsfotboll där ingen trodde sådan kunde spelas. Om inte Potter kommit hit 2011 skulle vi fortfarande harva på i de lägre divisionerna. Han betyder allt, vilket också betyder att ÖFK:s styrka också är vår svaghet.

ÖFK bildades 1996. Potter kom 2011. Identiteten och traditionen håller vi på att bygga just nu. Inget man bygger i en handvändning. Vem vet, kanske vi är en dagslända... Jag hoppas och tror ändå att vi kan bygga ett fundament av tradition och identitet som gör att man om ett par år kan säga att "ÖFK:s styrka är..."

För närvarande är vi nyhetens behag och ganska överhypat. Vi är bra men inte "så" bra. Än. Om vi är kvar i allsvenskan om ett par år och inget oförutsett händer Potter eller Kindberg har vi nog en hyfsat stabil grund att stå på. Plastaskit eller inte, vi ska göra vårt bästa för att stanna kvar i finrummet.

Tackar.
Kul med en ÖFK-supporter på forumet, ju fler lag som är representerade ju bättre för debatten.

Jag tycker ÖFK i det att man levar på två man i mångt och mycket kan liknas vid en gammaldags modell fast på 2000-talet. Förr var det ofta starka gubbar som ordförande/tränare i en klubb som gjorde allt (som t.ex. Gunnar Larsson hos oss) det har givetvis sina för- och nackdelar.
Jag är tillräckligt gammal för att minnas cupmöten med Ope IF innan ÖFK bildades. Fotbollen var sannerligen inte het däruppe då.

Det finns många viktiga steg för ÖFK att ta för att etablera sig på allvar i finrummet, man gjorde det sportsligt bra ifjol men man får inte glömma (som många verkar göra) att detta blir ÖFKs blott andra år i allsvenskan och endast en handfull säsonger som elitlag.
Det är extremt sällan det kommer upp nya lag som etablerar sig i allsvenskan ordentligt, en del har försökt men det blir oerhört svårt.

Det märks i viss mån att ÖFK famlar efter vilken identitet man ska ha. Potter lär om det blir en cuptitel och påföljande ok el-kval bli någon som flera större klubbar rycker rejält i och försvinner han, ja då tror jag ÖFK får det otroligt svårt. Truppen i sig kan klara det ett år eller två det som byggts upp under Potter men efter det när många byts ut gäller det att göra nåt annat.

Supportermässigt tror jag viljan att gå sin egen väg lockar en del men skrämmer en del. Personligen tycker jag att saker som lasershower är ett "Jädrans ofog" satsa istället på vanliga tifon som ni ändå haft en del och gjort helt ok.

Om cirka en månad är det dags att återse Östersund igen, förhoppningsvis med ett bättre resultat för vår del än senast men förhoppningsvis fortfarande med gratis chips på bortaläktaren.
Citera
2017-03-21, 14:49
  #189
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad av detta har vi köpt då menar du?
Det är det frågan handlar om, att vi gjort affärer som inte, milt uttryckt, inte varit lysande, är en sak men vad av ovanstående har vi som supportar köpt?

Tex.
På presskonferensen när Ijeh värvas så blir en journalist utbuad när han frågar om övergångssumman. Fansen jublar när Halse svarar "det förstår du väl att jag inte kan svara på".

Bengt Halse beviljades ansvarsfrihet av medlemmarna.

Mild hade som sportchef ständigt supportrarnas stöd trots att han endast gjorde dåliga, dyra värvningar.
Citera
2017-03-22, 07:56
  #190
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Tex.
På presskonferensen när Ijeh värvas så blir en journalist utbuad när han frågar om övergångssumman. Fansen jublar när Halse svarar "det förstår du väl att jag inte kan svara på".

Bengt Halse beviljades ansvarsfrihet av medlemmarna.

Mild hade som sportchef ständigt supportrarnas stöd trots att han endast gjorde dåliga, dyra värvningar.
´

Eftersom det blir för mycket Offtopic får du ett svar men sedan tar vi den debatten i en mer lämplig tråd om så önskas.

Citera
2017-03-22, 17:52
  #191
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
´

Eftersom det blir för mycket Offtopic får du ett svar men sedan tar vi den debatten i en mer lämplig tråd om så önskas.


Jag beskriver ett beteende och du hittar en ursäkt till varje tillfälle ni betett er dumdristigt. Jag skulle kunna skriva ner tio exempel till men du kommer hitta bortförklaringar till varje exempel.

....men ser du inte mönstret?
Citera
2017-03-23, 01:52
  #192
Medlem
Sett Östersund en match säsongen som var.. De spelade en underhållande och fin fotboll enligt mig. Måste kika igen nu när säsongen snart drar igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback