11 160 besökare online
1 087 900 medlemmar • 56 830 869 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Övrigt Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
area50
Medlem
area50s avatar
En snubbe från Kanada var intresserade av några mindre saker som jag säljer & han undrade om jag kunde tillåta internationella köpare att lägga bud. Hur mycket extra kostar det egentligen att skicka saker utomlands från traderas post? Detta gäller några små saker som får plats i ett vadderar kuvert.

GilGrissom82
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det finns flera alternativ till att vara korkad för att göra så. Några stycken:

Man anmäler gentlemannamässigt sitt intresse genom att ge ett bud.

Man ger ett bud för att få uppdateringar om när auktionen närmar sig slutet (det piper i telefonen). Här kan man för all del trycka på "följ" också.

Man lägger bud som man vet inte kommer vinna för att djävlas.

Man är packad och lägger storstilat ett dräparbud som ingen kan rå på.

Man är stadd vid kassa och lägger självsäkert ett dräparbud som ingen kan rå på.

Man agerar bulvan (det har andra redan påpekat innan mig).

Bara några exempel.

Men det vanligaste skälet är förmodligen att man helt enkelt inte har tid eller möjlighet att passa in tiden när auktionen går ut. Därför lägger man ett maxbud i förväg.

Sven-Gustaf
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men det vanligaste skälet är förmodligen att man helt enkelt inte har tid eller möjlighet att passa in tiden när auktionen går ut. Därför lägger man ett maxbud i förväg.
Det kan det vara. Alla har inte tid att sitta och passa eller ens komma ihåg auktionen.

Pengarleif
Medlem
Jag är intresserad av en annons på EBAY.DE där det stod i annonsen att varan ej skickas till andra länder än tyskland. Jag mailade sedan säljaren som sa att om jag vinner budgivningen kan han skicka den till sverige.

När jag nu försöker buda så kommer ett meddelande upp att budet ej kan registreras pga säljaren ej skickar till andra länder än tyskland.

Jag har skrivit till säljare och meddelat honom att ändra detta men budgivningen tar slut om 2h så finns risk att han ej hinner ändra detta.

Vet någon hur jag kan komma runt detta på något vis eller är det säljaren som måste ändra i annonsen?

GoodnightRobiceau
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Pengarleif
Jag är intresserad av en annons på EBAY.DE där det stod i annonsen att varan ej skickas till andra länder än tyskland. Jag mailade sedan säljaren som sa att om jag vinner budgivningen kan han skicka den till sverige.

När jag nu försöker buda så kommer ett meddelande upp att budet ej kan registreras pga säljaren ej skickar till andra länder än tyskland.

Jag har skrivit till säljare och meddelat honom att ändra detta men budgivningen tar slut om 2h så finns risk att han ej hinner ändra detta.

Vet någon hur jag kan komma runt detta på något vis eller är det säljaren som måste ändra i annonsen?
Han måste ändra.

Elementart
Medlem
Elementarts avatar
Om en säljare inte svarar på e-post angående ett paket, borde man ringa säljaren i nästa steg för att reda ut vad som har hänt med leveransen?

v50
Moderator
v50s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Elementart
Om en säljare inte svarar på e-post angående ett paket, borde man ringa säljaren i nästa steg för att reda ut vad som har hänt med leveransen?

Ja det låter rimligt förutsatt att man har gett personen rimlig tid på sig att läsa och svara på mejlet.

Svara på ämne
Svara Topp Dela