Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 04:04
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Konstigt, jag har känt av så lite som 150 mics och min bror rapporterar ganska starka effekter på bara 100.
Men ge 300 en chans, när jag tog det sög det till riktigt i pungen, och det blev en ganska intensiv upplevelse med glädjetårar. Att ha lite cannabis till hands kan vara bra då effekterna förstärks rätt markant utav detta, så du kanske ska pröva det?

Tilläggas ska väl att jag nyligen varit på antipsykotiska så det kanske ligger kvar o blockerar effekten. Jo, jag har hört mycket gott på vanliga doser på båda ämnen, trist att det inte sparkade mitt sinne till det rätta ro...
Citera
2017-03-21, 12:07
  #110
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provsmakarn
Tilläggas ska väl att jag nyligen varit på antipsykotiska så det kanske ligger kvar o blockerar effekten. Jo, jag har hört mycket gott på vanliga doser på båda ämnen, trist att det inte sparkade mitt sinne till det rätta ro...
Det kan absolut vara så, har faktisk ingen aning hur länge anti-psykotiska ligger kvar i kroppen faktiskt, så jag kan inte svara på det. Får man fråga varför du har ätit anti-psykotiska? Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen bra att slänga i sig psykadeliska droger om du stått på sådana mediciner?

Sen kan det ju vara så att du är en ut av de där råbarkade människorna som behöver 300+ på ALD för att du ska få de effekterna som du söker, verkar finnas ett par sådana i Bluelight även om dessa är en klar minoritet.
Citera
2017-03-21, 13:42
  #111
Medlem
Dropdead96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Det kan absolut vara så, har faktisk ingen aning hur länge anti-psykotiska ligger kvar i kroppen faktiskt, så jag kan inte svara på det. Får man fråga varför du har ätit anti-psykotiska? Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen bra att slänga i sig psykadeliska droger om du stått på sådana mediciner?

Sen kan det ju vara så att du är en ut av de där råbarkade människorna som behöver 300+ på ALD för att du ska få de effekterna som du söker, verkar finnas ett par sådana i Bluelight även om dessa är en klar minoritet.
Helt ärligt så känner jag personligen så att det behövs en 3st för att börja kännas tillfredställande.. Vet inte om jag är hardhead eller om jag trippat alldeles för mycket senaste året.. För mycket har det vart
Citera
2017-03-22, 02:35
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Får man fråga varför du har ätit anti-psykotiska?

P.g.a. någon slags psykos. Det yttrade sig i att jag var rätt så glad och kände att jag hade hittat meningen med livet medans människor runt omkring mig gjorde ett rätt så bra jobb med att försöka kväva allt det där fina. Vi kan ta mer på PM om du är nyfiken så tråden håller sig On Topic.

Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen bra att slänga i sig psykadeliska droger om du stått på sådana mediciner?

Kan jag inte svara på, tyvärr. Folk säger gör det ena o gör inte det andra. Jag kör min egen väg lite. Känner mig för o sådär. Har inte lidit särskilt av att ta psykedeliska efter psykosen. Du är den du är, det är väl inget farligt med att kommentera och fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Sen kan det ju vara så att du är en ut av de där råbarkade människorna som behöver 300+ på ALD för att du ska få de effekterna som du söker, verkar finnas ett par sådana i Bluelight även om dessa är en klar minoritet.

Jo, tanken slog mig också men det är svårt att avgöra då jag har stått på antipsykotiska mediciner. Råbarkad vet jag inte Men 2 gram svamp drog iväg mig långt mer än dessa doser ALD-52/ETH-LAD. Anledningen till att jag känner att jag skulle våga mig på 300 är för att tidigare trippar varit milda. Det är möjligt att jag får mig en läxa, men jag måste ju känna var mina personliga gränser går själv. Lev och lär
Citera
2017-03-22, 19:06
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provsmakarn
P.g.a. någon slags psykos. Det yttrade sig i att jag var rätt så glad och kände att jag hade hittat meningen med livet medans människor runt omkring mig gjorde ett rätt så bra jobb med att försöka kväva allt det där fina. Vi kan ta mer på PM om du är nyfiken så tråden håller sig On Topic.
Det du beskriver låter som mani, är det vad läkarna har sagt? Oftast har maniska personer även depressiva perioder, är det någonting du känt av?
Citera
2017-03-22, 20:03
  #114
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dropdead96
Helt ärligt så känner jag personligen så att det behövs en 3st för att börja kännas tillfredställande.. Vet inte om jag är hardhead eller om jag trippat alldeles för mycket senaste året.. För mycket har det vart
Kan ju ha att öra med vad man vill ha ut med sitt trippande med. Jag har redan haft mina monster-trippar och känner mig nöjd med att bara bli lite flummig.
Citat:
Ursprungligen postat av Provsmakarn
P.g.a. någon slags psykos. Det yttrade sig i att jag var rätt så glad och kände att jag hade hittat meningen med livet medans människor runt omkring mig gjorde ett rätt så bra jobb med att försöka kväva allt det där fina. Vi kan ta mer på PM om du är nyfiken så tråden håller sig On Topic.

Kan jag inte svara på, tyvärr. Folk säger gör det ena o gör inte det andra. Jag kör min egen väg lite. Känner mig för o sådär. Har inte lidit särskilt av att ta psykedeliska efter psykosen. Du är den du är, det är väl inget farligt med att kommentera och fråga.

Jo, tanken slog mig också men det är svårt att avgöra då jag har stått på antipsykotiska mediciner. Råbarkad vet jag inte Men 2 gram svamp drog iväg mig långt mer än dessa doser ALD-52/ETH-LAD. Anledningen till att jag känner att jag skulle våga mig på 300 är för att tidigare trippar varit milda. Det är möjligt att jag får mig en läxa, men jag måste ju känna var mina personliga gränser går själv. Lev och lär
Ah, jag har haft något liknande, fast jag kände mig mer som en profet/Jesus som fick kunskap förmedlad direkt från Gud/Logos/Gaia, eller vad man nu vill kalla det. Ville mest väcka lite eftertanke, vissa människor behöver ett ifrågasättande för att de ska tänka efter om det verkligen är så bra att de gör ditten och datten. Men känner du dig redo för en tripp så kör på, det funkade för mig när jag väl började igen (då började jag om med ALD, har kunnat ta LSD efter det utan större problem) .

Du kan ju alltid testa att läsa lite i bluelighttråden om du inte gjort det än, jag fann den mycket informativ när det väl begav sig att testa ALD för första gången. Om du tyckte att 2 gram svamp var starkare än 100 microgram ALD&ETH-LAD kan det mycket väl vara så att dina mediciner spökar och du kanske ska vänta lite ytterligare tills det kommer en dag som du känner är perfekt, men har inte jättestor kunskap om anti-psykotiska så ta det med en nypa salt.

Hur du än bestämmer dig för att göra manar jag dig ändå att ta det varligt, ingen vill att du ska lida på grund utav ditt drogbruk, allra minst du kan jag tänka mig. Ta hand om dig!
Citera
2017-03-22, 23:17
  #115
Medlem
Jag släppte 400 ug och nu gungar det i tapeten! Tjo hej
Citera
2017-03-23, 01:13
  #116
Medlem
Himmelrikt. 400 ug ALD-52 och problemen i världen får ett annat perspektiv. Badrummet också.
Citera
2017-03-23, 14:08
  #117
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provsmakarn
Provade Askens ALD-52 och ETH-LAD. Hände inte mycket för mig mer än att jag kände mig lite fridfull. Tog 1xALD 1xETH och en annan gång 1.5x ETH. Inga direkta CEVs men i anteckningar så hade det lite märklig bakgrund ett litet tag. Det blev som knasiga streck mellan textlinjerna. Det var rätt mycket bodyload o illamående i jämförelse med de positiva effekterna. Musiken lät bra, det var väl det bästa. Kunde liksom nästan se våglängderna. Svårt att förklara.

Ska prova 3x ALD nästa gång för att se om det händer något...

Var de där strecken som att hela raden eller några bokstäver i en linje helt plötsligt flyttat sig 10 cm åt höger i några millisekunder? För jag har inte lyckats få ut så väldigt mycket av de här preparaten heller. Det som händer är att ytor rör sig och text, eller mönster "flyter" lite grann, och om jag tittar länge och koncentrerat på en yta med text eller mönster känns ytan som att den nästan finns inne i huvudet eller direkt på ögonen på mig istället för bortanför mig själv. Och som du säger nästan bara bodyload. (Fast jag får inget illamående, gillar att käka på psykedelia)
Har tagit större och större doser för att se om jag får någon effekt, har tagit nu 600 µg som högst, men jag är lite skraj att prova ännu högre för tänk om det helt plötsligt får den effekt man normalt får av samma dos, då är jag ju ute på hal is hehe.
Fast jag har inget emot att få en jobbig trip. Faktiskt anledningen att jag köpte de här och provade först var att jag ville se om de hade något terapeutiskt värde, för jag har druckit rätt mycket alkohol sista halvåret, i medel 4 dagar i veckan eller så fast bara på kvällar.
Den andra gången ALD-52 (400 µg provade jag då) trots att jag inte upplevde särskilt mycket påverkan, men jag gick runt med en spegel och stirrade mig i spegeln i ett par timmar samtidigt tänkte jag "det händer ju ingenting" fast en del saker var väldigt konstig som jag fick för mig att gå en promenad runt kvarteret, kändes som att mina steg inte tog mig någonstans, jag gick i normal takt men det kändes som jag gick i en timme fast det var kanske 5-10 minuter, så något hände, jag hade förväntat mig att den skulle tugga sönder mig och spotta ut mig så jag fick lära mig en läxa, men själva trippen som var väldigt mild gjorde inte något för eller emot jag försökte tänka på alkoholen och dess problem men blev bara översköljd av kosmisk kärlek, men väldigt lite viuella saker. Det tydligaste var tiden. Fick lite "andandes" objekt också med det var bara om jag koncentrerat stirrade på dem som jag såg någon "andning".

Men dagen efter!
Då kände jag mig helt ny och fräsch. Jag har helt slutat dricka sen den dagen och sen dess har jag inte haft något begär att dricka, känns tom som att jag inte har någon relation till alkohol varken positivt eller negativt. Och ta hand om mig själv bättre, tagit min medicin (ska stryka på testosterongel på magen varje morgon eller förmiddag, men glömmer nästan alltid, men sedan den dagen har jag aldrig glömt, jag borstar även tänderna två ggr om dagen, var så nere innan att jag bara borstade tänderna när det kändes att det var alldeles för mycket plack, eller om jag skulle träffa någon, duschade och tvätta håret varje dag också, sket i det nästan totalt innan. Duschade och tvätta håret kanske en gång i veckan ibland en gång på tre veckor när det var som värst. Som tur är luktar jag väldigt lite, men det kändes ändå äckligt men jag orkade inte ta mig an det innan, nu för första gången tycker jag det är trevligt att duscha och tvätta håret, jag bryr mig om mig själv nu. Klär mig bättre, klippt mig och har redan börjat gå ner i vikt. Fastän jag knappt fick en riktig tripp gjorde det liten förändring i mitt mående och en stor förändring i mitt tänkande. Och det är isittande dessutom, tog ALD igen 3 veckor efter den gången. Och hela den tiden utan att ta igen funkade det jätte bra, jag känner mig även motiverad att flytta.
Det kanske löste något i mitt undermedvetna, hjärnan fick väl chansen att göra nya kopplingar. Och efteråt mådde jag mycket bättre och klagar mindre på mig själv, har haft ganska mycket självhat men det känns borta nu. Städat helt rent hemma första gången på vet inte hur länge, och det är alltså flera veckor sedan den trippen, och ungefär en vecka sen mitt senaste försök för jag vill få en "riktig" trip. Dessutom blir min hud bättre, iaf de första dagarna efter tagit ALD eller ETH-LAD. Har normalt en massa flagor i pannan och på kindknotorna. Vet inte riktigt hur det kan påverkas annat av att man svettas ju oljigt på centralstimulerande ämnen, och LSD, och alla andra psychoactiva tryptaminer är ju faktiskt CNS-stimulerande och svettet blir mer "fett". Som gör att flagorna försvinner. Så även utan någon särskilt kraftig tripp så har jag blivit bättre på flera sätt. Jag kan ju inte lova att det håller i sig
__________________
Senast redigerad av Herr Kantarell 2017-03-23 kl. 14:38.
Citera
2017-03-25, 10:49
  #118
Medlem
Dropdead96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provsmakarn
Jag släppte 400 ug och nu gungar det i tapeten! Tjo hej
Droppade 500 ug igår heelt underbart!
Citera
2017-04-06, 15:21
  #119
Medlem
mryellowmans avatar
För drygt en vecka sedan tog jag två lappar och strax innan/under peaken rökte jag 0.5g grönt. Slutade med att jag kände att jag aldrig landade. Nu en vecka senare känner jag mig helt återställd.

Det var fjärde gången jag prövade denna (varierande mängder) och har alltid landat mellan 6-8h efter intag. Så undrar om det var det gröna som spökade.

Någon som fått en liknande effekt?
Citera
2017-04-06, 17:01
  #120
Medlem
Reactants avatar
Läste någonstans att denna är mindre potent än LSD men ger identisk effekt. Tycker ni detta stämmer?
Imorgon ska jag på fest och velar mellan en kapsel 4-aco-dmt eller en lapp ald-52, skulle denna funka på fest omkring folk som utan undantag kommer ta MDMA? Någon som har blandat denna med MDMA?
Har god erfarenhet med hallucinogena och droger öht, hur långt kommer jag på en lapp, 100ug?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback