Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 13:46
  #1
Medlem
Såg denna sajt: https://hunter.io/

Tänker mig att det borde gå att få tag i någon form av programvara för datorn där man kan göra samma sak, förslagsvis utan att det kostar tusentals kronor för ett script som bara söker efter ORD@domän

Googlade lite snabbt men hittar ingenting som uppenbart gör samma sak.
Vet någon om detta finns för Mac?

Tänker även att det vore praktiskt om man även kunde göra vissa avgränsningar, exempelvis om man bara söker mailadresser för SVT Norrbotten så borde det gå att avgränsa sökningarna till adresser som förekommer på http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ snarare än svt.se och alla andra sajter som ligger under /nyheter/lokalt.
Det är givetvis overkill, men vore så klart bra om den möjligheten fanns.

Någon som vet?
Citera
2017-03-20, 14:06
  #2
Medlem
Vet ej om programmet ännu uppdateras men kolla efter "mail harvester". Testade det för kanske 10 år sen och det kunde då samla in ett par miljoner adresser per dygn. Borde vara betydligt snabbare idag om det finns nya versioner. Ge fan i att spamma mig bara!
Citera
2017-03-20, 14:35
  #3
Medlem
Laxons avatar
Hade varit ett väldigt intressant script! Skall det användas till marknadsföring el dy?

__________________
Senast redigerad av Laxon 2017-03-20 kl. 14:37.
Citera
2017-03-20, 14:36
  #4
Medlem
Ser att det finns ett program som heter ScrapeBox som verkar helt okej för mitt syfte.
Tyvärr verkar det bara fungera på Mac...
http://www.scrapebox.com/email-scraper

Bör dock finnas snarlikt för Mac då?
Citera
2017-03-20, 14:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Hade varit ett väldigt intressant script! Skall det användas till marknadsföring el dy?


Syftet är att samla kontaktmöjligheter inom en viss sektor runt om i landet och därefter manuellt bygga egna utskickslistor med geografisk indelning. Så det är en "engångsgrej" för att sätta upp en egen infrastruktur och är inte jättesugen att lägga flera arbetsdagar på att leta varje enskild mailadress.
Så det vore givetvis fint om det gick att hitta någon typ av "scraper" eller "harvester" som inte kostar tusentals kronor i månaden, vilket jag kan tycka är totalt overkill.
Citera
2017-03-20, 19:48
  #6
Medlem
studioxswes avatar
Nej jag känner inte till något "klicka här-klart" program. Många webbsidor har dessutom anti-phising tekniker, dvs man kör for.efternamn@domän.se - eller så använder man teknik i javascript som byter ut adressen (lite för komplicerat att förklara för dig)

Tydligen vill du tjäna pengar på att spamma dessa mottagare (verkar vara inom media) - Men du kan köpa adresser hos en mängd register, då kan du välja ut marknadschef, it-chef, personalchef osv. dvs skicka till bara de som BORDE få mailet. Gör det instället!
Citera
2017-03-21, 03:30
  #7
Medlem
briefings avatar
Hej !
Då jag säljer verktyg på nätet så skriver jag kvitton i excel. Dessa sparar jag i en mapp. Alla mina kunders e-post adresser finns på cell H11 i varje fil. Finns det något bra och enkelt sätt att samla dessa adresser istället för att manuellt öppna varje fil vilket tar lång tid då jag har en bit över 200 kvitton.

Tacksam för hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback