Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-13, 21:22
  #1333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloonke
Vill föra med mig sprit från Tyskland, men åldern är inte riktigt inne, vad tror folk om denna idé?

Har läst på att man måste vara över 20 för att få föra med sig sprit in i Sverige, jag ska resa med flyg så att gömma det på nått smart ställe går inte riktigt. Min tanke är att köpa 100cl av sprit, dela upp det i tio 100ml flaskor http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90235117/ och följa alla regler att ha dom i plastpåse och så vidare.
Om det skulle bli problem, vart skulle jag stöta på dom då? Tullen i Tyskland eller Sverige, eller behöver man ens alltid gå genom tullen?

Lägg 1liters flaskan i ditt incheckade bagage som du packar in väl med plastpåse och kläder. Du kommer inte få några problem.
Citera
2017-03-20, 23:47
  #1334
Medlem
Om man är under 20, kan man ta med alkohol på kielfärjan när man åker från Tyskland? Dvs är det problemfritt om man dricker upp på båten och inte vill ta in i Sverige?
Citera
2017-03-21, 00:50
  #1335
Medlem
Waikato95s avatar
Jag har ''smugglat'' alkohol flera gånger (under 20) från utlandet till Sverige, bla från Tjeckien, Amsterdam, Tyskland, Danmark och Polen. Även Italien. Har aldrig varit några problem även fast tullpersonalen har stått och övervakat. Inga problem med andra ord. Om du skulle ha oturen att åka fast så är det väl inte direkt någon stor grej. Dessutom är det ens medfödda rättighet som människa att bestämma vad man själv vill stoppa in i sin egen kropp.
__________________
Senast redigerad av Waikato95 2017-03-21 kl. 00:52.
Citera
2017-04-01, 15:56
  #1336
Medlem
Jag ska till malaga i sommar och tänkte köpa med mig sprit hem. Är under 20 men har läst att det inte är några problem att ta med sig hem, men jag landar i norge för att sedan ta mig vidare med tåg till Sverige, hur hårda är tullen i Norge?? Någon som vet?
Citera
2017-05-02, 17:28
  #1337
Medlem
Tror ni att det här kommer ha någon effekt på hur lätt det blir att smuggla?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...-id-kontroller
Inga Id-kontroller längre alltså men dock mycket hårdare gränsbevakning
Citera
2017-10-24, 13:59
  #1338
Medlem
Godagens FB!

Ska till Tallinn om några veckor, är lite sugen på att packa med mig en back 80% vodka och en back 40% vodka på totalt 10l och slänga ner i resväskan. Hur stor är chansen att tullverket stannar en när man går av båten i stockholm? Ska inte pracka med mig någon bärs etc då smuggelöl i sverige kostar lika mycket. utan jag kommer ha plats för allt i min resväska
Citera
2017-12-23, 21:13
  #1339
Medlem
MyProteins avatar
Smuggla med några flaskor sprit från Danmark

Hej,

Åker med buss från Danmark (Köpenhamn) till Stockholm nästa månad.
Kommer polisen som har knarkhundar vid gränsen kolla igenom väskorna osv? Kolla ens jackor osv?

Vill köpa med lite sprit hem men är bara 19 så får inte ta in till Sverige från Danmark.

Och om dem märker vad blir straffet?
Citera
2017-12-23, 21:20
  #1340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Hej,

Åker med buss från Danmark (Köpenhamn) till Stockholm nästa månad.
Kommer polisen som har knarkhundar vid gränsen kolla igenom väskorna osv? Kolla ens jackor osv?

Vill köpa med lite sprit hem men är bara 19 så får inte ta in till Sverige från Danmark.

Och om dem märker vad blir straffet?

Absolut inget kommer hända.

Beställer alkohol från nätet hela tiden. Kommer i stora lådor och aldrig torskat. Beställ annars från drinkkompaniet om du är för feg för att ha i väskan.
Citera
2017-12-23, 21:26
  #1341
Medlem
De tar i vart fall garanterat spriten.
Citera
2017-12-23, 21:59
  #1342
Medlem
MyProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSprutKant
Absolut inget kommer hända.

Beställer alkohol från nätet hela tiden. Kommer i stora lådor och aldrig torskat. Beställ annars från drinkkompaniet om du är för feg för att ha i väskan.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De tar i vart fall garanterat spriten.
Vad blir straffet isåfall?
2-3 flaskor bara
Citera
2017-12-23, 22:03
  #1343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Vad blir straffet isåfall?
2-3 flaskor bara
Åkte själv fast två gånger men det var väldigt länge sedan. Då tog de bara spriten. Noll böter.
Citera
2017-12-23, 23:12
  #1344
Medlem
1. Du smugglar inte sprit, det är fullt lagligt att föra sprit över gränsen.
2. Du har således inte begått något brott, att inneha alkohol som 19-åring är inte brottsligt.
3. Det värsta som kan hända är att de tar flaskorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback