• 21 868 online
  • 1 106 355 medlemmar
  • 57 595 220 inlägg
2017-03-20, 23:00
Medlem
vargvids avatar
Min data blir uppäten direkt hela jävla tiden när jag försöker surfa eller söka något. Något jag noterar är all reklam och filmer som hela tiden spelas upp överallt och ingenstans som verkar vara boven i dramat.

Inte fan betalar jag pengar för surf så går det till att kolla på reklam! Jag vet inte hur mycket det är, men det krävs inte ett snille att inse hur mycket data som går åt ren bullshitreklam. Reklam på en youtube-video, reklam på spotify, reklam och automatiska uppspelningar på facebook! Reklam överallt bara jag öppnar en app!

Hur mycket av det jag betalar i månaden går inte direkt till att kolla på reklam? Hur ska jag göra för att få bort det här?

Jag måste ju ändå kunna gå till operatören för att få reklam blockad?

Kan tillägga att det är också miljövänligare att inte behöva använda all den ström som reklam genererar! Men det argumentet är en bonus.
Citera
2017-03-20, 23:05
Medlem
Mia-Rovys avatar
Reklamen är ju ett sätt för sidor att finansieras på. Det är så nästan alla sidor kan vara gratis.

T.ex. Flashback tycker säkert att det är jättetrevligt att din operatör får en slant, men det hjälper ju inte Flashback särskilt mycket. Samma sak med strömförbruknigen.

Det är nog ingen operatör som stänger av reklam. Om så hade varit fallet så hade nog många sidor börjat blockera alla IP-adresser från den operatören, och det hade slagit hårdare mot operatören
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-03-20 kl. 23:08.
Citera
2017-03-20, 23:28
Medlem
Adblock?
Citera
2017-03-21, 00:03
Medlem
AdGuard finns till både Android & iOS.
Citera