Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-13, 21:27
  #2545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granbock
Skall genomföra min första order på Bombashop om någon dag, jag är såklart lite orolig för tull (även om jag ju vet att det inte kontrolleras av tullen) m.m. så jag undrar ifall en order på drygt 10kg är lite väl uppseendeväckande... Eller kanske det är en liten order i de här kretsarna?

Det ska nog inte vara något problem.
Men glöm för guds skull inte bort bombavgiften bara
Citera
2017-03-13, 21:34
  #2546
Medlem
Granbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Det ska nog inte vara något problem.
Men glöm för guds skull inte bort bombavgiften bara

Tack, men nä den avgiften är okänd för mig...
Citera
2017-03-14, 12:48
  #2547
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granbock
Skall genomföra min första order på Bombashop om någon dag, jag är såklart lite orolig för tull (även om jag ju vet att det inte kontrolleras av tullen) m.m. så jag undrar ifall en order på drygt 10kg är lite väl uppseendeväckande... Eller kanske det är en liten order i de här kretsarna?


Nyss fått hem 112 kg fördelat över fem paket så det är nog inga problem.
Ingen bombavgift, bara trolleri. ( men roligt )
Citera
2017-03-14, 15:57
  #2548
Medlem
Triplefaces avatar
Haha köpte 2 paket dum bum från en person på Instagram för 260 kr, kul att nu hitta Ultrasshop som säljer för typ 1/5 av det priset.

Dock är frakten på 200 så inte så besviken ändå... Hade ju behövt köpa en del för att det ska vara värt det och kommer smälla rätt sällan. Hade kunnat sälja till folk kanske.
Citera
2017-03-15, 00:11
  #2549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granbock
Tack, men nä den avgiften är okänd för mig...

Jag kände mig också osäker i början och ibland kan paketen fastna. Så det enklaste är att ringa tullen och säga vad man beställt och ange krutvikten så ger dom dig sitt Swischnummer och leveransen går snabbare
Citera
2017-03-16, 10:53
  #2550
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Men glöm för guds skull inte bort bombavgiften bara
Citat:
Ursprungligen postat av Granbock
Tack, men nä den avgiften är okänd för mig...
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-Tandborste
Jag kände mig också osäker i början och ibland kan paketen fastna. Så det enklaste är att ringa tullen och säga vad man beställt och ange krutvikten så ger dom dig sitt Swischnummer och leveransen går snabbare
Minnen..
Citera
2017-03-19, 06:26
  #2551
Medlem
Känner någon till butiker som är gröna fast inte med på stickyn på förstasidan? Har försökt skumma igenom tidigare inlägg men det är en jävla lång tråd.

Det enda jag själv jag hittat på engelska är ett företag som bara säljer stubiner: https://www.viscofuse.eu/
Citera
2017-03-19, 07:00
  #2552
Medlem
En liten del av min första beställning: http://imgur.com/iyjHetI
Citera
2017-03-19, 19:43
  #2553
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trubbig5
En liten del av min första beställning: http://imgur.com/iyjHetI
Vad har du där, under din Viper och Cobra 8? Ser ut som en större version av fp3, med samma rosa papper. Vad heter den?
Citera
2017-03-19, 20:48
  #2554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trubbig5
En liten del av min första beställning: http://imgur.com/iyjHetI

Vilken pyroshop har du gått bananas på?
Citera
2017-03-20, 23:40
  #2555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spionkillen
Vad har du där, under din Viper och Cobra 8? Ser ut som en större version av fp3, med samma rosa papper. Vad heter den?

Ingen aning faktiskt. Jag fick den som bonus i ett paket från pyrogate. Dom hade ett plasthölje i form av handgranater som jag skar bort.
Citera
2017-03-20, 23:45
  #2556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseett
Vilken pyroshop har du gått bananas på?

Lite olika. Ska ta bild på resten när jag orkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback