Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 20:20
  #1
Medlem
Vad är det som gör att kvinnor måste sminka sig för att gå utanför hemmet? Är de så fula utan smink att de inte vill visa sig osminkade? Många kletar på sig så mycket att det ser ut som de har taggtråd runt ögonen. För att inte tala om parfymen de häller på sig. Om de visste att den naturliga doften från en ren kropp är mer attraherande än smink och parfym kanske de skulle tänka om. En fundering bara
Citera
2017-03-18, 10:06
  #2
Medlem
15minFames avatar
Det är lätt att vänja sig och man tror att man ser tråkig ut utan. Du är säkert van att se fixade kändisar och sen se någon paparazzi bild där de är helt ofixade. Skillnaden är kan vara ganska stor.

Men kan hålla med om att vara uppfixad som om man ska ut en lördagkväll, fast det är tisdag eftermiddag, är lite överdrivet.
Citera
2017-03-18, 10:07
  #3
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Dåligt självförtroende, de vet med sig att de inte ser allt för attraktiva ut utan smink.
Citera
2017-03-20, 22:18
  #4
Medlem
ProcioneLavatores avatar
För att alla ska vara så "perfekta" och "felfria" som möjligt.
Sist jag sminkade mig var nog i augusti så har tyvärr inget bra svar på frågan :/ Jag går i mjukisbyxor bland folk utan minsta lilla problem och har alltid blivit "uppläxad" av tjejer om att jag borde klä mig mer tjejigt och sminka mig. Jag känner mest att det är komiskt är tjejer säger att jag klassas som tönt medan dom själva sitter där med löshår, lösnaglar, smink och tillfixade och på det har dom "attityd" och låssas att dom inte bryr sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback