Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 12:45
  #13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudinka
Ströma spel från datorn till Nvidia Shield TV. Det ingår även en någorlunda bra handkontroll.

Jag spelar aldrig på datorn.

Tack ändå!
Citera
2017-03-19, 13:44
  #14
Medlem
absques avatar
Det jag tycker är bra med shield är att den just är en android. Du kan ju installera appar som officiellt inte ska stödjas av shielden. Du kan streama spel från datorn om man har ett nvidia-grafikkort, du kan casta från telefon/datorn direkt till shielden, Riktigt smidigt.

Nu laddar jag ju ner och använder mig utav Kodi till största delen men har då spelat netflix, svtplay och sånt och det funkar väll som vanligt. Jag brukar även köra gamla NES & SNES-spel på min shield. Fungerar fint med medföljande kontrollen eller använda sig av en xbox 360-kontroller istället.

Annars så har jag haft mycket användning av 500gb hårddisken & fjärrkontrollen till shielden, 4k och 3d filmer spelas utan problem, wifi på den räcker en bra bit och jag tycker om deras bildspel dom har som skärmsläckare för den

men om du inte ser fördelarna med de ovan nämnda och vill ha något simplare plug & play och redan är van vid apple så är det nog lika bra gå den vägen. Har ingen koll på prisskillnaderna, men jag köpte min shield för 1500 för ett år sen och skulle betala samma idag.


Edit: Med Casta så menar jag och tidigare skribent att den fungerar även som en chromecast att du kan starta ett youtubeklipp eller något på din dator och välja då att spela upp på din nvidia istället för datorn.
__________________
Senast redigerad av absque 2017-03-19 kl. 13:52.
Citera
2017-03-19, 13:50
  #15
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Inget piratkopierat.
Min TV klarar 4K.

Klarar en Nvidia IPTV? Gör Apple TV det?

Då hade jag skaffat en Shield. Kan ju vara kul att köra 4k när möjligheten finns!
Citera
2017-03-19, 19:21
  #16
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag vill ha en apparat med appar - Netflix, Viaplay, Cmore, Dplay och Youtube. Och kanske något annat smått och gott.

Enda sättet att lösa detta på:

1.) En Apple-TV
2. Chomecast till era Iphoneisar.


Det är dyrt att göra appar, bara för att det finns en app idag till något märke betyder inte att den finns i morgon, men apple får nog ses vara ett rätt säkert kort. Cmore/TV4 och ViaSat/ViaPlay lär ju alltid finnas till Apple-TV, detsamma med netflix.

Jag är väldigt nöjd med min AppleTV. Nej den har inte 4k men det ryktas om en ny AppleTV som säkert kommer ha 4k och HDR.

Din fråga om IPTV tror jag inte du vill ha, då du behöver ytterligare en box, och betala ytterligare en massa pengar.
Citera
2017-03-19, 19:27
  #17
Medlem
cyber_zekes avatar
det finns flera appar som gör att du kan köra IPTV på Apple Tv 4, om du vill göra det.
Citera
2017-03-19, 19:30
  #18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Enda sättet att lösa detta på:

1.) En Apple-TV
2. Chomecast till era Iphoneisar.


Det är dyrt att göra appar, bara för att det finns en app idag till något märke betyder inte att den finns i morgon, men apple får nog ses vara ett rätt säkert kort. Cmore/TV4 och ViaSat/ViaPlay lär ju alltid finnas till Apple-TV, detsamma med netflix.

Jag är väldigt nöjd med min AppleTV. Nej den har inte 4k men det ryktas om en ny AppleTV som säkert kommer ha 4k och HDR.

Din fråga om IPTV tror jag inte du vill ha, då du behöver ytterligare en box, och betala ytterligare en massa pengar.

Varför behöver jag en Chromecast om vi har iPhone och kan anslutade vi Airplay till ATV 4?


Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
det finns flera appar som gör att du kan köra IPTV på Apple Tv 4, om du vill göra det.

Behöver jag jailbreaka?
Citera
2017-03-19, 19:38
  #19
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför behöver jag en Chromecast om vi har iPhone och kan anslutade vi Airplay till ATV 4?

Det skulle nog stå "eller" i mitt inlägg. Om du har en Apple-TV (trodde inte du hade en) behöver du ju inte köra din Iphone, allt din iphone kan göra kan ju din Apple-TV göra.... Det finns väl några playtjänster som inte har stöd för Apple-TV, typ HBO (Har jag för mig)
Citera
2017-03-19, 19:48
  #20
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför behöver jag en Chromecast om vi har iPhone och kan anslutade vi Airplay till ATV 4?




Behöver jag jailbreaka?

vet inte ens om man kan jailbreak'a fyran, så mitt svar är nej, det behövs inte. jag kör med en app som heter GSE Iptv. finns i gratisversion om du testa, annars kostar den 50:- om du vill bli av med vattenstämpeln...
Citera
2017-03-20, 16:48
  #21
Medlem
Farbror Fazers avatar
AppleTV kan inte spela 4k, så vill du inte vänta tills 5an kommer som kan vara om hur länge som helst och kunna kika på 4k-material på din TV som ändå har möjligheten så blir valet ganska lätt.
Citera
2017-03-20, 19:05
  #22
Medlem
GormDenGamles avatar
Tack för alla tips!
Det blev en Apple TV 4, 64 Gb.
Citera
2017-03-20, 20:29
  #23
Medlem
Raspberry PI 3
OpenElec
XoT
Exodus

win win alla playkanaler, alla filmer och serier i världen

700kr
Citera
2018-03-12, 23:48
  #24
Medlem
zuneees avatar
Funderar på att köpa en nividia shield
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback