Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-19, 15:30
  #1
Medlem
GormDenGamles avatar
Går i funderingar på en Apple TV 4. Men såg nu att det finns planer på en Apple TV 5 inom en snar framtid
När släpps den femman på ett ungefär?
Är det värt att vänta?

Vad kan vi förvänta oss av Apple TV 5 rent generellt?
4K skulle jag säga behövs.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.6783...v-os-11-ar-har
Citera
2017-03-19, 16:03
  #2
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Går i funderingar på en Apple TV 4. Men såg nu att det finns planer på en Apple TV 5 inom en snar framtid
När släpps den femman på ett ungefär?
Är det värt att vänta?

Vad kan vi förvänta oss av Apple TV 5 rent generellt?
4K skulle jag säga behövs.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.6783...v-os-11-ar-har
vi har ännu inte fått uppleva atv4 fulla potential här i Sverige....
Citera
2017-03-19, 16:08
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
vi har ännu inte fått uppleva atv4 fulla potential här i Sverige....

Vad tänker du på då?
Citera
2017-03-19, 16:32
  #4
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Går i funderingar på en Apple TV 4. Men såg nu att det finns planer på en Apple TV 5 inom en snar framtid
När släpps den femman på ett ungefär?
Är det värt att vänta?

Vad kan vi förvänta oss av Apple TV 5 rent generellt?
4K skulle jag säga behövs.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.6783...v-os-11-ar-har

Sexan kommer att bli bättre än femman, är det inte dumt att köpa femman då!?

Med detta sagt - vad tror du dig kunna göra med femman som inte fyran fixar? Skillnaden mellan ATV3 och ATV4 var påtaglig men så har det också hänt lite med streamande media sen 2010-2011 när ATV3 utvecklades. Den enda stora skillnaden mellan ATV4 och ATV5 är att den antagligen kommer att stödja 2160p vilket inte känns enormt intressant med tanke på utbudet. Sen är det långt ifrån alla som kommer att se någon skillnad mellan 1080p och 2160p på en normalstor TV som de flesta har vilket gör det ännu mer ointressant. Slutsats: köp en ATV4.
Citera
2017-03-19, 16:33
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Sexan kommer att bli bättre än femman, är det inte dumt att köpa femman då!?

Med detta sagt - vad tror du dig kunna göra med femman som inte fyran fixar? Skillnaden mellan ATV3 och ATV4 var påtaglig men så har det också hänt lite med streamande media sen 2010-2011 när ATV3 utvecklades. Den enda stora skillnaden mellan ATV4 och ATV5 är att den antagligen kommer att stödja 2160p vilket inte känns enormt intressant med tanke på utbudet. Sen är det långt ifrån alla som kommer att se någon skillnad mellan 1080p och 2160p på en normalstor TV som de flesta har vilket gör det ännu mer ointressant. Slutsats: köp en ATV4.

Okej.
Låter vettig det du säger.
Citera
2017-03-19, 17:35
  #6
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad tänker du på då?
Siri
Citera
2017-03-19, 18:11
  #7
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Siri

Det finns ju redan på 4:an. Med svenska.
Citera
2017-03-19, 18:12
  #8
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Köp 4an istället. Inte lönt och vänta massa månader på 5an. Du kan om inte annat sälja 4an när 5an kommer och köpa den om du nu verkligen måste ha de nyaste.
Citera
2017-03-19, 18:16
  #9
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Siri


Min bästa vän Siri finns på ATV 4, jag pratade med henne senast igår på min ATV.
Citera
2017-03-23, 15:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad tänker du på då?

Fungerar ens siri på svenska ? Sen är det skitjobbigt att skriva med fjärren man får till maskinen. Svepa vänster till höger blir bara kattskit
Citera
2017-03-23, 16:49
  #11
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Fungerar ens siri på svenska ? Sen är det skitjobbigt att skriva med fjärren man får till maskinen. Svepa vänster till höger blir bara kattskit

Siri funkar på svenska. Och som alternativ till fjärren kan man skriva med Apple remote app till telefon eller ipad. Det finns motsvarande till Android. Eller använd ett blåtands-tabgentbord.
Citera
2017-03-23, 23:39
  #12
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det finns ju redan på 4:an. Med svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Min bästa vän Siri finns på ATV 4, jag pratade med henne senast igår på min ATV.
Hur har ni fått det att fungera? Mitt Siri är avstängt och gråmarkerst så kan inte ändra det...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback