Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 10:56
  #637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Ja? Nickade du bollar, eller apelsiner?

Nick kommer från engelskans "nickname" alltså smeknamn. På vår svengelska blir det "nickade"

Mitt nick på Starcraft 2 är i så fall:

SoldierofWar #2747
Citera
2016-08-21, 09:06
  #638
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Mitt nick på Starcraft 2 är i så fall:

SoldierofWar #2747

Nu syftade jag på SC1 när du lirade 98. Nicka(de), alltså dåtida form ^^
Citera
2016-08-21, 17:28
  #639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Nu syftade jag på SC1 när du lirade 98. Nicka(de), alltså dåtida form ^^

Oj.. Girilla_Nuke tror jag att mitt nick var på den tiden. Har inte loggat in på Battlenet (Starcraft 1) på evigheter. Finns det fortfarande folk online på Starcraft 1 servrarna idag?
Citera
2016-08-21, 20:06
  #640
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Oj.. Girilla_Nuke tror jag att mitt nick var på den tiden. Har inte loggat in på Battlenet (Starcraft 1) på evigheter. Finns det fortfarande folk online på Starcraft 1 servrarna idag?

Ett fåtal, iaf på EU gaten. Nickade Pyro_MONGO!! på den tiden men mitt nick har raderats för jag har inte loggat in på för lång tid. Fick det heller inte att funka till min nya dator, upplösningen blev helt fuckad. Fortfarande ett skoj spel, landade det för 2 år sen sist med 3 polare.
Citera
2016-08-22, 09:25
  #641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Ett fåtal, iaf på EU gaten. Nickade Pyro_MONGO!! på den tiden men mitt nick har raderats för jag har inte loggat in på för lång tid. Fick det heller inte att funka till min nya dator, upplösningen blev helt fuckad. Fortfarande ett skoj spel, landade det för 2 år sen sist med 3 polare.

Är det inte kompatibelt med Windows 10? Eftersom det är ett så pass populärt spel så borde det ju finnas någon nedladdningsbar patch eller liknande som man borde kunna ladda ned för att få det att fungera.

Jag vet precis hur det känns. Samma med Worms 2 Armageddon - har inte fått det att fungera alls på Windows 10. Det är riktigt dåligt. Tycker också att Worms 2 Armageddon likt Starcraft 1 är ett mästerverk.

Då har de med all sannolikhet raderat mitt Nick också. Tror inte jag har loggat in på 15-16 år och lirat på Battlenet...

Jag har ju två relativt bra datorer hemma så det är riktigt nice att bjuda hem brorsan alternativt någon polare och lira 1 vs 1...
Citera
2016-10-08, 12:06
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Ett fåtal, iaf på EU gaten. Nickade Pyro_MONGO!! på den tiden men mitt nick har raderats för jag har inte loggat in på för lång tid. Fick det heller inte att funka till min nya dator, upplösningen blev helt fuckad. Fortfarande ett skoj spel, landade det för 2 år sen sist med 3 polare.

Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Är det inte kompatibelt med Windows 10? Eftersom det är ett så pass populärt spel så borde det ju finnas någon nedladdningsbar patch eller liknande som man borde kunna ladda ned för att få det att fungera.

Jag vet precis hur det känns. Samma med Worms 2 Armageddon - har inte fått det att fungera alls på Windows 10. Det är riktigt dåligt. Tycker också att Worms 2 Armageddon likt Starcraft 1 är ett mästerverk.

Då har de med all sannolikhet raderat mitt Nick också. Tror inte jag har loggat in på 15-16 år och lirat på Battlenet...

Jag har ju två relativt bra datorer hemma så det är riktigt nice att bjuda hem brorsan alternativt någon polare och lira 1 vs 1...

Om det bara är upplösningen som blir konstig beror det nog på att man kör widescreen och då skall man ändra grafikkortsinställningar; GPU-skalning och ev skalningsläge, minns inte vad dom grejerna heter hos Nvidia men det borde vara något liknande.

Sen kan man få problem med färgerna också vilket också går att fixa men det kan jag inte på rak arm.
Citera
2016-10-12, 13:15
  #643
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Om det bara är upplösningen som blir konstig beror det nog på att man kör widescreen och då skall man ändra grafikkortsinställningar; GPU-skalning och ev skalningsläge, minns inte vad dom grejerna heter hos Nvidia men det borde vara något liknande.

Sen kan man få problem med färgerna också vilket också går att fixa men det kan jag inte på rak arm.

Fick väl det att funka efter många om och men minns jag men det var ändå stora tjocka svarta kanter längs sidorna. Ska testa nån gång att fiffla med inställningarna, tack för tipset (det är mer än vad supporten lyckades ge).
Citera
2016-10-12, 18:31
  #644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Fick väl det att funka efter många om och men minns jag men det var ändå stora tjocka svarta kanter längs sidorna. Ska testa nån gång att fiffla med inställningarna, tack för tipset (det är mer än vad supporten lyckades ge).

Du vill, vanligtvis, ha dom svarta kanterna, annars blir bilden skevt utdragen, spelet är gjort för 4:3-skärmar och inte widescreen.

Jag antar att det är så här det ser ut?
https://www.youtube.com/watch?v=TNsnvsajUKI klippet är bara ett random klipp där det är en korean som kör 3v3 fastest i korea
Citera
2016-10-12, 20:47
  #645
Medlem
Fotzens avatar
Minns att jag nickade verbalhoologram, hade brutala stats på bnet.
Citera
2016-12-20, 03:54
  #646
Medlem
Okej...
Kan man fortfarande idag hitta dom som spelar Fastest map i BW?
Citera
2016-12-20, 21:25
  #647
Medlem
Fotzens avatar
Kommer ihåg att Luna alltid var fullt på EU servern och Cristal på East.
Citera
2017-03-18, 22:47
  #648
Medlem
Imperfests avatar
Är det lätt att komma in i SC om man aldrig spelat det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback