2017-01-16, 17:09
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Dominos verkar vara dyrt om man ser på deras hemsida. Tror att de får svårt att slå stort i Sverige.
Blir antagligen aldrig större än Pizza Hut. Är alltid skeptisk mot kedjor.

Fantastiskt hur man romantiserar utländska snabbmatskedjor i Sverige! Varför?

Amerikansk kultur är stark. Det räcker med att se det i filmer och tv-serier för att det ska få ett romantiskt skimmer. Det är som amerikanskt godis, i princip allt är helt oätligt. Fruktansvärt sött och äckligt, svenskt godis är ljusår bättre. Chokladen typ Reese's och Hershey's smakar som billigaste chokladkalendern i Sverige, bara socker. Skitäckligt, men ändå lite poppis bara för att.

Jag tror också att det blir svårt med Domino's i Sverige. Pizza-marknaden lider inte direkt av underetablering och den klassiska turkpizzan är mer poppis än pan-pizza i Sverige generellt. Antar att det är pan-pizza de har? Skulle man vara sugen på det finns Pizza Hut och det är inte direkt som att de rosar marknaden heller. De restauranger de har går säkert hyggligt, men de expanderar inte i någon högre takt direkt.
Citera
2017-02-08, 13:08
Medlem
nu har jag provätit där, det gick inget vidare, rusning in på toaletten så fort jag kom hem
Citera
2017-02-08, 22:41
Medlem
Jag har ätit på mååånga pizza ställen i NYC, och en äkta svensk blatte pizza slår alla dom med hästlängder
Citera
2017-03-10, 18:14
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
nu har jag provätit där, det gick inget vidare, rusning in på toaletten så fort jag kom hem

åhh så illa alltså? låter ju inge kul ja deras priser är allt annat än billiga tror inte heller dom lär slå igenom stort direkt..
Citera
2017-03-11, 13:57
Medlem
Gregory.Houses avatar
Vad har de för priser för en vanlig pizza?
Citera
2017-03-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Vad har de för priser för en vanlig pizza?
https://www.dominos.se/menu/Limhamn#pizzas
Citera
2017-03-11, 14:07
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Tack, det var helt ok priser. I vissa ställen i Sverige får man betala 95 kr för en kebabpizza.
Citera
2017-03-11, 14:09
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Tack, det var helt ok priser. I vissa ställen i Sverige får man betala 95 kr för en kebabpizza.

Deras konkurrent är väl mest Pizza Hut? Där får man 4 bitar pizza (small) för 95 kronor och 6 (medium) för dubbla..
Citera
2017-03-11, 14:13
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Det där såg inte billigt ut, 89 kr för en pizza är rena rånet. Jag käkar på Dominos (inte i Sverige) någon gång i månaden och där kan man köpa value pizzas för 35 kr st vilket känns prisvärt, eller köpa premium pizzorna för ca 120 kr st.

Ett försök av Dominos att etablera sig i Sverige utan dessa billiga pizzor känns meningslöst.
Citera
2017-03-11, 18:14
Medlem
Big Bosss avatar
Jag hade inte haft något emot att kunna köpa hem en dominos pepperoni pizza.

Priserna verkar lägre än Pizza Huts ruskiga priser på take out pizzza. Dom är bara värda under lunch buffen.
Citera
2017-03-17, 21:05
Medlem
De har en meny med 1,5 liter läsk och stor pizza för 199 tydligen. Inte svin billigt men om man delar 2 så...
Citera
2017-03-17, 21:10
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Någon som ätit där i Malmö och kan ge betyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in