Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 15:22
  #2353
Avstängd
AkoBakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Massa floskler och övrigt vänsterskitsnack

Ska berätta en trevlig sak för er.

Sverige har under de senaste 5-10 åren investerat oerhörda resurser i både media men även sociala mediaplattformar för att aktivt kväsa och försökna bilden av ett ruttnande Sverige. Du och dina gelikar har under dessa åre haft mycket vind i seglen då:

1. Svenskar är ansedda som idioter och har svårt för att tänka själva.

2. Svensken har haft det bra på lånade pengar och inte velat engagera sig i samhället.

3. Media och politikerna har skapat en fascistisk polistat som skulle få själva Sovjet att bli avundsjukt. Dissidenter och oliktänkande blir förföljda och pariaförklarade.

Men nu har bubblan spräckts och hela världen är nu plågsamt medvetna om hur ett av världens rikaste och tryggaste länder har förvandlats till ett helvete där kvinnor löper större risk för att bli våldtagna än om dom hade befunnit sig i Moskvas slumkvarter. Pensionärer äter burkmat till frukost/lunch/middag och samhället har med näbbar och klor försökt feminisera era män och på så vis skapat passiva mesar som inte vågar säga ifrån. USA skrattar, UK skrattar ja hela europa skrattar och samtidigt ser till att liknande sak aldrig händer i deras länder. Er tid är förbi och även om arbetslösa luffare som du och dina gelikar knappar sönder tangenterna och samtidgt förråder ert land och ert folk så är ni redan synade och progromen kommer att ske vare sig ni vill eller inte.

Jag kommer iaf sitta tillbakalutad och njuta av slakten.
Citera
2017-03-15, 15:50
  #2354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Skrämmande hur många av dom här människorna resonerar.
Varför tar dom inte in en is-avhoppare i sina egna hem? tror det hade varit en bra uppgift för jagärhär, dom är ju trots allt hela högen öppna era hjärtan förespråkare

Var någonstans har du fått infon att gruppen jagärhär är förespråkare för att IS krigare skulle få komma hit utan att få sona det fruktansvärda brott dom begått??
Vill gärna se källa på det....
Citera
2017-03-15, 16:15
  #2355
Avstängd
AkoBakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Var någonstans har du fått infon att gruppen jagärhär är förespråkare för att IS krigare skulle få komma hit utan att få sona det fruktansvärda brott dom begått??
Vill gärna se källa på det....


Läs artikeln smartskaft.

http://www.friatider.se/jagarhar-kam...-terrorforslag
Citera
2017-03-15, 18:26
  #2356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkoBako
Läs artikeln smartskaft.

http://www.friatider.se/jagarhar-kam...-terrorforslag

Haha. Även om infon är från en skärmdump så kan inte Fria Tider få till en faktariktig artikel.
VAR står det att jagärhär gruppen är för terrorism eller brottslingar eller IS krigare?
Citera
2017-03-17, 02:30
  #2357
Medlem
Antagonist88s avatar
Efter att ha försökt diskutera med dessa #jagärhär bögar & lesbianer råder det inga tvivel om att de är psykiskt sjuka faktaresistenta sektliknande dårar som ser världen utifrån än rosa utopi.
Citera
2017-03-17, 09:32
  #2358
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Efter att ha försökt diskutera med dessa #jagärhär bögar & lesbianer råder det inga tvivel om att de är psykiskt sjuka faktaresistenta sektliknande dårar som ser världen utifrån än rosa utopi.

Jag tror säkert att vi består av ett antal homosexuella, som de flesta vanliga grupper på Facebook. Vad nu det har med saken att göra
Citera
2017-03-18, 17:10
  #2359
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Haha. Även om infon är från en skärmdump så kan inte Fria Tider få till en faktariktig artikel.
VAR står det att jagärhär gruppen är för terrorism eller brottslingar eller IS krigare?

Om man vill att dom ens ska få sätta sin fot i Sverige och "återanpassas" till samhället då spottar man på alla offer IS har på sitt samvete. Dom ska förvaras i en bur alternativt möta en tribunal av Irakisk/Syrisk militär med nackskott som påföljd. Vill man bara ge dom svensk "rättvisa" med några års mysigt fängelse är man inget annat än en medlöpare i deras krigsbrott!
Citera
2017-03-18, 18:13
  #2360
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Jag tror säkert att vi består av ett antal homosexuella, som de flesta vanliga grupper på Facebook. Vad nu det har med saken att göra

Homosexuella, vänstern, feminister och annat har en tendens att trycka sina åsikter och läggningar i ansiktet på människor utan att bli tillfrågade.
Citera
2017-03-20, 11:52
  #2361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Om man vill att dom ens ska få sätta sin fot i Sverige och "återanpassas" till samhället då spottar man på alla offer IS har på sitt samvete. Dom ska förvaras i en bur alternativt möta en tribunal av Irakisk/Syrisk militär med nackskott som påföljd. Vill man bara ge dom svensk "rättvisa" med några års mysigt fängelse är man inget annat än en medlöpare i deras krigsbrott!

Var någonstans finns infon om det från gruppen att vi vill ha hit IS krigare? Fria Tider kunde som sagt inte ens fixa en artikel utifrån en skärmdump.

#jagärhär
Citera
2017-03-21, 02:08
  #2362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Jag lade nyss märke till denna grupp. Vad är det för grupp, vad är syftet. Verkar vara en journalist som varit verksam för SVT som är moderator. Handlar det om att tysta meningsmotståndare? Eller få till cencur nu när det lättare går att anmäla artiklar som påstås vara falska. Enbart individer med rätt värdegrund släpps in i gruppen Är det ett sista desperat försökt för etablissemanget att försöka få till en förändring i opinionen.

http://www.svt.se/opinion/varfor-tar...-fran-facebook

Jag får en känsla av att det inte handlar om att få bort hatet utan tysta obekväma åsikter. Annars kan gruppen börja med hatet från media.

#jagärhär spammar och förstör diskussioner. Samt känns hatiska och otrevliga, trots sitt förment kärleksfulla budskap.
Citera
2017-03-21, 02:35
  #2363
Medlem
För min del skummar jag igenom eller hoppar över inlägg som är märkta med #jagärhär. För det betyder oftast #intevärtattläsa eftersom det är fullt av floskler.

Vore förstås ännu bättre om alla gruppens #jagärhär-markeringar kom i början av inläggen, då såg man dem ännu tydligare. Bara att hoppa över, de vill ju ändå inte diskutera, bara "uppfostra".

Är något av sippa moraliserande svensklärare över dem - de säger till alla att "vårda sitt språk" men struntar totalt i att modigt och rakt delta i debatter på riktigt.

Men bara att scrolla förbi alla #jagärhär så att man kan koncentrera sig på de som har något att verkligen tillföra debatten istället, vare sig man håller med dessa eller inte.
Citera
2017-03-21, 10:40
  #2364
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
För min del skummar jag igenom eller hoppar över inlägg som är märkta med #jagärhär. För det betyder oftast #intevärtattläsa eftersom det är fullt av floskler.

Vore förstås ännu bättre om alla gruppens #jagärhär-markeringar kom i början av inläggen, då såg man dem ännu tydligare. Bara att hoppa över, de vill ju ändå inte diskutera, bara "uppfostra".

Är något av sippa moraliserande svensklärare över dem - de säger till alla att "vårda sitt språk" men struntar totalt i att modigt och rakt delta i debatter på riktigt.

Men bara att scrolla förbi alla #jagärhär så att man kan koncentrera sig på de som har något att verkligen tillföra debatten istället, vare sig man håller med dessa eller inte.
Ja, det står mig också upp i halsen de gånger man stöter på dem i någon tråd. De tenderar att grötmyndigt betona att de uppskattar när någon meningsmotståndare de stöter på håller en ton som #jagärhär betraktar som godkänd. Den som inte är värdig avfärdas.

Vi har även stött på det i den här tråden. Ett (i #jagärhär:s ögon) icke-godkänt ordval gör att de vägrar besvara inlägget i sin helhet.

I den här tråden är det nog ingen som bryr sig, men kanske borde #jagärhär reflektera över vad deras elitism egentligen leder till när de vägrar diskutera med folk som kanske inte förmår uttrycka sig på det vis #jagärhär skulle önska. Jag skulle tro att den typen av elitism driver meningsmotståndare i motsatt riktning - får dem att bli ännu mer arga och otrevliga. Men det spelar väl mindre roll. Gruppens målsättning är att förändra genom att få sådana personer bannlysta från diskussionerna.

Gruppen är snarare intresserade av att skapa en diskussion där rätt personer deltar än diskussionerna i sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback