Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-14, 10:54
  #61
Medlem
Europolitans avatar
Jag hyser inga större förhoppningar om att Ledarsidorna ska granska trådar som ökar bildningen och förståelsen. De skulle ju kunna lyfta ut inlägg från trådarna Början på ett mediekrig om mångkulturen och Gammelmedias annalkande död, men det är betydligt enklare att skriva om terjade bilder, skelettkvinnor, läkare i bunkrar och hur privatutredare löser brott i Aktuella brott och kriminalfall. Mindre jobb, färre flerstegsanalyser och den kortare analys om flashback som görs duger förmodligen för ledarsidornas läsare.

Jag besöker ledarsidorna.se då och då, får den länkad av vänner. Ibland får de in en lyckoträff och skriver något intressant, men har man hängt här en tid och håller sig någorlunda ā jour så är den efter. Och det är lite tröttsamt med ett von oben-perspektiv som tidigare skribenter påpekat. Jag önskar dem trots allt lycka till även om det verkar jobbigt att alltid vara i opposition.

Ett tips till den försvarsintresserade Westerholm är det samtal som Johan Andersson på Granskning Sverige har med Robert Forss, marknadschef på Försvarsmakten.
Pettersson skriver om samtalet.
Citera
2017-03-14, 11:02
  #62
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur

Jag har flera gånger tidigare fått intrycket/känslan (utan att jag gjort någon analys) att ledarsidorna ('lånat' / hämtat inspiration) ifrån dina inlägg.

/Provokatör
Citera
2017-03-14, 16:36
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nu känner jag till Ledarsidorna, men jag tänker på vad Zlatan sa när han ombads kommentera något Jan Guillou skrivit om honom: Jag vet inte vem det är.

Ann Heberlein har fått hybris om hon tror att hon kan "bevaka" och recensera Flashback. Det kan bara göras inifrån Flashback, inte utifrån.


Just detta.

Flashback "bevakas" väl redan, journalister mfl hänger väl här ungefär lika mycket som folk i gemen, oavsett om dem skriver själva eller inte. Men vad är poängen med att recensera Flashback. Ska hon moraliskt godkäntstämpla en del av innehållet? Hon kan väl för i helvete tala ur skägget i stället. Hon skriver om att det är för dyrt att ta emot flyktingar, om våldtäkter, om män från Mellanöstern osv. Men på direkt fråga om hon inte vill att ta emot flyktingar från dessa länder svarar hon inte "nej, därför att" "eller "ja, så tycker jag" utan fräser som en skållad katta att frågan är insinuant och oförskämd.
Vad fan är det med henne?
Citera
2017-03-14, 19:37
  #64
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nu känner jag till Ledarsidorna, men jag tänker på vad Zlatan sa när han ombads kommentera något Jan Guillou skrivit om honom: Jag vet inte vem det är.

Ann Heberlein har fått hybris om hon tror att hon kan "bevaka" och recensera Flashback. Det kan bara göras inifrån Flashback, inte utifrån.



Just detta.

Nu är det inte Ann som ska övervaka flashback utan det är Erik van der Heeg.

Detta är ett nytt grepp så vi får se vad det blir av det. Högintressant.

Förövrigt kommer detta att även ha motsatt effekt, läsare från ledarsidorna kommer till flashback.



Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Flashback "bevakas" väl redan, journalister mfl hänger väl här ungefär lika mycket som folk i gemen, oavsett om dem skriver själva eller inte. Men vad är poängen med att recensera Flashback. Ska hon moraliskt godkäntstämpla en del av innehållet? Hon kan väl för i helvete tala ur skägget i stället. Hon skriver om att det är för dyrt att ta emot flyktingar, om våldtäkter, om män från Mellanöstern osv. Men på direkt fråga om hon inte vill att ta emot flyktingar från dessa länder svarar hon inte "nej, därför att" "eller "ja, så tycker jag" utan fräser som en skållad katta att frågan är insinuant och oförskämd.
Vad fan är det med henne?

Syftet är inte att recensera flashback.

De ska prata om vad folk pratar om på flashback som ett mått i tiden. Vi får se hur det utvecklas på några veckor.
__________________
Senast redigerad av Cobra Mk III 2017-03-14 kl. 19:41.
Citera
2017-03-18, 12:07
  #65
Medlem
https://ledarsidorna.se/notis/flashback-17-mars-2017/

Här skrivs det om vad det skrivs om på Flashback.
Citera
2017-03-18, 12:29
  #66
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
https://ledarsidorna.se/notis/flashback-17-mars-2017/

Här skrivs det om vad det skrivs om på Flashback.
Ur artikeln (länk ovan):
Citat:
Jag kan också konstatera att just det faktum att Ledarsidorna.se skall bevaka Flashback har genererat sin egen lilla tråd på forumet. Som väntat är meningarna delade. En del tycker att det skall bli intressant, några tycker att vi kan dra åt helvete. Det kan vara hur det vill med det, men inställningen från Ledarsidorna är att Flashback är en alldeles för viktig plattform inom det vi kallar sociala medier i Sverige, för att man inte skall ta hänsyn till vad som publiceras där. Detta är vi skyldiga våra läsare som kanske (ännu) inte är helt bekanta med forumet.
Citera
2017-03-18, 16:43
  #67
Medlem
Ledarsidorna.se börjar bra. En tråd som jag noterade nån gång 2015 eller 2016 men sedan glömde bort för allt "brott och (ibland) straff" (ABK alltså). Jag har en del(!) att läsa ikapp.
Citera
2017-03-18, 16:54
  #68
Medlem
Drullknulls avatar
Det är bara bra om flashback granskas ända in i sömmarna, fast det verkar som att seriositeten är låg, det kan inte vara särskilt svårt att lyfta upp trådar som bygger felaktigheter/okunskap redan idag och därigenom visa på opinionsbildning i apstadiet, dess koppling till högerextremismen.
Citera
2017-03-18, 17:44
  #69
Medlem
Kaliber-Vits avatar
Gissningsvis är det bland annat tråden om mediakriget om mångkulturen som avses. Det sker redan en korsbefruktning mellan denna och skribenter på ledarsidorna. En positiv utveckling!
Citera
2017-03-18, 19:17
  #70
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har flera gånger tidigare fått intrycket/känslan (utan att jag gjort någon analys) att ledarsidorna ('lånat' / hämtat inspiration) ifrån dina inlägg.

/Provokatör
Manga hamtar inspiration fran Flashback och gor inlagg i div grupper pa t ex Facebook.
Citera
2017-03-18, 20:35
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber-Vit
Gissningsvis är det bland annat tråden om mediakriget om mångkulturen som avses. Det sker redan en korsbefruktning mellan denna och skribenter på ledarsidorna. En positiv utveckling!

Ja det är väl ingen djärv gissning, Heberleinskan har ju gått ut redan med att hon är emot mångkultur och vill ha assimilering. Tjosan samer och judar, av med kippan och sluta jojka.
Mannen ska enligt skvallertråden om sin fru vara uttalad rasist, men det beror på perspektivet förstås, enl. Flashbacks höger är han nog bara normal. Men också ha varit mycket inne på droger, påstås det. Inte så OT som det kanske låter: i pratprogrammet verkade intressera sig för trådarna med tips om droger och bordeller.
Kan man förvänta sig att han tipsar Ledarsidornas läsare om de trådarna
Citera
2017-03-19, 14:54
  #72
Medlem
Jaha, då får man kamma sig, rätta till slipsen och lägga sig till med ett vårdat skriftspråk.

Skämt åsido, jag tycker inte det är så konstigt att åsikter på Flashback lyfts upp och synas av andra. Samma sak görs ju även här av Flashbackskribenter. Jag är helt övertygad om att inlägg redan tidigare har skärskådats av diverse aktörer inom media och diverse politiska organisationer. Inget nytt alltså.

Att det skulle vara "bra" eller "dåligt" att Flashbacks inlägg och trådar synas, kommenteras och recenseras är ju bara löjligt. Flashback är ju bara summan av vad folk tycker, och utan det ingenting. Det är bara sorgligt att man ska behöva gå över ån efter vatten, förlåt över Atlanten, för att få reda på svenskens åsikter eftersom det är olagligt att tillhandahålla ett liknande diskussionsforum på servrar i Sverige.

I det avseendet är det helt klart befogat att kalla Sverige för Absurdistan eftersom all samhällsdebatt ter sig som metadiskussioner. Alla ska kommentera och recensera vad andra tycker istället för att koncentrera sig på konstruktiva förslag. Vi har på sistone i diverse FB-forum lanserat folkets åsikter som den "fjärde statsmakten" som ska syna regering, riksdag och media (statsmakt 1,2 och 3), men för tillfället framstår all svensk debatt som en metadiskussion.

Detta noterades ju också av Tim Pool som på goda grunder kallade svensk journalistik som "desktop journalism". Heberleins och van der Heegs initiativ att bevaka Flashback är väl bara ett bevis på det. Att snappa upp, filtrera, kommentera och återge vad andra tycker eller grävt fram är i mina ögon desktop journalism. Inte mindre viktigt, men det är ändå en nisch i svensk journalistik som är överfull idag. Däremot finns en skriande brist på grävande journalism samt reportrar som ger sig ut och beskriver verkligheten.

Om jag får lov att överdriva lite så skulle jag vilja påstå att hela landet Absurdistan idag består av den fjärde statsmakten. Även regering och riksdag koncentrerar sig idag till stor del på att kommentera media och folket istället för att styra landet.

Till sist en ordningsfråga till moderatorerna: det finns också en tråd i M&J som berör ämnet.

(FB) Nyhetsmagasin ska specialbevaka skribenter på Flashback!

Jag ser ingen skillnad i dessa två trådars frågeställningar. Ska de slås ihop, eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback