Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-13, 16:50
  #37
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Att ens Aftonbladet och Expressen får nämnas som temperaturmätare är en direkt skymf mot flashback

Aftonbladet tycker jag är ytterst bra temperaturmätare för vad många tycker är viktigt som dårfeminism, mångkulturellt drabbel, stockholm, melodifestivalen, panintersektioneltgenuskönsindentietsperspektiv och sånt.
Citera
2017-03-13, 17:06
  #38
Medlem
Kanske läsa lite på ledarsidorna.se INNAN man uttalar sig. Ledarsidorna är inte en del av MSM....
Citera
2017-03-13, 17:17
  #39
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Men fyfan! Charmen och syftet med flashback är att vara ett undergroundforum, nu kommer det bli lika mainstream som familjeliv!


RIP flashback var roligt att vara aktiv här.

Flashback hAr varit mainstream sedan luriflaxflux självmordsvideo.... Och lodjurs bild avslöjandet
Citera
2017-03-13, 17:46
  #40
Medlem
Dom ska ta upp vad som diskuteras på FB? Förstår inte syftet. Vill man veta det kan man väl lika gärna klicka sig in här för att läsa.
Citera
2017-03-13, 18:11
  #41
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ledarsidorna.se som drivs av socialdemokraten Johan Westerholm aviserade idag att de kommer att bevaka och återge vad som diskuteras på Flashback.

I ett inslag diskuterar Ann Heberlein Flashback med Erik van der Heeg (som även skrivit en artikel om diskussioner som förs på forumet). Tonen och beskrivningen av Flashback är neutral och utan övertoner. Flashback gives en tyngd som diskussionsforum istället för att som så ofta avfärdas som ett dödsknarkarnazistiskt dito.

I slutet av inslaget säger Ann Heberlein:

"Som första aktör kommer vi att bevaka Flashback från och med nu. Så på ledarsidorna.se kommer du framöver kunna få ta del av vilka diskussioner som är hetast på Flashback just nu. Vilka ämnen är det som engagerar människor, vilka politiska utspel har fått efterspel på Flashback och på vilket sätt, vilka journalistiska avslöjanden, vilka krönikor och krönikörer diskuteras ivrigast. Missa inte det."

https://ledarsidorna.se/2017/03/the-...-om-flashback/
https://ledarsidorna.se/2017/03/flas...februari-2017/

Lite av ett erkännade.

Hoppas detta triggar folk på FB att utelämna de värsta (dödshot o liknande) och de tramsigaste inläggen, De bidrar inte på nåt sätt.

Samtidigt hoppas jag fler med faktisk kunskap o egen erfarenhet skriver om hur de ser på ämnen.
Citera
2017-03-13, 19:11
  #42
Medlem
Vimurs avatar
Vilken närmast parodisk uppvisning i elitism.
Varför nämns inte att flashback under lång tid har varit en betydande källa till scoop och tips för etablerade medier, trots att alla vet att det är så? Lägg därtill polisen och med största sannolikhet SÄPO.

Poängen med forumets grävtrådar är att informationen ska spridas men ofta kopierar professionella journalister inläggen rakt av utan att själva fortsätta gräva. Många läser därför flashback för att få fördjupad information om olika ämnen och det i sig är ett mått på hur undermåliga de flesta etablerade svenska medier är.

Visst fungerar forumet delvis som en ventil för frustration över den havererade invandringspolitiken men flashbacks främsta funktion är, enligt min uppfattning, informationsspridning i mörkläggandets tid och granskning av medier, myndigheter och politiskt etablissemang så vem studerar egentligen vem?
__________________
Senast redigerad av Vimur 2017-03-13 kl. 19:18.
Citera
2017-03-13, 19:15
  #43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Kanske läsa lite på ledarsidorna.se INNAN man uttalar sig. Ledarsidorna är inte en del av MSM....
Precis. Och nu repeterar vi, ledarsidorna.se är inte MSM, ledarsidorna.se är inte MSM.

Ledarsidorna är rätt höger och har haft många bra inlägg om migration, krav på fler poliser.

Jag tycker att flashbackare har en hel del att lära av proffsen på ledarsidorna. Några av dem har säkert debatterat här.
Citera
2017-03-13, 19:23
  #44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Vilken närmast parodisk uppvisning i elitism.
Varför nämns inte att flashback under lång tid har varit en betydande källa till scoop och tips för etablerade medier, trots att alla vet att det är så? Lägg därtill polisen och med största sannolikhet SÄPO.

Poängen med forumets grävtrådar är att informationen ska spridas men ofta kopierar professionella journalister inläggen rakt av utan att själva fortsätta gräva. Många läser därför flashback för att få fördjupad information om olika ämnen och det i sig är ett mått på hur undermåliga de flesta etablerade svenska medier är.

Visst fungerar forumet delvis som en ventil för frustration över den havererade invandringspolitiken men flashbacks främsta funktion är, enligt min uppfattning, informationsspridning i mörkläggandets tid och granskning av medier, myndigheter och politiskt etablissemang. Det gäller även Ledarsidorna så vem studerar egentligen vem?
Jag tror inte det är givet att en människa som Heberlein inser det (ännu). Hon har bara läst sin egen skvallertråd (enl egen uppgift). De journalister och makthavare som hämtar uppgifter härifrån - de som vet vad de ska leta efter - ligger lågt med var de hämtar sina uppgifter ifrån. Sedan har vi en stor majoritet som läser i brott- eller skvaller men antingen inte har tid, energi eller intellekt nog att sålla fram allt det av värde som finns på forumet.

I det tycker jag ändå att det finns ett värde i att någon "som första aktör" ( ) går offentligt ut med att de bevakar Flashback och bidrar med att något nyansera bilden av något som många avfärdar.

Kanske kan den här bevakning leda till att de konstaterar exakt det du konstaterat ovan (det fetade). Må så vara om det underliggande syftet är att dra trafik till sin egen sajt.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2017-03-13 kl. 20:11.
Citera
2017-03-13, 19:26
  #45
Medlem
Tjoflos avatar
Hoppas de inte citerar mig, för jag använder detta som ett sätt att ventilera och slippa bli psyksjuk av hur rubbat det offentliga samhället är. Låter inte så bra när man tycker det är bra att blattar skjuter ihjäl varandra.
Citera
2017-03-13, 19:31
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Dom ska ta upp vad som diskuteras på FB? Förstår inte syftet. Vill man veta det kan man väl lika gärna klicka sig in här för att läsa.
Jaha, undra på om dom kommer att göra som övrig media. Skriva egna hatinlägg för att sedan citera sig själva, allt för att få klick och samtidigt visa hur rasistiskt fb är.
Citera
2017-03-13, 19:33
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Frågan är hur mainstream Ledarsidorna.se är? Bra sida definitivt. Men jag tvivlar att speciellt många i Sverige läser sidan.
Westerberg pressar på hårt för att få donationer. Det torde ha kommit in en del, först vara det bara han som skrev nu har han 4-5 andra som också skriver. Jag förmodar att t.ex. Heberlein inte skriver gratis.
Kan det vara så att det finns något intresse sponsor som stöttar mer substantiellt eller är läsarna så generösa?
Ett tag var det ett väldigt tjatande om Marockos förträfflighet och inte minst den islamvariant de har där. Det sammanföll med typ reportageresor till Marocko.
Någon speciellt öppen debatt i ledarsidornas kommentarsfält är det inte, det modereras friskt utan att det går över gränsen på något sätt. Det som släpps igenom är ganska ensidigt hyllande av ledarsidornas förträfflighet.
Citera
2017-03-13, 19:37
  #48
Medlem
Iofs inte så dålig ide att bevaka FB, för de som håller med Westerberg kan det vara en bekväm filtrering och slippa vada genom mängder med lång trådar för att hitta det som är informativt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback